Khamenei.ir

1368/04/12

دیدار و بیعت ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به هنگام بیعت ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان با تأکید بر نقش پر اهمیت نماز جمعه در تقویت ایمان و روحیه ی اسلامی مردم فرمودند: نماز جمعه یکی از پایه های اساسی حفظ نظام اجتماعی و مهمترین عامل حفظ روحیه و ایمان مردم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با شعار های اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است همراه بود، بر ضرورت تداوم سمینار های مختلف ائمه جمعه و برگزاری کنگره جهانی ائمه جمعه تأکید کردند و ضمن ارائه رهنمود هائی در جهت حفظ حالت پدرانه ائمه جمعه نسبت به دیگران فرمودند: ائمه محترم جمعه با وظیفه خطیری که بر عهده دارند باید با هشیاری متوجه روش هائی که دشمن با دقت و ظرافت برای ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و مسؤولین بکار می برند، باشند. باید اصل را بر وحدت بگذاریم و مراقب باشیم که دشمن به ما ضربه‌ی معنوی وارد نسازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی این برهه از زمان را فصل مهم، حساس، خطیر و تعیین کننده ای خواندند و اظهار داشتند: من خود را یک طلبه می دانم و در این مسؤولیت خطیر هر لحظه در حال استمداد از خداوند هستم تا آن را با قدرت و قوت و حفظ شأن والای این مقام به انجام رسانم. این تکلیف من است و امیدوارم مشمول لطف الهی، دعای ولی عصر(عج) و مؤمنین صالح قرار گیرم.

ایشان در ادامه‌ی سخنانشان با اشاره به ناامیدی دشمنان اسلام در رسیدن به مقاصد شومشان افزودند: دشمنان انتظار داشتند که با ارتحال رهبر عظیم الشأن امت اسلام در میان مردم حیرت و در بین مسؤولین اختلاف کلمه بروز کند و برای آن لحظه سرمایه گذاری کرده بودند. اما مردم با حضور یکپارچه خود در صحنه و ابراز وفاداری فوق تصور خویش نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دشمن تو دهنی سختی زدند و امید آنها را به یأس مبدل ساختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت هشیاری و عدم غفلت از توطئه و کید دشمنان اسلام فرمودند: ما با روحیه و ایمان مردم و با این همه منابع، استعداد های خوب نیروی انسانی و تجربه‌ی عالی کشور داری به پیش می رویم.

در این دیدار آیت الله مشکینی امام جمعه قم طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیعت ائمه جمعه سراسر کشور با ولی امر مسلمین را اعلام داشت. آیت الله مشکینی با اشاره به مسئله رهبری گفت: ولایت صرف اجتهاد نمی تواند باشد و در رهبر اجتهاد و قدرت استنباط، عدالت، بینش اجتماعی و سیاسی، شجاعت، مدیریت و مدبر بودن از ارکان تحقق ولایت امر است و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین یک حکم شرعی و الهی است که به تشخیص خبرگان صورت گرفت و این امر خود یکی از سعادت ها ی ملت است. امام جمعه قم در پایان سخنان خود همچنین ضرورت توجه به کیفیت کار در تربیت طلاب در حوزه های علمیه را یاد آور شد و خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور، مبارزه با نفس، بی اعتنائی به دنیا و اخلاق ساده زیستن را توصیه کرد.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای