[ بازگشت ]
|
[ چـاپ ]
مربوط به :بیانات در دیدار نخبگان و برگزیدگان کرمانشاه - 1390/07/26 عنوان فیش :تلاش صد و پنجاه ساله برای القای ناکارآمدیِ ایرانیان کلیدواژه(ها) : از خود بیگانگی, تبلیغات منفی, اعتماد به نفس, خودباوری علمی, روحیه وابستگی به بیگانه, خودکفایی, استعداد ایرانی, گذشته پرافتخار ایران, قرون وسطی اروپا, روحیه خوداتکایی, تاریخ تمدن اسلامی, گذشته پرافتخار ایران, تاریخ پیشرفت علمی جمهوری اسلامی نوع(ها) : روایت تاریخی متن فیش : یکی از چیزهائی که ما را باید نسبت به موقعیتهای خودمان بشدت هوشیار کند، این است که در طول دهها سال تبلیغات شده بود که ایرانی ناکارآمد است؛ باید از دیگران بیاموزد، باید از دیگران تقلید کند، باید به دامن دیگران متوسل و متشبث شود. در دوران جوانی و نوجوانیهای ما این جزو چیزهای رائج بود. تا صحبت یک چیزی میشد، میگفتند اینجا که خب، نمیشود این چیزها را بسازند. میخواستند توی یک شهر بر روی یک خیابانی پل بسازند، باید مهندس خارجی میآمد؛ اگر میخواستند یک سد بسازند، باید چندین شرکت خارجی و مهندسین و متخصصین خارجی میآمدند؛ یکی دیوارهی سد را میساخت، یکی توربین را میساخت، یکی بقیهی دستگاهها را میساخت؛ اصلاً تصور نمیشد. حتّی تا اوائل انقلاب، این فکر بود. من فراموش نمیکنم؛ بنا بود یک نیروگاه گازی را یک جائی بسازند - از قبل از انقلاب نیمهکاره مانده بود - به مسئولینش میگفتیم این کار را انجام بدهید؛ آمدند پیش من - من آن وقت رئیس جمهور بودم - گفتند آقا اصلاً امکان ندارد. آنها باورشان نمیآمد. خب، امروز مهندسین کشور ما، جوانان ما، پیشرفتهترین نیروگاهها را در شکلهای مختلف، در انواع مختلفِ خودش دارند میسازند. ما امروز میتوانیم نیروگاه هستهای بسازیم. این استعدادها شناخته شده نبود. سالهای متمادی روی این قضیه کار شد. از حدود صد و پنجاه سال پیش که بتدریج فرهنگ غربی، روش غربی، نمودارهای تمدن غربی و پیشرفت فناوری غربی وارد کشور شد، بتدریج این مسئله جا افتاد؛ هم گفته شد و تأکید شد، هم در عمل اینجور معلوم شد که از ایرانی کاری برنمیآید. فراموش کردند که تاریخ ما، میراث گذشتهی ما سرشار از افتخارات علمی است. آن روزی که در دنیای غرب خبری نبود، آن روزی که آنجا اگر یک پیشرفت علمی به وجود میآمد، یک کشف علمی میشد، کاشف را به جرم جادوگری آتش میزدند، آن روزی که تاریکی علمیِ مطلق بر منطقهی اروپا حاکم بود - که در این زمینه حرفها هست - آن روز کشور ما پیشرو کشورهای اسلامی بوده. این پیشرفتها مال دنیای اسلام است، اما ایران پیشانی کشورهای اسلامی بود در پیشرفتهای گوناگون علمی؛ در فلسفه، در علوم عقلی، حتّی در علوم شرعی، در فقه، در حدیث. بیشترین کتابهای حدیث در آن دورهها - چه حدیث اهل سنت، چه حدیث شیعه - مال ایرانیهاست؛ نویسندگان ایرانی، محدثین ایرانی، فقهای ایرانی؛ آن وقت تا برسد به علوم طبیعی، در پزشکی، در داروسازی، در مهندسی، در ستارهشناسی و در بقیهی علوم. خب، این گذشتهی ماست؛ این نشاندهندهی وجود یک استعداد برتر و یک ذخیرهی استعدادیِ سرشار در این منطقهی از جغرافیای عالم است. ما چرا باید این را فراموش میکردیم؟ فراموش کردیم. امروز میخواهیم نشان بدهیم که اینجوری نیست. مربوط به :بیانات در سالروز عید سعید مبعث - 1388/04/29 عنوان فیش : استکبار, رسانههای بیگانه (مخاطب), تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, رسانه های فرصت طلب کلیدواژه(ها) : استکبار, رسانههای بیگانه (مخاطب), تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, رسانه های فرصت طلب نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی و اطلاعاتیِ وابسته ی به استکبار، میداندارترین عناصر دشمنان استقلال ملتها برای به آشوب کشیدن ملتها هستند؛ برای اینکه اینها را از مسیرشان منصرف کنند. مربوط به :بیانات در دیدار نخبگان و فرهیختگان استان فارس - 1387/02/17 عنوان فیش : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, یأس, یاس, یأسپراکنی دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, یأس, یاس, یأسپراکنی دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : سیاهنمائی سم مهلکی است ، ناامیدسازی و آینده را تاریک نشان دادن؛ و این سم مهلک سعی می شود به وسیلهی تبلیغات معارض و خصمانه، در کشور پراکنده شود؛ با این مبارزه کنید. مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/06/11 عنوان فیش : اسلام, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, دشمن کلیدواژه(ها) : اسلام, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, دشمن نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : امروز همهی شگردهای تبلیغاتی را دارند علیه اسلام اعمال میکنند. مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی - 1384/03/05 عنوان فیش : تبلیغات دشمن, فضای تبلیغاتی, جنجالسازیِ تبلیغاتی و لفاظی, تبلیغات منفی, تبلیغات منفی کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, فضای تبلیغاتی, جنجالسازیِ تبلیغاتی و لفاظی, تبلیغات منفی, تبلیغات منفی نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : معیارها، معیارهای روشنی است. جوسازی و تبلیغات دروغین و براق و رنگین نباید انسان را از شناخت حقیقت دور بدارد. مربوط به :بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی - 1384/01/01 عنوان فیش : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, پیشرفت علمی و فناوری, پیشرفت علمی ایران, حرکت علمی ایران, مسئله هستهای ایران, پیشرفت هستهای ایران, ایالات متحده امریکا کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, پیشرفت علمی و فناوری, پیشرفت علمی ایران, حرکت علمی ایران, مسئله هستهای ایران, پیشرفت هستهای ایران, ایالات متحده امریکا نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : آنچه در تبلیغات غربیها - بخصوص امریكاییها - در مورد انرژی هستهیی گفته میشود، هدفش این است كه ملت ایران را از یك پیشرفت علمی و فناوری محروم كند. مربوط به :بیانات در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیأت دولت - 1382/06/05 عنوان فیش : مردم ایران, جدا کردن مردم از نظام, تبلیغات منفی, اقتدار نظام کلیدواژه(ها) : مردم ایران, جدا کردن مردم از نظام, تبلیغات منفی, اقتدار نظام نوع(ها) : جملههای برگزیده متن فیش : از عوامل دیگری که باعث واگرایی مردم است، تبلیغ ضعف مدیریّت در کشور و نبود اقتدار است. |