[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : وحدت کلمه
کلیدواژه(ها) : وحدت کلمه
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
من ملت عزیز و مؤمن و دلاورمان را به اتحاد کلمه و مسؤولان کشور را به پیگیری مدبرانه‌ی کارها دعوت می‌کنم. همان‌طور که اول سال از مسؤولان خواستیم، باز هم می‌گوییم دنبال خدمت‌رسانی باشند. دولت و دستگاه اجرایی کشور را به اجرای دقیق قوانین در خدمت مردم و منافع آنها و جلوگیری از سوءاستفاده و سوءتدبیر در بخشهای مختلف، و مجلس شورای اسلامی را به پرداختن به نیازهای مردم و ایجاد مقرراتی که در خدمت گشایش امور مردم باشد، و همچنین کم کردن از حجم مباحث سیاسی و پرداختن به مسائل اساسی کشور و مردم دعوت می‌کنم. مجوزهایی را که بعضی از دستگاهها دارند و منجر به همین گرانیها و افزایش قیمتها می‌شود، باید لغو کنند. دستگاه قضایی را هم به دقت در اجرای قوانین و تعقیب متخلفان و مجرمان، و نیز دستگاههای انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی را هم به هوشیاری دعوت می‌کنم.


مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : بیداری اسلامی
کلیدواژه(ها) : بیداری اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
امروز هم تمام بلندگوهای تبلیغاتی دنیا به کار افتاده است، برای این‌که هم به ملت ایران و هم به دیگر ملتهای مسلمان به زور بقبولاند که فایده‌ای ندارد؛ بیداری اسلامی به جایی نخواهد رسید و همین نظام اسلامی هم که در ایران هست، وسط کار خواهد ماند! به شما بگویم؛ هر کاری از دستشان برمی‌آید، تا به‌حال کرده‌اند و خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار بالاخره بینی‌شان به خاک خواهد رسید و موفق نخواهند شد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش :افراد بیمار دل، در پی خراب کردن فضای جامعه
کلیدواژه(ها) : کارگزاران نظام, امنیت اجتماعی
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
امروز ملت ما به کار و تلاش پیگیر و مستمر برای سازندگی احتیاج دارد. مطلبی که فرماندار محترم ورامین راجع به این شهر در این‌جا بیان کردند، ما همین مسائل یا شبیه آن را در بسیاری از مناطق کشور داریم. اینها احتیاج دارد به این‌که مسؤولان با جدّیت بنشینند برنامه‌ریزی کنند - که مشغول هم هستند - قانون بگذرانند، پیگیری کنند، مدیریّت کنند، اجرا کنند و کسانی را که از روشهای قانونی تخلّف می‌کنند، مورد تعقیب قرار دهند. اینها وظایف مسؤولان کشور است؛ این احتیاج به محیط امن و امان و آرام دارد.
کسانی هستند که می‌خواهند محیط را متشنّج و فضا را مغشوش کنند، می‌خواهند این کارها نشود، می‌خواهند کشور ساخته نشود، می‌خواهند برنامه‌ریزان و مدیران کشور موفق نشوند؛ چهار نفر آدم «فی قلوبهم مرض»(1)هم این گوشه و آن گوشه و احیاناً در بخشی از دستگاههای نظام لانه کرده، صدا به صدای بیگانه بدهند، فضا را خراب کنند و مانع از کار شوند.
1 ) سوره مبارکه البقرة آیه 10
في قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُم عَذابٌ أَليمٌ بِما كانوا يَكذِبونَ
ترجمه :
در دلهای آنان یک نوع بیماری است؛ خداوند بر بیماری آنان افزوده؛ و به خاطر دروغهایی که میگفتند، عذاب دردناکی در انتظار آنهاست.

1 ) سوره مبارکه المائدة آیه 52
فَتَرَى الَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ يُسارِعونَ فيهِم يَقولونَ نَخشىٰ أَن تُصيبَنا دائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأتِيَ بِالفَتحِ أَو أَمرٍ مِن عِندِهِ فَيُصبِحوا عَلىٰ ما أَسَرّوا في أَنفُسِهِم نادِمينَ
ترجمه :
(ولی) کسانی را که در دلهایشان بیماری است می‌بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، و می‌گویند: «می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزی یا حادثه دیگری از سوی خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند!

1 ) سوره مبارکه الأنفال آیه 49
إِذ يَقولُ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ غَرَّ هٰؤُلاءِ دينُهُم ۗ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ
ترجمه :
و هنگامی را که منافقان، و آنها که در دلهایشان بیماری است می‌گفتند: «این گروه (مسلمانان) را دینشان مغرور ساخته است.» (آنها نمی‌دانستند که) هر کس بر خدا توکّل کند، (پیروز می‌گردد؛) خداوند قدرتمند و حکیم است!

1 ) سوره مبارکه التوبة آیه 125
وَأَمَّا الَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَتهُم رِجسًا إِلىٰ رِجسِهِم وَماتوا وَهُم كافِرونَ
ترجمه :
و امّا آنها که در دلهایشان بیماری است، پلیدی بر پلیدیشان افزوده؛ و از دنیا رفتند در حالی که کافر بودند.

1 ) سوره مبارکه الحج آیه 53
لِيَجعَلَ ما يُلقِي الشَّيطانُ فِتنَةً لِلَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالقاسِيَةِ قُلوبُهُم ۗ وَإِنَّ الظّالِمينَ لَفي شِقاقٍ بَعيدٍ
ترجمه :
هدف این بود که خداوند القای شیطان را آزمونی قرار دهد برای آنها که در دلهایشان بیماری است، و آنها که سنگدلند؛ و ظالمان در عداوت شدید دور از حقّ قرار گرفته‌اند!

1 ) سوره مبارکه النور آیه 50
أَفي قُلوبِهِم مَرَضٌ أَمِ ارتابوا أَم يَخافونَ أَن يَحيفَ اللَّهُ عَلَيهِم وَرَسولُهُ ۚ بَل أُولٰئِكَ هُمُ الظّالِمونَ
ترجمه :
آیا در دلهای آنان بیماری است، یا شکّ و تردید دارند، یا می‌ترسند خدا و رسولش بر آنان ستم کنند؟! نه، بلکه آنها خودشان ستمگرند!

1 ) سوره مبارکه الأحزاب آیه 12
وَإِذ يَقولُ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسولُهُ إِلّا غُرورًا
ترجمه :
و (نیز) به خاطر آورید زمانی را که منافقان و بیماردلان می‌گفتند: «خدا و پیامبرش جز وعده‌های دروغین به ما نداده‌اند!»

1 ) سوره مبارکه الأحزاب آیه 60
لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَةِ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا
ترجمه :
اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند!

1 ) سوره مبارکه محمد آیه 20
وَيَقولُ الَّذينَ آمَنوا لَولا نُزِّلَت سورَةٌ ۖ فَإِذا أُنزِلَت سورَةٌ مُحكَمَةٌ وَذُكِرَ فيهَا القِتالُ ۙ رَأَيتَ الَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ يَنظُرونَ إِلَيكَ نَظَرَ المَغشِيِّ عَلَيهِ مِنَ المَوتِ ۖ فَأَولىٰ لَهُم
ترجمه :
کسانی که ایمان آورده‌اند می‌گویند: «چرا سوره‌ای نازل نمی‌شود (که در آن فرمان جهاد باشد)؟!» امّا هنگامی که سوره واضح و روشنی نازل می‌گردد که در آن سخنی از جنگ است، منافقان بیماردل را می‌بینی که همچون کسی که در آستانه مرگ قرار گرفته به تو نگاه می‌کنند؛ پس مرگ و نابودی برای آنان سزاوارتر است!

1 ) سوره مبارکه محمد آیه 29
أَم حَسِبَ الَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ أَن لَن يُخرِجَ اللَّهُ أَضغانَهُم
ترجمه :
آیا کسانی که در دلهایشان بیماری است گمان کردند خدا کینه‌هایشان را آشکار نمی‌کند؟!

1 ) سوره مبارکه المدثر آیه 31
وَما جَعَلنا أَصحابَ النّارِ إِلّا مَلائِكَةً ۙ وَما جَعَلنا عِدَّتَهُم إِلّا فِتنَةً لِلَّذينَ كَفَروا لِيَستَيقِنَ الَّذينَ أوتُوا الكِتابَ وَيَزدادَ الَّذينَ آمَنوا إيمانًا ۙ وَلا يَرتابَ الَّذينَ أوتُوا الكِتابَ وَالمُؤمِنونَ ۙ وَلِيَقولَ الَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالكافِرونَ ماذا أَرادَ اللَّهُ بِهٰذا مَثَلًا ۚ كَذٰلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشاءُ وَيَهدي مَن يَشاءُ ۚ وَما يَعلَمُ جُنودَ رَبِّكَ إِلّا هُوَ ۚ وَما هِيَ إِلّا ذِكرىٰ لِلبَشَرِ
ترجمه :
مأموران دوزخ را فقط فرشتگان (عذاب) قرار دادیم، و تعداد آنها را جز برای آزمایش کافران معیّن نکردیم تا اهل کتاب [= یهود و نصاری‌] یقین پیدا کنند و بر ایمان مؤمنان بیفزاید، و اهل کتاب و مؤمنان (در حقّانیّت این کتاب آسمانی) تردید به خود راه ندهند، و بیماردلان و کافران بگویند: «خدا از این توصیف چه منظوری دارد؟!» (آری) این گونه خداوند هر کس را بخواهد گمراه می‌سازد و هر کس را بخواهد هدایت می‌کند! و لشکریان پروردگارت را جز او کسی نمی‌داند، و این جز هشدار و تذکّری برای انسانها نیست!


مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : نهضت خدمت‌رسانی
کلیدواژه(ها) : نهضت خدمت‌رسانی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
من ملت عزیز و مؤمن و دلاورمان را به اتّحاد کلمه و مسئولان کشور را به پیگیریِ مدبّرانه‏ی کارها دعوت می‏کنم. همان‏طور که اوّل سال از مسئولان خواستیم، بازهم می‏گوییم دنبال خدمت‏رسانی‏ باشند. دولت و دستگاه اجرایی کشور را به اجرای دقیق قوانین در خدمت مردم و منافع آن‏ها و جلوگیری از سوءاستفاده و سوء تدبیر در بخشهای مختلف، و مجلس شورای اسلامی را به پرداختن به نیازهای مردم و ایجاد مقرّراتی که در خدمت گشایش امور مردم باشد، و همچنین کم کردن از حجم مباحث سیاسی و پرداختن به مسائل اساسی کشور و مردم دعوت می‏کنم. مجوّزهایی را که بعضی از دستگاه‏ها دارند و منجر به همین گران‏یها و افزایش قیمتها می‏شود، باید لغو کنند. دستگاه قضائی را هم به دقّت در اجرای قوانین و تعقیب متخلّفان و مجرمان، و نیز دستگاه‏های انتظامی و اطّلاعاتی و امنیتی را هم به هوشیاری دعوت می‏کنم.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : عزم ملی
کلیدواژه(ها) : عزم ملی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
جوانان عزیز، فرزندان عزیز من که در این جمعیت، اکثریت را تشکیل می‏دهید! بدانید تشکیل نظام اسلامی، یک روز در ایران شما، حتّی خواب و خیال و رؤیا هم به حساب نمی‏آمد و کسی آن را باور نمی‏کرد. نه فقط در اینجا باور نمی‏کردند. بلکه در سطح دنیای اسلام هم هیچ‏کس باور نمی‏کرد که در میان سنگلاخ عظیمی که بر سر راه امّت اسلامی به وجود آوردند، یک ملت بتواند به نام اسلام قد بکشد، رشد کند، پرچم اسلام را بر سرِ دست نگه دارد و دنیا را به عدل و آزادیِ اسلام دعوت کند. چه کسی فکر می‏کرد؟ اما این شد و به‏طور تصادفی هم نشد؛ این ملت با عزم و پایداری خود، سلسله‏ی علّتها و معلولها را- همان اسبابی که خدای متعال برای پدید آمدن حوادث تاریخی معیّن کرده است- یکی پس از دیگری به وجود آورد و این‏گونه شد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : حقوق بشر
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
تشکیل نظام اسلامی، یک روز در ایران شما، حتّی خواب و خیال و رؤیا هم به حساب نمی‌آمد و کسی آن را باور نمی‌کرد. نه فقط در این‌جا باور نمی‌کردند. بلکه در سطح دنیای اسلام هم هیچ‌کس باور نمی‌کرد که در میان سنگلاخ عظیمی که بر سر راه امّت اسلامی به‌وجود آوردند، یک ملت بتواند به نام اسلام قد بکشد، رشد کند، پرچم اسلام را بر سرِ دست نگه دارد و دنیا را به عدل و آزادیِ اسلام دعوت کند. چه کسی فکر می‌کرد؟ اما این شد و به‌طور تصادفی هم نشد؛ این ملت با عزم و پایداری خود، سلسله‌ی علّتها و معلولها را - همان اسبابی که خدای متعال برای پدید آمدن حوادث تاریخی معیّن کرده است - یکی پس از دیگری به‌وجود آورد و این‌گونه شد.خیلیها آن روز مردم و مبارزان را مأیوس می‌کردند؛ می‌گفتند فایده‌ای ندارد. ظواهر هم حرف آنها را تأیید می‌کرد. یک عدّه جوانِ مؤمنِ روستایی و شهری، سر پُلِ باقرآباد خونشان بر زمین ریخته شد؛ نه حقوق بشریهای دنیا با خبر شدند و نه مدّعیان دفاع از آزادی، علیه رژیم پهلوی اخم کردند. در همان روز در تهران و قم چند هزار جوان با مسلسلِ مزدوران پهلوی روی آسفالت خیابانهای تهران به خاک و خون غلتیدند و همین مدّعیان دروغین و وقیح حقوق بشر در دنیا کمترین اعتراضی به رژیم پهلوی نکردند. چه کسی باور می‌کرد این شهادتهای مظلومانه یک روز این‌طور ببالد و رشد کند؟ ظواهر هم سخن وسوسه‌گرانِ مأیوس‌کننده را تأیید می‌کرد؛ اما استقامت و ایستادگی و همّت، این کار نشدنی را شدنی کرد. امروز هم همین‌طور است. امروز هم تمام بلندگوهای تبلیغاتی دنیا به کار افتاده است، برای این‌که هم به ملت ایران و هم به دیگر ملتهای مسلمان به زور بقبولاند که فایده‌ای ندارد؛ بیداری اسلامی به جایی نخواهد رسید و همین نظام اسلامی هم که در ایران هست، وسط کار خواهد ماند! به شما بگویم؛ هر کاری از دستشان برمی‌آید، تا به‌حال کرده‌اند و خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار بالاخره بینی‌شان به خاک خواهد رسید و موفّق نخواهند شد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : دشمن, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, کمک به دشمن, دشمن‌شناسی
