دیدار نخست وزیر کویت با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار آقای شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح -نخست‌وزیر کویت- و هیأت همراه تأکید کردند: کشورهای اسلامی و به‌ویژه کشورهای خلیج فارس باید همکاری‌ها و ارتباطات خود را بیش از پیش گسترش دهند.
ایشان با اشاره به منابع طبیعی غنی کشورهای خلیج فارس افزودند: این کشورها با توجه به ثروت طبیعی عظیمی که در اختیار دارند، باید جایگاه بهتری از لحاظ پیشرفت‌های علمی و مادّی و تأثیرگذاری در سیاست جهانی داشته باشند و این هدف جز با همکاری بیشتر با یکدیگر محقق نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته این همکاری، دشمنانی هم دارد، ولی همواره باید برخلاف خواست دشمنان و بر اساس مصالح خود تصمیم گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم توجه بیشتر کشورهای اسلامی برای تقویت ارتباطات و همکاری‌ها را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حکمت اقتضاء می‌کند که انسان دوستان خود را بشناسد و با آن‌ها همکاری کند و هرگونه همکاری‌نکردن کشورهای اسلامی و به‌ویژه کشورهای مسلمان همسایه، خارج از چهارچوب تدبیر است.
ایشان با اشاره به حمله‌ی صدام به ایران و تحمیل جنگ هشت ساله و سپس حمله‌ی صدام به کویت تأکید کردند: اقدامات صدام خارج از چهارچوب همسایگی بود و او صدمات زیادی را به کشورهای منطقه وارد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی مواضع دولت کویت و همکاری‌های این کشور با جمهوری اسلامی ایران را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: ایران از گسترش همکاری‌ها با کویت در همه‌ی زمینه‌ها استقبال می‌کند، اما باید با پیگیری زمینه‌ی عملی‌شدن توافق‌ها فراهم شود.
در این دیدار که آقای رحیمی -معاون اول رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای شیخ ناصر محمدالاحمد الصباح –نخست‌وزیر کویت- ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، روابط ایران و کویت را بسیار دیرینه و دارای ریشه‌های عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوستی و برادری خود به مردم کویت را در دوران سختی و زمان حمله صدام به کویت نشان داد و ما همواره ایران را دوست و برادر خود می‌دانیم.
وی با اشاره به ترکیب هیأت کویتی در سفر به ایران خاطرنشان کرد: دولت کویت مصمّم به گسترش روابط با ایران در همه‌ی زمینه‌ها و استفاده از تجربیات متخصصان و کارشناسان ایرانی است.
نخست‌وزیر کویت رأی منفی این کشور به قطعنامه‌ی حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران را نشانه‌ی موضع قاطع و ثابت کویت در حمایت از جمهوری اسلامی ایران برشمرد.