دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

در اولین روز از هفته دولت، عصر امروز رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، فرارسیدن هفته دولت را به رئیس جمهور و اعضای دولت وی تبریک گفتند و در بخشی از سخنانشان حمله موشکی آمریکا به افغانستان و سودان را به عنوان یک حرکت تروریستی و نمونه‌ای از تروریسم دولتی محکوم کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان فرمودند: آنچه در سودان و افغانستان اتفاق افتاد به هیچ وجه مورد قبول انسانهای مستقل دنیا نیست و نمی‌توان پذیرفت که یک دولت با اتکاء به قدرت نظامی خود خاک یک کشور دوردست را مورد حمله قرار دهد و مردم بی‌دفاع را به خاک و خون بکشد، این روش غلط از نظر ملتهای مستقل دنیا مردود است و ملت مسلمان و مقتدر ایران همواره این شجاعت را داشته است که این روش را محکوم کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله موشکی آمریکا به سودان و افغانستان را یک عمل جنایت‌آمیز خواندند و فرمودند: من اسامه بن لادن را نمی‌شناسم و کشتن مردم بومی و غیر نظامی تانزانیا و کنیا را نیز به هیچ وجه تأیید نمی‌کنم، اما حمله نظامی آمریکا به سودان و افغانستان به همان اندازه محکوم است که کشتن انسانهای غیر نظامی در کنیا و تانزانیا.

مقام معظم رهبری دولت آمریکا را به دلیل ارتکاب جنایت علیه مردم مسلمان افغانستان و سودان شدیدا محکوم کردند و فرمودند: حمله نظامی آمریکا به مردم بی‌دفاع، یک حرکت تروریستی و نمونه‌ای از تروریسم دولتی است و جرم آن نیز بزرگتر از آن است که افراد غیر مسئول مرتکب کارهای تروریستی شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرتاب دهها موشک به خاک سودان و افغانستان را تجاوز به یک کشور دیگر و تعرّض به حریم زندگی یک ملت توصیف کردند و فرمودند: مرزهای یک کشور حصار امنیتی مردمی است که در آن سرزمین زندگی می‌کنند، به چه مناسبت یک کشور بدون هیچگونه اعلام جنگی با دولت آن کشور حصار امنیتی ملتها را در هم می‌شکند و با غرور و نخوت و خودخواهی اقدام به اعمال جنایتکارانه می‌کند ؟ بنا بر این جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را که حرکتی غلط و ناشی از سیاستهای قلدرمآبانه است شدیداً محکوم می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایستادگی ملت ایران در برابر پدیده استکبار تأکید کردند و با مردود دانستن روشهای خودخواهانه و متکی به قدرتهای ظالمانه فرمودند: از نظر ایران اسلامی به همان اندازه که کار طالبان در حمله به مردم بی‌دفاع مزارشریف محکوم است، کار آمریکا نیز در حمله به مردم سودان و افغانستان و کشتن انسانهای غیر نظامی محکوم است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر ارتباط مستحکم مردم با نظام اسلامی فرمودند: دولت جمهوری اسلامی ایران بر پایه‌های مستحکم ایثار، فداکاری و اخلاص بنا شده است و همواره شخصیتهایی در مسند خدمت به ملت عزیز ایران قرار داشته‌اند که در تاریخ پرماجرای انقلاب، انسانهایی پرشور، با اخلاص و بی‌توجه به دستاوردهای شخصی بوده‌اند و شهیدان رجایی و باهنر، شهید عراقی و نیز سید بزرگوار شهید اسدالله لاجوردی که از نوع همان مردان با ایثار و فداکار بوده است در زمره این شخصیتها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلای کلمه الله را هدف اصلی دولت و مسئولان نظام اسلامی دانستند و فرمودند: هنگامی که یک نظام حکومتی بتواند در بستر احکام و ارزشهای الهی، مجموعه عظیم مردم را از لحاظ معنوی، فکری، روحی و اخلاقی و نیز از لحاظ مادی و معیشتی به وضع مطلوب نزدیک کند، در واقع حرکتی در راه خدا و اعلای کلمه الله انجام شده است، بنا بر این در نظام اسلامی همه باید تلاش کنیم و فشارها و سختیها را به جان بخریم تا بتوانیم یک الگوی درست از زندگی یک ملت و اداره یک کشور را به مردم دنیا ارائه دهیم.