کلیدواژه(ها) : دشمن, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, کمک به دشمن, دشمن‌شناسی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هر کس ملت را با رفتار و کردار خود به سمت ناامیدی بکشاند، به دشمن کمک کرده است؛ هر کس می‌خواهد باشد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, دشمن‌شناسی, نقشه دشمن
کلیدواژه(ها) : دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, دشمن‌شناسی, نقشه دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
بلندگوهای دشمن بیشترین تبلیغات خود را صرف مأیوس کردن و ترساندن مردم می‌کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : مردم, کارگزاران نظام, جوان, بصیرت, بیداری, آمادگی برابر دشمن
کلیدواژه(ها) : مردم, کارگزاران نظام, جوان, بصیرت, بیداری, آمادگی برابر دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ملت ایران، مسؤولان و بخصوص جوانان باید هشیار باشند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : مردم, آبادانی کشور, سازندگی کشور, تلاشگری, کار
کلیدواژه(ها) : مردم, آبادانی کشور, سازندگی کشور, تلاشگری, کار
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز ملت ما به کار و تلاش پیگیر و مستمر برای سازندگی احتیاج دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : امید و امیدواری, یأس, یاس
کلیدواژه(ها) : امید و امیدواری, یأس, یاس
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ملت ایران هیچ موجبی برای مأیوس شدن ندارد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : مردم, وحدت, کارگزاران نظام, وحدت کلمه, پیگیری از امور
کلیدواژه(ها) : مردم, وحدت, کارگزاران نظام, وحدت کلمه, پیگیری از امور
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
من ملت عزیز و مؤمن و دلاورمان را به اتّحاد کلمه و مسؤولان کشور را به پیگیریِ مدبّرانه‌ی کارها دعوت می‌کنم.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : دیکتاتوری بین‌المللی
کلیدواژه(ها) : دیکتاتوری بین‌المللی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
امروز آمریکاییها در دنیا به دنبال ایجاد یک دیکتاتوریِ جهانی‏اند؛ غافل از اینکه دیکتاتوریِ جهانی، آن هم متّکی به زور سرنیزه و گلوله، به‏وسیله‏ی ملتهای آزاده‏ی دنیا سرکوب خواهد شد. ملتی که آزاده و دارای عزم باشد، دیکتاتوری را قبول نمی‏کند؛ داخل کشور خودش هم قبول نمی‏کند، از دیکتاتور محلّی هم قبول نمی‏کند؛ همچنان که از رژیم طاغوت، ملت ایران قبول نکرد، چه برسد از بیگانگان!
امروز ببینید در سرزمین فلسطین، رژیم ادّعایی و غاصب اسرائیل با مردم چه می‏کند! این نشانه‏های زورگویی و یک‏جانبه‏گرایی است. اسرائیل نسبت به مردم فلسطین که صاحبان آن سرزمین هستند، جنایت می‏کند؛ آمریکاییها هم از آن‏ها صریحاً حمایت می‏کنند. همین‏ها به عراق آمده‏اند و ملت عراق را زیر سلطه گرفته‏اند و با کمال وقاحت به آن‏ها زور می‏گویند. خیال هم می‏کنند کارشان به جایی خواهد رسید؛ اما قطعاً به جایی نمی‏رسد و ملت عراق تحمّل نخواهد کرد و یقیناً دیکتاتوریِ جهانی و بین‏المللی‏ای که امریکا به دنبال آن است، محکوم به سقوط و فناست.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : یأس مسلمین
کلیدواژه(ها) : یأس مسلمین
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
