1387/10/15
بعثت خون
» باید به فکر چشمانداز باشیم / سخنان حجتالإسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع مسؤولان هیئت رزمندگان اسلام
» باید انسانشناس بود / گفتوگو با حجتالإسلام علیرضا پناهیان » این هنر با عشق آمیخته است / گفتوگو با ستایشگر اهلبیت(ع) محمود کریمی » جغرافیای سخن / گفتوگو با حجتالإسلام انجوینژاد » حلقهی چهارم / گفتاری از حجتالإسلام و المسلمین سیداحمد علمالهدی پیرامون عوام و خواص » خط را روشن کردهاند / گفتاری از حجتالإسلام و المسلمین کاظم صدیقی » "نماز ظهر عاشورا" و "زبان حال حضرت زینب در عصر عاشورا" / اشعاری منتشر نشده از حسان |
|
» عقل، عزت، عاطفه/گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب دربارهی تبلیغ و عزاداری
سه عنصر در حرکت حضرت ابیعبداللَّه(ع) وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت، و عنصر عاطفه... ما مبلّغان، زیر نام حسینبنعلی تبلیغ میکنیم. این فرصت بزرگ را یادِ این بزرگوار به مبلّغان دین بخشیده است، که بتوانند تبلیغ دین را در سطوح مختلف انجام بدهند. هر یک از آن سه عنصر باید در تبلیغ ما نقش داشته باشد... این مسأله را باید همه - روضهخوان، منبری و مداح - مراقب باشیم. بیانات در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانهی ماه محرم ۵/۱۱/۸۴ » فایلهای صوتی روضهخوانی رهبر انقلاب در مصائب حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام در همان حال در دلم گفتم قربان جسد پاره پارهات یا اباعبدالله، اینجا انسان میفهمد که به زینب کبری چقدر سخت گذشت، آن وقتی که خودش را روی نعش عریان برادرش انداخت، و با آن صدای حزین، با آن آهنگ بیاختیار، کلمات را در فضا پراکند و در تاریخ گذاشت فریاد زد «بأبی المظلوم حتی قضی، بأبی العطشان حتی مضی» پدرم قربان آن کسی که تا آن لحظهی آخر تشنه ماند و تشنهلب جان داد. بیانات در خطبههای نماز جمعه ۰۴/۰۶/۱۳۶۷ » منبر، رسانهی بینظیر ما / گفتگو با حجتالاسلام ماندگاری یکی از مقولههایی که حتی در نظام جمهوری اسلامی به آن کملطفی شده، بحث تبلیغ است؛ چون نگاه غیرتخصصی به آن شده است. نگاه غیرتخصصی به مدیریت فرهنگی و بحث تبلیغ دین باعث شده هرکسی بلد است حرف بزند، روایت و آیه و روضه بخواند، بتواند برود تبلیغ. در صورتی که اگر فقاهت و اجتهاد روش استنباط است، تبلیغ هم روش بیان است. اگر آن تخصص است، این هم تخصص است. همدردِ ناآشنا / سید مهدی شجاعی |