[ بازگشت ]
|
[ چـاپ ]
مربوط به :بیانات در دیدار نخبگان علمی جوان - 1395/07/28 عنوان فیش : کمک به دشمن, شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : کمک به دشمن, شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : ما جلسات و نمایشگاههایی داریم برای نمایش پیشرفتهای علمی و مانند اینها؛ این خیلی چیز خوبی است منتها مراقب باشید که این کانونی برای معرّفی استعدادهای ما به آدمهای بیگانه نباشد. مربوط به :بیانات در دیدار نخبگان علمی جوان - 1395/07/28 عنوان فیش : شناخت استعدادها, نخبگان جوان کلیدواژه(ها) : شناخت استعدادها, نخبگان جوان نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : دستگاههای داخلی خودمان قبل از دیگران استعدادهای کشور را شناسایی کنند، اینها را جذب کنند، به اینها کار بدهند. مربوط به :بیانات پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهاى فناورى نانو - 1393/11/11 عنوان فیش : شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : ما خیلى از استعدادها را که در کشورمان وجود دارد نمىشناسیم؛ میدان را باز کنیم براى اینکه این استعدادها شناخته بشوند و بیایند مربوط به :بیانات در دیدار دستاندرکاران همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی - 1392/04/10 عنوان فیش : شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : یقیناً تقدیر و برجستهسازی شخصیّت و خصوصیّات برجستگان ما، كمك میكند به اینكه جوانان ما، كسانی كه استعداد دارند و ظرفیّت دارند، بتوانند حركت كنند و پیش بروند. مربوط به :بیانات در دیدار دستاندرکاران ساخت ناوشکن جماران - 1388/11/30 عنوان فیش : تربیت نیروی انسانی, اعتماد به نفس, نیروی انسانی, همت, شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : تربیت نیروی انسانی, اعتماد به نفس, نیروی انسانی, همت, شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانائیهای خود را قدر بداند و آنها را بشناسد؛ آنچه را که خداوند متعال از استعداد و نیرو در وجود او به ودیعت گذاشته، به عرصهی عمل وارد کند و از عظمت و بزرگی کارها نهراسد. مربوط به :خطبههای نماز عید سعید فطر - 1388/06/29 عنوان فیش : اعتماد به نفس ملی, شناخت استعدادها, دستاوردهای دفاع مقدس, دفاع مقدس کلیدواژه(ها) : اعتماد به نفس ملی, شناخت استعدادها, دستاوردهای دفاع مقدس, دفاع مقدس نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : ملت ایران روح اعتماد به نفس ملی را به وسیلهی هشت سال دفاع قدرتمندانه توانست در خود تقویت كند، توانست استعدادها را در خود شكوفا كند، توانست ظرفیتهای ناشناختهی خود را بشناسد. مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از کارگران و معلمان - 1376/02/10 عنوان فیش : آموزش و پرورش, وزارت آموزش و پرورش, شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : آموزش و پرورش, وزارت آموزش و پرورش, شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : در محيط آموزش و پرورش بايد كارى بشود كه حتى يك استعداد، از ميان اين ميليونها نوجوان و جوان ايرانى هدر نرود. مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه - 1374/06/29 عنوان فیش : شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : از امکان و استعداد خود به بهترین وجه استفاده کنید. این توفیق را از خدا بدانید؛ او را شکر بگویید و آن را برای خودتان حفظ کنید. مربوط به :بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور - 1373/04/22 عنوان فیش :ضعف عملکرد مسئوولین فرهنگی در تقویت جبهه خودی کلیدواژه(ها) : تاریخ فعالیتها و مسئولیتهای آیت الله خامنه ای بعد, شناخت استعدادها, آسیبهای فرهنگی, وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوع(ها) : روایت تاریخی متن فیش : یکی از عوامل سایش در جبههی [فرهنگی] خودی، این است که مسؤولینِ خودىِ فرهنگ، مانند وزارت ارشاد و بعضی دستگاههای دیگر، به آن کم توجّهی کردند. از ابتدا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، بایستی دفتر گزینش دایر میکرد و به سراغ کسانی که اهل نویسندگی، شعر، فیلمسازی، موسیقی حلال و دیگر رشتههای هنری بودند، میرفت. حتی به سراغ کسانی میرفت که صدای خوبی برای خوانندگی داشتند. بنده گاهی اوقات که میبینم نوجوانی را به تلویزیون میآورند که از صدای خوبی برخوردار است، دلم میلرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خوانندهی خوبِ جبههی مستضعفین و جبههی حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولی بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوی مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش بگذارند و یکی دیگر بر خیل آدمهاىِ ناباب اضافه کنند؟ دایر کردن چنان دفتر گزینشی در وزارت ارشاد لازم بود تا مراجعه کنندگانِ دارای استعداد هنری را جذب میکردند، یا حتی به سراغشان میرفتند. اگر چنین میشد، وزارت ارشاد را که گاهی لانهی مراکز فساد فرهنگ گذشته بود، بتدریج و به مرور استحاله و تبدیل به مرکزی برای انقلاب و اسلام و خدا و حقّ و آزادگی میکردند و مسلّماً پس از گذشت ده سال، میتوانستند در همهی رشتههای هنری، شخصیتهای عظیمی را پرورش دهند و معرفی کنند. اما چنین کاری نکردند. حال «مقصّر چه کسی است؟» ما که اینجا قاضی نیستیم. «با مقصّرین باید چه کار کنیم؟» ما که دادستان نیستیم. فعلاً میخواهیم وصفالحال کنیم و ببینیم از حالا به بعد باید چه کار کرد؟ مسلّماً وقتی یک مرکزِ دارای قدرت و امکانات، به جذب استعدادها نپردازد، استعدادهای سرگردان و یا حتّی غیر سرگردان، دچار ضعفهایی خواهند شد که آن ضعفها به سایش و ریزش منتهی میشود. من خود ناظر بودم و میدیدم که مسؤولین وزارت ارشاد، غالباً به همان قدیمیها چشم میدوختند. کسی که هیکلش درشتتر و ظاهرش چشمگیرتر است، چگونه عوام را جذب میکند؟ آنها هم به همین حالتِ عوامانه، پیوسته به نام و نشاندارها نگاه میکردند و گاهی هم، نه هوشمندانه که ناشیانه، به سراغشان میرفتند. و چنین بود که این سبزههای نو دمیده، این نهالهای نورسته و این جستهای پای درخت پیر را، که خون جوانی در رگها داشتند، نادیده گرفتند. یکی از عوامل سایش در جبههی خودی، این بود. مربوط به :خطبههای نماز جمعه تهران - 1365/11/03 عنوان فیش : شناخت استعدادها کلیدواژه(ها) : شناخت استعدادها نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : در اسلام راكد گذاشتن استعدادهای خود حتی در آنجائی كه فقط به شخص خود او مربوط میشود و به اجتماع ربط پیدا نمیكند، ممنوع و حرام است. |