خیلی‏ها آن روز مردم و مبارزان را مأیوس می‏کردند؛ می‏گفتند فایده‏ای ندارد. ظواهر هم حرف آن‏ها را تأیید می‏کرد. یک عدّه جوانِ مؤمنِ روستایی و شهری، سر پُلِ باقرآباد خونشان بر زمین ریخته شد؛ نه حقوق بشریهای دنیا باخبر شدند و نه مدّعیان دفاع از آزادی، علیه رژیم پهلوی اخم کردند. در همان روز در تهران و قم چند هزار جوان با مسلسلِ مزدوران پهلوی روی آسفالت خیابانهای تهران به خاک و خون غلتیدند و همین مدّعیان دروغین و وقیح حقوق بشر در دنیا کمترین اعتراضی به رژیم پهلوی نکردند. چه کسی باور می‏کرد این شهادتهای مظلومانه یک روز این‏طور ببالد و رشد کند؟ ظواهر هم سخن وسوسه‏گرانِ مأیوس‏کننده را تأیید می‏کرد؛ اما استقامت و ایستادگی و همّت، این کار نشدنی را شدنی کرد. امروز هم همین‏طور است. امروز هم تمام بلندگوهای تبلیغاتی دنیا به کار افتاده است، برای اینکه هم به ملت ایران و هم به دیگر ملتهای مسلمان به زور بقبولاند که فایده‏ای ندارد؛ بیداری اسلامی به جایی نخواهد رسید و همین نظام اسلامی هم که در ایران هست، وسط کار خواهد ماند! به شما بگویم؛ هر کاری از دستشان برمی‏آید، تابه‏حال کرده‏اند و خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار بالاخره بینیشان به خاک خواهد رسید و موفّق نخواهند شد.
اوّلین همّت آن‏ها مأیوس کردن ملت ایران است. من به همه‏ی ملت ایران و به شما مردم عزیز ورامین عرض می‏کنم: هرکس ملت را با رفتار و کردار خود به سمت ناامیدی بکشاند، به دشمن کمک کرده است؛ هرکس می‏خواهد باشد. برخلاف آنچه دشمن تبلیغ می‏کند، نیروی او یک نیروی غیر قابل علاج و مقاوم نیست. آن‏ها این‏طور تبلیغ می‏کنند که نیروی امریکا نیرویی است که در مقابل آن نمی‏شود مقاومت کرد؛ دلیلشان هم این است که افغانستان نتوانست مقاومت کند، عراق هم نتوانست. نمی‏گویند در کجا چه کسانی خیانت کردند؛ نمی‏گویند در این کشورها چه رژیمهایی حاکم بودند؛ نمی‏گویند در این کشورها مردم چگونه از حکّامِ خودکامه و دیکتاتور و بی‏اعتبار خود متنفّر بودند؛ نمی‏گویند ملت ایران نشان داده است که در دفاع از حیثیّت و شرف و اسلام و نظام اسلامیِ پُرشکوه خود چگونه فداکاری می‏کند. این‏ها را دیگر فراموش می‏کنند؛ فقط مردم را می‏ترسانند.
بلندگوهای دشمن بیشترین تبلیغات خود را صرف مأیوس کردن و ترساندن مردم می‏کنند. من به ملت ایران به‏طور صریح و آشکار عرض می‏کنم: نه آن ارعاب و تهدیدها درست است، نه آن مأیوس کردنها- هر دو غلط است- اما اینکه نیروی دشمن را غیر قابل مقاومت نشان دهند، حرف بسیار غلط و بی‏ربطی است. اگر آمریکاییها می‏توانستند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند، حتّی یک روز هم معطّل نمی‏شدند. اینکه ملاحظه می‏کنید مسئولان امریکایی الآن خودشان می‏گویند راهکار ما برای ایران، راهکار نظامی نیست، راست می‏گویند؛ چون جنگ برای آن‏ها در ایران، مثل جنگ برای آن‏ها در عراق نیست. اینجا یک ملت در مقابل آن‏هاست؛ آن هم ملتی با این شجاعت و با این عظمت؛ پدر مهاجم را درمی‏آورند. راهکار آن‏ها چیز دیگری است؛ همان چیزی است که بنده چند سال است در سخنرانیها و همچنین در توصیه‏های خصوصی به مسئولان گوناگون سیاسی و فرهنگی کشور، بارها تکرار کرده و گفته‏ام. یک عدّه مخالف‏خوان هم همیشه گفته‏اند این‏ها خیالات است؛ اما چیزهایی را که تصوّر می‏کردند خیالات است، الآن خود آمریکاییها صریح مطرح می‏کنند؛ می‏گویند ما می‏خواهیم در داخل ایران اغتشاش ایجاد کنیم. بله؛ راهکار آن‏ها ایجاد اختلاف بین ملت و جدایی و افتراق میان ملت و نظام است. راهکار آن‏ها این است که اگر دیدند تعدادی افراد ناراحت و ماجراجو و مایل به اغتشاش را می‏توانند مزدور خودشان کنند، معطّل نمی‏کنند؛ به حمایت از آن‏ها می‏پردازند. چهار نفر گوشه‏ای صدا بلند می‏کنند، آن‏ها می‏گویند ما حامی این‏ها هستیم. راست می‏گویند؛ آن‏ها حامی هر اغتشاشگر و هر مخلّ به امنیت و وحدتند؛ همین مطلبی که من چند سال قبل گفتم، بعد هم بعضی از قلم به دستهای بی‏تدبیر و ناآگاه، در مطبوعاتشان در این حرف خدشه کردند. بله؛ آن‏ها دنبال اغتشاش‏آفرینی‏اند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : یأس مسلمین
کلیدواژه(ها) : یأس مسلمین
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
عدّه‏ای مردم را مأیوس می‏کنند. البته این یأس‏آفرینی گاهی زبانی است، گاهی هم عملی است؛ بعضیها با عملِ خودشان مردم را مأیوس می‏کنند. همه هم متعمّد نیستند؛ بعضیها نمی‏فهمند چه می‏کنند، بعضیها هم دچار غفلت می‏شوند و با گفتار و کردار خود، مردم را مأیوس می‏کنند. این هم یک گناه بزرگ و در خدمت اهداف دشمنان ملت ایران است. یأس جایی ندارد. ملت ایران هیچ موجبی برای مأیوس شدن ندارد. یک ملت بزرگ، یک کشور ثروتمند، یک موقعیت بسیار خوب برای کار کردن با تلاش و همّت، با این همه نیروی جوانی که در این مملکت وجود دارد؛ چرا باید ملت ایران مأیوس شود؟ مسئولان کشور مشغول برنامه‏ریزی و طرّاحی برای آینده و اجرا هستند؛ کارهای خوبی هم انجام می‏دهند. کسانی که یأس‏آفرینی می‏کنند، مشکلاتی را که وجود دارد، درشت می‏نمایند و کارهای عظیمی را که در سطح کشور انجام می‏گیرد به فراموشی عمدی می‏سپارند. خیلی کار در کشور انجام می‏گیرد. البته آنچه انجام می‏گیرد، در مقابل آنچه باید انجام گیرد، کم است؛ بیشتر از این باید کار کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : شهیدان جنیدی
کلیدواژه(ها) : شهیدان جنیدی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز هم وقتی به ورامین نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این منطقه ایستا نیست و در همان حدّ شهدای مظلوم پانزده خرداد چهل‌ودو متوقّف نشده است. بعضیها هنرشان توقّف در افتخارات گذشته است. اسلام به ما حرکت به سمت افتخاراتِ تازه را واجب می‌کند و این را راه رسیدن به کمال می‌داند. پشت سر آن شهیدان، شهدای عزیز ورامین و این منطقه در جنگ تحمیلی است، که سی‌ودو شهید این منطقه جزو سرداران نیروهای مسلّحند. این چیز کمی نیست. شهدای عزیزی مثل امیران عالی‌مقام نیروی هوایی، مثل سرداران سپاه پاسداران، خانواده‌های سه شهید داده، دو شهید داده، در همه قشرها. رحمت خدا بر مرحوم «جنیدی» روحانیِ پاکبازِ پدر سه شهید، بلکه چهار شهید - چون پسر چهارم او هم که از دنیا رفت، آن‌طوری که اطّلاع دادند، جزو کسانی بود که آسیب شیمیاییِ دوران جنگ را دیده بود - و خانواده‌های متعدّدی که نام شهید «ستّاری» و «اردستانی» و «علی‌قمی» و بقیه سرداران باارزش بر سر درِ این خانواده‌های بلندپایه نوشته است. اینها شناسنامه یک ملت و یک شهر و یک کشور است.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : شهید ستاری
کلیدواژه(ها) : شهید ستاری
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز هم وقتی به ورامین نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این منطقه ایستا نیست و در همان حدّ شهدای مظلوم پانزده خرداد چهل‌ودو متوقّف نشده است. بعضیها هنرشان توقّف در افتخارات گذشته است. اسلام به ما حرکت به سمت افتخاراتِ تازه را واجب می‌کند و این را راه رسیدن به کمال می‌داند. پشت سر آن شهیدان، شهدای عزیز ورامین و این منطقه در جنگ تحمیلی است، که سی‌ودو شهید این منطقه جزو سرداران نیروهای مسلّحند. این چیز کمی نیست. شهدای عزیزی مثل امیران عالی‌مقام نیروی هوایی، مثل سرداران سپاه پاسداران، خانواده‌های سه شهید داده، دو شهید داده، در همه قشرها. رحمت خدا بر مرحوم «جنیدی» روحانیِ پاکبازِ پدر سه شهید، بلکه چهار شهید - چون پسر چهارم او هم که از دنیا رفت، آن‌طوری که اطّلاع دادند، جزو کسانی بود که آسیب شیمیاییِ دوران جنگ را دیده بود - و خانواده‌های متعدّدی که نام شهید «ستّاری» و «اردستانی» و «علی‌قمی» و بقیه سرداران باارزش بر سر درِ این خانواده‌های بلندپایه نوشته است. اینها شناسنامه یک ملت و یک شهر و یک کشور است.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش :پناهندگی حضرت جعفربن موسی به ورامین
کلیدواژه(ها) : ورامین, تاریخ ایران بعد از اسلام, ارزشهای والای الهی
نوع(ها) : روایت تاریخی

متن فیش :
از روزی كه فرزند بزرگوار موسی‌بن‌جعفر - حضرت جعفربن‌موسی - بعد از آسیب دیدن به‌وسیله‌ی دشمنان و مخالفان، به مردم ورامین پناهنده شد و مردم ورامین این امامزاده‌ی عالی‌مقام را چون جان شیرینی در برگرفتند و در همین‌جا ایشان بر اثر جراحت به شهادت رسید، نشانه‌های توجّه این مردم به ارزشهای والای اسلامی آشكار شد؛ بخصوص چیزهایی كه احتیاج به عزم و مجاهدت دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش :حادثه پانزده خرداد 42؛ نشانگر ایستادگی مردم ورامین در راه دفاع از اسلام
کلیدواژه(ها) : تاریخ نهضت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد, تاریخ نهضت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد, ورامین, نهضت پانزده خرداد, دفاع از دین
نوع(ها) : روایت تاریخی

متن فیش :
در پانزده خرداد سال چهل‌ و دو هم مردم ورامین نشان دادند كه در راه حقیقت و دفاع از حقّ و اسلام ایستاده‌اند؛ حتّی به قیمت جانشان. ورامینیها در حرم مطهّر حضرت جعفربن‌موسی سوگند یاد كردند و به سمت تهران راه افتادند و در میانه‌ی راه در مواجهه‌ی با شدّت عمل و خشونت رژیم سفّاك پهلوی، خون پاكشان در همین منطقه‌ی باقرآباد و قرچك بر زمین ریخت و مظلومانه جان دادند. آن روز هیچ‌كس گمان نمی‌كرد روزی خواهد رسید كه این شهدای مظلوم و گمنام، مثل ستاره‌های درخشان، نه فقط در آسمان ورامین، بلكه در آسمان ایران اسلامی خواهند درخشید. آنها در مظلومیت جان دادند و خدا به مظلومیت و غربت آنها بركت داد و مجاهدت آنها در پی خود مجاهدتهای دیگری را به‌وجود آورد و حركت حق، هر روز قویتر و ستبرتر شد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : شهید اردستانی, شهید ستاری, شهیدان جنیدی
کلیدواژه(ها) : شهید اردستانی, شهید ستاری, شهیدان جنیدی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز هم وقتی به ورامین نگاه می‌كنیم، می‌بینیم این منطقه ایستا نیست و در همان حدّ شهدای مظلوم پانزده خرداد چهل‌ودو متوقّف نشده است. بعضیها هنرشان توقّف در افتخارات گذشته است. اسلام به ما حركت به سمت افتخاراتِ تازه را واجب می‌كند و این را راه رسیدن به كمال می‌داند. پشت سر آن شهیدان، شهدای عزیز ورامین و این منطقه در جنگ تحمیلی است، كه سی‌ودو شهید این منطقه جزو سرداران نیروهای مسلّحند. این چیز كمی نیست. شهدای عزیزی مثل امیران عالی‌مقام نیروی هوایی، مثل سرداران سپاه پاسداران، خانواده‌های سه شهید داده، دو شهید داده، در همه قشرها. رحمت خدا بر مرحوم «جنیدی» روحانیِ پاكبازِ پدر سه شهید، بلكه چهار شهید - چون پسر چهارم او هم كه از دنیا رفت، آن‌طوری كه اطّلاع دادند، جزو كسانی بود كه آسیب شیمیاییِ دوران جنگ را دیده بود - و خانواده‌های متعدّدی كه نام شهید «ستّاری» و «اردستانی» و «علی‌قمی» و بقیه سرداران باارزش بر سر درِ این خانواده‌های بلندپایه نوشته است. اینها شناسنامه یك ملت و یك شهر و یك كشور است.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : آمادگی برابر دشمن, دشمن‏‌ستیزی, دشمن, مرزبندی با دشمن, کمک به دشمن, ترحم کردن
کلیدواژه(ها) : آمادگی برابر دشمن, دشمن‏‌ستیزی, دشمن, مرزبندی با دشمن, کمک به دشمن, ترحم کردن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
من گفتم ملت ايران به مزدوران دشمن ترحم نمى‌كند؛ حالا هم مى‌گويم مسوولان كشور كه نمايندگان ملتند، حق ندارند به سرانگشتان مزدور دشمن ترحم كنند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : اعتماد مردم به نظام اسلامی, اعتماد مردم به مسئولان
کلیدواژه(ها) : اعتماد مردم به نظام اسلامی, اعتماد مردم به مسئولان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
اين ملت، متكى و معتمد و مطمئن به دستگاههايى است كه مسووليتهايى را در نظام اسلامى قبول كرده‌اند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : مردم, ایالات متحده امریکا, مقاومت ملت ایران, ایستادگی مقابل استکبار, آمادگی برابر دشمن, بیداری, مبارزه با توطئه دشمن
کلیدواژه(ها) : مردم, ایالات متحده امریکا, مقاومت ملت ایران, ایستادگی مقابل استکبار, آمادگی برابر دشمن, بیداری, مبارزه با توطئه دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
به توفيق الهى، با بيدارى و پشتيبانى ايمان راسخ و مستحكم اين ملت، مسوولان كشور نخواهند گذاشت امريكا مطامع و هدفهاى خود را در اين كشور تعقيب كند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : مجلس شورای اسلامی
