[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/12/26
عنوان فیش : صهیونیسم بین‌‏الملل, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, سرمایه‌دارهای صهیونیست, تبلیغات دشمن, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, تبلیغات علیه اسلام
کلیدواژه(ها) : صهیونیسم بین‌‏الملل, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, سرمایه‌دارهای صهیونیست, تبلیغات دشمن, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, تبلیغات علیه اسلام
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز تقریبا همه‌ى رسانه‌هاى تبلیغاتى مهم دنیا در انحصار دستگاههاى زرسالار قدرتمندى است که بر بسیارى از حکومتها تسلط دارند. بسیارى از آنها صهیونیست و یا از همپیمانهاى صهیونیستهایند.

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/12/26
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
حرف و عملِ ریاکارانه حکومتهای غربی - که امروز تبلیغات دنیا در دست آنهاست - نمیتواند انسانها را سعادتمند کند و جامعه را ‌از طعم واقعی عدالت شیرین‌کام نماید‌.‌

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/12/26
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
دشمن وقتی میتواند به هدفهای خودش برسد که بتواند در بدنه حاکمیت نظام و در مسؤولان بخشهای مختلف، اختلاف و شکاف ‌ایجاد کند‌. ‌دشمن دنبال این قضیه است. چگونه میشود شکاف ایجاد کرد؟ ... [راهی] که همیشه از اوّل انقلاب آن را طی کرده‌اند ‌و بنده از دوران ریاست جمهوری و بعد از آن، در این زمینه بسیار خاطره‌ها و نمونه‌ها در ذهن دارم، این است که جمعی یا شخصی ‌از حاکمیت را مورد توجّه خود قرار دهند؛ از او تمجید و حمایت کنند و خود را طرفدار او نشان دهند؛ شاید بتوانند از این طریق، ‌هم دیگران را به او بدبین کنند، هم او را به خودشان خوش‌بین نمایند؛ یعنی در حاکمیت شکاف به وجود آورند. این جزو ‌برنامه‌های همیشگی تبلیغات دشمنان بوده است؛ هم قبلاً بوده، هم امروز وجود دارد؛ بارها هم این را تجربه کرده‌اند و در موارد ‌متعدّدی هم شکست خورده‌اند‌. ‌

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/12/26
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
دشمن روشهای تبلیغاتىِ بسیار فعّالی دارد. امروز تقریباً همه رسانه‌های تبلیغاتی مهمّ دنیا در انحصار دستگاههای زرسالارِ ‌قدرتمندی است که بر بسیاری از حکومتها تسلّط دارند. بسیاری از آنها صهیونیست و یا از هم‌پیمان‌های صهیونیستهایند. اینها ‌بیحساب و بی‌هدف تبلیغ نمی کنند، کسی را مورد تهاجم قرار نمیدهند یا کسی را بالا نمیکشند. یا طمع دارند، یا هدفی دارند؛ ‌بنابراین باید مراقب بود‌.‌
راه علاجش... [این] است که... انسان طوری حرف بزند و موضعگیری و مشی کند که آن کسی که با تعریف از او چاله‌ای کنده ‌است، خودش بفهمد که ناکام شده و به نتیجه نرسیده است. گاهی اتّفاق افتاده که رادیوهای بیگانه به مناسبتی از مسؤولان ‌بلندپایه کشور و مدیران سطح بالا‌ - ‌از شخصشان، از مجموعه‌شان، از جناحشان، از حزبشان - تمجید و تعریف و طرفداری ‌کرده‌اند. من به آنها گفته‌ام که شما کاری کنید که با آنها اشتباه نشوید؛ یعنی فاصله خودتان را با آنها صریحاً روشن کنید. اگر ‌این کار انجام گیرد، آنها به هدف خود نمیرسند و توطئه‌شان خنثی خواهد شد؛ حال هر چه میخواهند تعریف کنند، بکنند. ‌