اقامه نماز عید سعید فطر به‌ امامت‌ رهبر انقلاب

ملت‌ مسلمان‌ ایران‌، امروز به‌ شکرانه‌ یک‌ ماه‌ روزه‌داری‌ و عبادت‌ پروردگار، نماز عید سعید فطر را با دلهایی‌ مملو از طراوت‌ معنوی‌ و شادمانی‌ روحی‌، در سراسر کشور اقامه‌ کردند.

در تهران‌ نماز عید سعید فطر به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و با حضور انبوه‌ بیشمار بندگان‌ صالح‌ خداوند در مصلای‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) اقامه‌ شد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در خطبه‌ اول‌ نماز عید فطر، ضمن‌ تبریک‌ این‌ عید بزرگ‌ اسلامی‌ به‌ همه‌ مسلمانان‌ جهان‌ بویژه‌ ملت‌ مؤمن‌ و سرافراز ایران‌، آحاد مردم‌ را به‌ حفظ آثار و دستاوردهای‌ پربرکت‌ ماه‌ رمضان‌ در ابعاد فردی‌ و اجتماعی‌ دعوت‌ کردند و افزودند: ملت‌ بزرگ‌ ایران‌، جوانان‌ مؤمن‌ و پاک‌ این‌ سرزمین‌ اسلامی‌ و تمامی‌ مسؤولان‌ کشور با قدرشناسی‌ از برکات‌ الهی‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ و توکل‌ به‌ پروردگار، راه‌ تأمین‌ سعادت‌ دنیا و آخرت‌ ملت‌ و کشور را با پیروی‌ از رهنمودهای‌ مرد بزرگ‌ دوران‌ و جانشین‌ پیامبران‌، امام‌ خمینی‌ (رض‌) ادامه‌ خواهند داد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در خطبه‌ دوم‌ نماز عید سعید فطر با تبریک‌ میلاد پیامبر بزرگ‌ الهی‌ حضرت‌ مسیح‌ (ع‌) به‌ پیروان‌ ادیان‌ الهی‌ بویژه‌ هموطنان‌ مسیحی‌، خاطر نشان‌ کردند: عیسی‌ بن‌ مریم‌ (ع‌) تمام‌ عمر خود را به‌ عبودیت‌ پروردگار و مقابله‌ و مبارزه‌ با فساد و ظلم‌ و تعدی‌ سپری‌ کرد و انتظار این‌ است‌ که‌ همه‌ پیروان‌ واقعی‌ آن‌ پیامبر عظیم‌الشأن‌ به‌ تأسی‌ از او، همین‌ راه‌ را ادامه‌ دهند.

ایشان‌ با تجلیل‌ از شکوه‌ و عظمت‌ راهپیمایی‌ ملت‌ ایران‌ در روز جهانی‌ قدس‌ تأکید کردند: همانگونه‌ که‌ پیش‌بینی‌ می‌شدبه‌ علت‌ حقانیت‌ انتفاضه‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ مراسم‌ روز قدس‌ امسال‌ در جهان‌ اسلام‌ با کیفیت‌ ویژه‌ای‌ برگزار شد و ملت‌ایران‌ نیز با راهپیمایی‌ عظیم‌ خود، به‌ تاریخ‌ ایران‌، نظام‌ اسلامی‌ و مسؤولان‌ کشور آبرو بخشید.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ تأکید مجدد بر وظیفه‌ اسلامی‌ ـ انسانی‌ ـ عقلانی‌ و تاریخی‌ ملتها و دولتهای‌ اسلامی‌ در کمک‌ به‌ ملت‌ فلسطین‌ خاطر نشان‌ کردند: ملت‌ فلسطین‌، با سرکوب‌ و زور و تهدید از راه‌ آغاز شده‌ انتفاضه‌ باز نمی‌گردد و خواب‌ خوش‌ صهیونیستها برای‌ حکومت‌ بی‌دغدغه‌ بر سرزمین‌ فلسطین‌، تعبیر نخواهد شد.

ایشان‌ وحدت‌ و همدلی‌ ملت‌ و مسؤولان‌ و عمل‌ کردن‌ مسؤولان‌ به‌ وظیفه‌ سنگین‌ خدمتگزاری‌ به‌ مردم‌ را عامل‌ شکست‌ناپذیری‌ ایران‌ اسلامی‌ در قبال‌ توطئه‌های‌ دشمنان‌ خواندند و تأکید کردند: ما از دشمن‌ که‌ برمبنای‌ ذات‌ خود به‌ توطئه‌، ایجاد جنگ‌ روانی‌، شایعه‌افکنی‌ و ایجاد تفرقه‌ مشغول‌ است‌ گله‌ای‌ نداریم‌، گله‌ ما از کسانی‌ است‌ که‌ در داخل‌، همین‌ راه‌ دشمن‌ را دنبال‌ می‌کنند، البته‌ اگر لازم‌ شود ما به‌ گله‌ اکتفا نخواهیم‌ کرد چرا که‌ همکاری‌ با دشمن‌ یعنی‌ خصومت‌ با منافع‌ و مصالح‌ ملت‌ و هیچکس‌ این‌ خصومت‌ را تحمل‌ نخواهد کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ همکاری‌ قوای‌ سه‌ گانه‌، از تضعیف‌ نهادها و دستگاههای‌ قانونی‌ کشور بشدت‌ انتقاد کردند و افزودند: ممکن‌ است‌ اشخاصی‌ از موضعگیریهای‌ برخی‌ نمایندگان‌ ناخرسند باشند و یا برخیها با حکم‌ یک‌ دادگاه‌ مخالف‌ باشند و یا کسانی‌ از عملکرد بعضی‌ مسؤولان‌ اجرایی‌ راضی‌ نباشند، اما این‌ مسائل‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ نباید موجب‌ تضعیف‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، قوه‌ قضاییه‌، قوه‌ مجریه‌ و یا دستگاههایی‌ نظیر شورای‌ نگهبان‌، مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ و دیگر نهادها شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خاطرنشان‌ ساختند: دستگاههای‌ قانونی‌، ستونهای‌ بنای‌ شامخ‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ شمار می‌روند و حفظ شأن‌ آنها، وظیفه‌ی‌ عمومی‌ و همگانی‌ است‌ که‌ البته‌ این‌ مسأله‌ با اظهار نظر و حتی‌ ایراد اشکال‌ به‌ عملکرد دستگاهها منافاتی‌ ندارد.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ ضرورت‌ اولویت‌ مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعیض‌ در برنامه‌های‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ تصریح‌ کردند: امنیت‌ کشور، تأمین‌ معیشت‌ مردم‌ و افزایش‌ عزت‌ بین‌المللی‌ نظام‌ در گرو مبارزه‌ بی‌امان‌، جدی‌ و عملی‌ با انواع‌ فساد و فقر و تبعیض‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با انتقاد از کسانی‌ که‌ مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعیض‌ را با زبان‌ و یا در عمل‌ نفی‌ می‌کنند، افزودند: اینگونه‌ اشخاص‌ یا خود از وجود فساد و تبعیض‌ منتفع‌ هستند و یا فریب‌ فاسدان‌ را خورده‌اند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ پیگیری‌ مشترک‌ مسؤولان‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ در مورد مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعیض‌ ابراز امیدواری‌ کردند: طرحها و تصمیمات‌ مسؤولان‌ قوای‌ مجریه‌، قضاییه‌ و مقننه‌ در این‌ زمینه‌، هر چه‌ زودتر به‌ مرحله‌ اجرا درآید.