کلیدواژه(ها) : مجلس شورای اسلامی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
مجلس شورای اسلامی را به پرداختن به نیازهای مردم و ایجاد مقرّراتی که در خدمت گشایش امور مردم باشد، و همچنین کم کردن از حجم مباحث سیاسی و پرداختن به مسائل اساسی کشور و مردم دعوت می‌کنم.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : امید و امیدواری
کلیدواژه(ها) : امید و امیدواری
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هر کس ملت را با رفتار و کردار خود به سمت ناامیدی بکشاند، به دشمن کمک کرده است.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : قوه مجریه‏
کلیدواژه(ها) : قوه مجریه‏
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دولت و دستگاه اجرایی کشور را به اجرای دقیق قوانین در خدمت مردم و منافع آنها و جلوگیری از سوءاستفاده و سوءتدبیر در بخشهای مختلف... میکنم.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : نهضت پانزده خرداد
کلیدواژه(ها) : نهضت پانزده خرداد
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
خردادِ ورامین، یک خاطره فراموش نشدنی است.... در پانزده خرداد سال چهل‌ودو هم مردم ورامین نشان دادند که در راه حقیقت و دفاع از حقّ و اسلام ایستاده‌اند؛ حتّی به قیمت جانشان. ورامینیها در حرم مطهّر حضرت جعفربن‌موسی‌ سوگند یاد کردند و به سمت تهران راه افتادند و در میانه راه در مواجهه با شدّت عمل و خشونت رژیم سفّاک پهلوی، خون پاکشان در همین منطقه باقرآباد و قرچک بر زمین ریخت و مظلومانه جان دادند. آن روز هیچ‌کس گمان نمی‌کرد روزی خواهد رسید که این شهدای مظلوم و گمنام، مثل ستاره‌های درخشان، نه فقط در آسمان ورامین، بلکه در آسمان ایران اسلامی خواهند درخشید. آنها در مظلومیت جان دادند و خدا به مظلومیت و غربت آنها برکت داد و مجاهدت آنها در پی خود مجاهدتهای دیگری را به‌وجود آورد و حرکت حق، هر روز قویتر و ستبرتر شد.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
کلیدواژه(ها) : حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امریکاییها از جنایت صهیونیستها صریحاً حمایت می‌کنند و یقیناً دیکتاتوریِ جهانی و بین‌المللی‌ای که امریکا به دنبال آن است، ‌محکوم به سقوط و فناست.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
کلیدواژه(ها) : حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
اسرائیل نسبت به مردم فلسطین که صاحبان آن سرزمین هستند، جنایت می‌کند؛ امریکاییها هم از آنها ‌صریحاً حمایت می‌کنند.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : قوه قضائیه‏
کلیدواژه(ها) : قوه قضائیه‏
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
دستگاه قضایی را... به دقّت در اجرای قوانین و تعقیب متخلّفان و مجرمان، و نیز دستگاههای انتظامی و اطّلاعاتی و امنیتی را هم ‌به هوشیاری دعوت می‌کنم‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : ترحم کردن
کلیدواژه(ها) : ترحم کردن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
من گفتم ملت ایران به مزدوران دشمن ترحّم نمی‌کند؛ حالا هم می‌گویم مسؤولان کشور که نمایندگان ‌ملتند، حق ندارند به سرانگشتان مزدور دشمن ترحّم کنند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز... تمام بلندگوهای تبلیغاتی دنیا به کار افتاده است، برای این‌که هم به ملت ایران و هم به دیگر ملتهای مسلمان به زور ‌بقبولاند که فایده‌ای ندارد؛ بیداری اسلامی به جایی نخواهد رسید و همین نظام اسلامی هم که در ایران هست، وسط کار خواهد ‌ماند! به شما بگویم؛ هر کاری از دستشان برمی‌آید، تا به‌حال کرده‌اند و خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار بالاخره بینی‌شان به ‌خاک خواهد رسید و موفّق نخواهند شد‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
بلندگوهای دشمن بیشترین تبلیغات خود را صرف مأیوس کردن و ترساندن مردم می‌کنند. من به ملت ایران به‌طور صریح و ‌آشکار عرض می‌کنم: نه آن ارعاب و تهدیدها درست است، نه آن مأیوس کردنها، هر دو غلط است.‌

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : وحدت ملی
کلیدواژه(ها) : وحدت ملی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
من ملت عزیز و مؤمن و دلاورمان را به اتّحاد کلمه و مسؤولان کشور را به پیگیریِ مدبّرانه کارها دعوت می‌کنم‌. ‌