Khamenei.ir

1376/09/13

دیدار فرماندهان سپاه و جمعی از پاسداران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان طی سخنانی از معنویت، عرفان، توسل و ارتباط و اتصال به قادر متعال، به عنوان پشتوانه حادثه عاشورا یاد کردند و تعبد به اسلام و ارتباط قلبی مردم با پروردگار عالم را تضمین کننده استحکام و اقتدار نیروهای جبهه حق دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت روز پاسدار انجام شد، ولادت با سعادت امام حسین (ع) را به ملت ایران، آزادگان جهان و پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفتند و فرمودند:
همزمان کردن ولادت حسین بن علی (ع) با روز پاسدار، انتخابی پرمضمون و پرمعناست و برای یکایک پاسداران قابل تدبر، تعمق و درس گیری است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهاد، شهادت و طوفانی را که امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ برپا کرد، معلول بعد معنوی و عرفانی شخصیت آن حضرت دانستند و فرمودند: حماسه کربلا از لحظه خروج امام حسین (ع) از مکه تا گودال قتلگاه، پیوسته با ذکر، تضرع و توسل همراه است و اگر چه ماجرای عاشورا یک حادثه حماسی است، اما در بافت اصلی این حادثه، عرفان، معنویت و روح دعای عرفه موج می زند و در واقع معنویت و عرفان حسین بن علی(ع) و محو شدن آن حضرت در برابر اراده ذات مقدس ربوبی، ماجرای عاشورا را اینگونه با عظمت، پرشکوه و ماندگار کرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأثیر حرکت آفرین وصیت نامه های شهیدان و توصیه حضرت امام (رض) به خواندن این وصیتنامه ها را خاطر نشان کردند و فرمودند: عزم در فداکاری و گذشت مطلق از هستی خود رشحه ای از روح حسینی است که شهدا و رزمندگان ما به آن زیبنده شدند، بنا بر این حادثه عاشورا یعنی طوفان ماندگار در تاریخ که همیشه کاخ های ظلم از آن ترسیده اند و مغلوب آن شده اند، از پشتوانه عظیم معنویت برخوردار است و این همان چیزی است که کار بزرگ امام خمینی (رض) را در جهان درخشنده کرده است.
مقام معظم رهبری توجه پاسداران انقلاب اسلامی و متعهدین به اسلام و انقلاب را به ادامه تلاشهای مدبرانه دشمن جلب کردند و فرمودند: دشمنان ایران اسلامی آموخته اند که برای مقابله با حرکت عظیم انقلاب اسلامی باید در سنگر خود کمین کنند و منتظر فرصت باشند و این کاری است که قدرتهای استکباری با همه انقلابهای قرن بیستم میلادی انجام دادند. دهها انقلاب در اطراف دنیا به وقوع پیوست و هر کدام حکومتی را تشکیل دادند. اما استکبار به کمین نشست و در لحظه ای که آنها خسته شدند، ناگهان حمله کرد و بار دیگر جریان ضد انقلاب، زمام امور را در دست خود گرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر یأس و ناامیدی دشمن در برابر انقلاب اسلامی تأکید کردند و فرمودند: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک پدیده به وجود نیامد که بتواند جبهه دشمن را خرسند و امیدوار کند. امام خمینی (رض) به عنوان یک انسان بصیر و آگاه و بی ملاحظه در رعایت احکام الهی، با ملاک قرار دادن حکم خدا و حلال و حرام شرعی، مانع از آن شد که اندک گرایشی به دشمن نشان داده شود و در طول سالهای پس از رحلت امام عظیم الشأن (رض) نیز به فضل پروردگار تلاش شده است که همین طور باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشیاری، آمادگی و روحیه پاسداری را لازمه پایدار کردن انقلاب اسلامی و جهتگیری عظیم ملت ایران به سوی صلاح و فلاح، عزت و سعادت دنیا و آخرت دانستند و افزودند: خودخواهی، خودپسندی، بخل، حرص حسد، بددلی، بداندیشی، بدخواهی نسبت به دیگران، درست نقطه مقابل آن، بهشت اخلاقی است که اسلام برای انسانها تصویر کرده است. اسلام، خواهان مهربانی، دوستی و پیوندهای عاطفی میان انسانها، علاقه مندی آنان به سرنوشت و مصالح یکدیگر و تأثر و تأسف آحاد انسان از رنجها و اشتباهات دیگران است. مسلمانان باید صفات برجسته و ممتاز خیرخواهی و خیراندیشی را در خود تقویت کنند.
مقام معظم رهبری از محور قرار دادن مسائل مادی و شخصی به عنوان بدترین صفات در انسان یاد کردند و فرمودند: ارتباط با خدا و تحکیم بنیه های معنوی، صفات زشت را در انسان درمان می کند و جامعه ای که بتواند ریشه های فاسد نفسانی و مشکلات درونی خود را علاج کند هیچ ترفندی از دشمن در او کارگر نخواهد افتاد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جوان بودن جامعه اسلامی ایران را به لحاظ صفا و صمیمیت جوانان، در معرض تفضلات الهی دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: اگر در جامعه جوان ما تضرع و توسل، با درک معنای صحیح آن باب شود، هرگونه دشمن مستکبری باید از آن بیمناک و نسبت به هضم آن ناامید باشد زیرا در آن صورت هیچ عاملی نخواهد توانست این ملت و جامعه را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی منحرف کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه هر یک در سخنان کوتاهی، ولادت سرور شهیدان و بزرگ پاسدار اسلام ناب محمدی (ص) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفتند و بر عهد و میثاق پاسداران انقلاب در دفاع از حریم اسلام و ایران اسلامی به پرچمداری ولی فقیه زمان تأکید کردند.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای