• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1393/08/06

پیشخوان | مطالعه بیشتر درباره‌ «تبلیغ»

تبلیغ یکی از اصلی‌ترین و مهمترین ابزارهای دین مبین اسلام است که از دیرباز برای پیشبرد و نشر معارف اسلامی توسط مبلغان دین انجام می‌شد. سیره‌ای که از پیامبران، امام و بزرگان دین سینه به سینه منتقل شده و تا عصر حاضر به ما رسیده است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با روحانیون یکی از اصلی ترین وظایف‌شان را تبلیغ دانسته و بارها برآن تأکیده کرده‌اند:
 
«مسأله تبلیغ، یکی از مسائل اساسی در حیات اجتماعی است و مخصوص یک دوره نیست. تبلیغ که از آن در قرآن به «بلاغ»، «بیان»، «تبیین» و از این قبیل تعبیر شده است، یکی از وظایف مقدّس، وظیفه انبیا، وظیفه علما، وظیفه متفکّران و دانایان و مصلحان است. تبلیغ، یعنی رساندن. رساندنِ چه؟ رساندنِ آن حقایقی به اذهان و دلهای مخاطبان که بدون آن، دچار خسارت خواهند شد. این است که ارزش تبلیغ را بالا میبرد. ۱۳۷۷/۰۲/۰۲»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، پیشخوان زیر را برای مطالعه‌ی بیشتر در موضوع «تبلیغ» پیشنهاد می‌کند:
برای دریافت جزوه بیانات در قالب پی.دی. اف اینجا را کلیک کنید.

نکات مورد ملاحظه در منبر
 
موعظه، تبیین معارف و ارائه‌ی الگو، سه فصل مربوط به شغل منبر
 
ما بایستی حرف خود را به دلها برسانیم
 
تبلیغ یعنی؛ قرص کردن پایه‌های نظام
 
عمده تبلیغ، خاضع کردن دلها در مقابل اراده الهی
 
تبلیغی که همچون تیغ بُرنده پرده ظلمات را می‌شکافد
 
تبلیغ، اوّلین وظیفه عالم دینی
 
اساس تبلیغ در دوران حاکمیت اسلام
 
منشأ، هدف و روش سه رکن تبلیغ
 
گزینش مخاطب و محتوا، دو نکته مهم در چگونگی تبلیغ
 
«انسان‌سازی» هدف تبلیغ و یکی از بزرگترین کارها
 
الزامات تبلیغ
 
دو ضرورت برای تبلیغ در شرایط فعلی