مقام معظم رهبری انقلاب و نظام اسلامی را با وجود تبلیغات دشمنان، یک نمونه پرجاذبه در مقابل ملتها دانستند و فرمودند: فارغ از تبلیغات ضد اسلامی، روش زندگی اسلام و نظام متجسد در جامعه اسلامی ما همچنان در چشم مردم دنیا یک نمونه پرجاذبه است و مردم دنیا هنوز هم به آن عشق می‌ورزند و این نظام را یک الگوی مطلوب می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زحمات زیاد دولت آقای خاتمی در مدت کوتاه تشکیل آن تأکید کردند و فرمودند: مسئولان محترم دولت باید مردم را در جریان کارها قرار دهند و وعده‌های انجام شده را به اطلاع مردم برسانند. در حالی که دشمن بیشترین تلاش خود را در بزرگنمایی نقاط ضعف احتمالی متمرکز کرده است و قصد دارد دلبستگی و پیوند مردم را با نظام اسلامی قطع کند مسئولان دولت باید نتیجه فعالیتها و خدمات انجام شده را با مردم در میان بگذارند و تلاش دشمن را بی‌اثر کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام کار برای رضای خدا را ضامن پیشرفت امور کشور و توفیق مسئولان نظام در رسیدن به اهداف بزرگ دانستند و خطاب به اعضای هیأت دولت فرمودند: طرح ساماندهی اقتصادی را باید از صورت یک نوشته و تصمیم خارج کنید و راههای عملی آن را با قوت و ایمان کامل به ضرورت انجام آن پی بگیرید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت همکاری دست‌اندرکاران و صاحبنظران مسائل اقتصادی را با دولت برای اجرای طرح ساماندهی اقتصادی مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: وجود نظرات مخالف در ارتباط با این طرح ایرادی ندارد اما همه موظف به همکاری هستند تا این کار انجام شود و آنچه که در این مجموعه به صورت سیاستها اعلام شده تحقق پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه به اشتغال جوانان و جهتگیری فکری، روحی و فرهنگی آنان را بسیار حائز اهمیت دانستند و فرمودند: عمده مخاطبین ما در کشور جوانان هستند و خوشبختانه نیروی عظیم این کشور ناشی از نیروی جوان است و این مسأله فرصت مهمی است که می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت بکار رود.

مقام معظم رهبری، تلاش دشمنان ایران اسلامی را برای آلوده کردن جوانان به فساد اخلاقی، فکری، سیاسی و انحطاط در رفتار فردی و اجتماعی یادآور شدند و فرمودند: در داخل کشور، متأسفانه کسانی هستند که درست در جهت خواست دشمن کار می‌کنند و عملی را انجام می‌دهند که هدف آن ضعیف کردن ایمان جوانان، سست کردن پیوند با نظام و مسئولان کشور و بی‌اعتقادکردن جوانان با محیطی است که در آن زندگی می‌کنند و در این میان آنچه از خود توقع داریم، این است که تلاشها در جهت خنثی کردن هدفهای دشمن، متمرکز شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان توجه اعضای هیأت دولت را به غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری به مردم در دوران تصدی مسؤولیتهایشان جلب کردند و فرمودند: مردم قدر دولت و مسؤولین خدمتگزار را می‌دانند و سرمایه عظیم پشتیبانی مردم از مسؤولان، سرمایه‌ای خدادادی است که با تلاشهای مخلصانه می‌توان آن را حفظ کرد.

بر پایه همین گزارش، پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی رئیس جمهوری در سخنان کوتاهی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو تن از عزیزترین و با فضیلت‌ترین انسانهای در خدمت انقلاب اسلامی نام برد و گفت: ما عهد بسته‌ایم که با تلاش و پشتکار در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم و امیدواریم طرح ساماندهی اقتصادی کشور، پشتوانه‌ای باشد تا بتوانیم زودتر و بهتر به توفیق عملی دست یابیم.