دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت جدید با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت جدید با ایشان، با سپاسگزاری از خداوند و اظهار خرسندی از روند آغاز به کار دولت جدید، ابراز امیدواری کردند دولت آقای خاتمی که با توان تازه، روحیه خوب و استحکام وارد میدان کار و تلاش شده است، وظایف حساس و تکالیف خود را به بهترین وجه انجام دهد و در تاریخ کشور، جای پای نیکی از خود برجای گذارد.

مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر فرمودند: این دو شهیدی گرانقدر به علت فضائل بارز انقلابی، دینی و تقوایی، خوشبختانه در جامعه به یک جریان فکری، عملی و انقلابی تبدیل شده اند و در هفته دولت هنگامی که از رجایی و باهنر یاد می‌شود، در واقع این جریان مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با قدردانی از زحمات و خدمات آقای هاشمی رفسنجانی و دولت ایشان، این زحمات را حسنه جاوید خواندند و افزودند: بحمدالله اکنون احساس می‌کنم این خلاء، با حضور دولت جدید پر شده است.

رهبر معظم انقلاب با تأیید و تأکید بر محورهایی که رئیس جمهور در آغاز این دیدار بیان کردند، از جمله لزوم اهتمام شدید دولت به ارزشهای اسلامی و انقلابی، اهمیت امر سازندگی، توجه کامل به عدالت اجتماعی و فقر زدایی، اهتمام به حفظ استقلال کشور و ایستادگی در برابر فزون‌خواهی قدرتهای سلطه‌گر در تمامی عرصه‌ها، بویژه تهاجم فرهنگی، فرمودند: این گونه مسائل، نیازهای واقعی جامعه و دولت است و دولت جدید نیز بر همین اساس شکل گرفته و ان‌شاءالله با ادای وظایف سنگین و برآوردن انتظارات بجا و بحق مردم در روندی مناسب و منطقی، خداوند این مسئولیت را بر دولت جدید حقیقتا مبارک خواهد کرد.

مقام معظم رهبری برآورده شدن انتظارات بحق مردم را نیازمند گذشت زمان دانستند و با توصیه به هیأت دولت در مورد پرهیز از کارهای شتاب زده، گفتند: مردم ما هوشیارند و انتظار ندارند مشکلات - مثلا - در عرض شش ماه یا یک سال حل شود، بلکه انتظار دارند دولت به طور معقول و منطقی به سمت تحقق خواستهای جامعه و اهداف و برنامه‌ها حرکت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم توجه کامل به توده‌های مردم، در هرگونه "تصمیم گیری، سیاستگذاری و اقدام"، افزودند: هر مجموعه عاقل انسانی باید برای پیشرفت کارها، لشکریان مخلص و با صداقت خود را بشناسد و بر آنها تکیه کند و امام راحل عظیم‌الشأن نیز بزرگترین هنرش شناخت و تکیه بر لشکریان مخلص اسلام و انقلاب یعنی توده‌های مردم بود.

مقام معظم رهبری ترجیح منافع توده‌های مردم بر منافع و خواست گروههای خاص اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را از نشانه‌های حرکت در صراط مستقیم خواندند و افزودند: البته خدمات دولت متعلق به همه است، اما در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی، مسأله رضایت توده‌های مردم در برابر رضایت گروههای خاص، باید به طور کامل مد نظر قرار داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید رئیس جمهور محترم بر قانونگرایی را امری بسیار خوب و خرسندکننده برشمردند و تأکید کردند قانونگرایی در مقام عمل با دشواریهای فراوان همراه است، اما باید برای تحقق این شعار هرگونه تلاشی را انجام داد.

مقام معظم رهبری در همین زمینه، لزوم هوشمندی در برابر برخی ظاهرسازیهای قانونی را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید در برابر حیله‌های متکی بر ظواهر قوانین هوشیار بود و در برابر این گونه سوء استفاده‌ها ایستاد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده بهینه از زمان و فرصتهای در حال گذر را خاطرنشان کردند و مسئولان نظام، از جمله هیأت دولت را به تعمیق حالات معنوی و برقراری رابطه ویژه عبودیت با پروردگار توصیه کردند و فرمودند: بدون تضرع و بندگی به درگاه پروردگار ، هیچ توفیق واقعی نصیب نخواهد شد.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان با اشاره به عنایات خداوند به نظام اسلامی تصریح کردند: همین که رئیس جمهور عزیز و محترم، وزیران مورد علاقه و دلخواه خود را انتخاب کردند و مجلس هم به آنها رأی داد، ان‌شاءالله نشان آن است که خداوند اراده کرده است کارها را در نظام اسلامی، همچنان به پیش ببرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین برای رئیس جمهور و هیأت دولت جدید در تحقق اهداف نظام و برنامه‌های مورد نظر آرزوی موفقیت کردند.

در این دیدار قبل از سخنان مقام معظم رهبری آقای خاتمی رئیس جمهور در سخنانی تصریح کرد هیأت دولت در آغاز فعالیتهای خود به محضر شریف رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است تا از رهنمودهای ایشان، ره توشه‌های ارزنده‌ای کسب کند. رئیس جمهور با قدردانی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مدیریت خوب رئیس مجلس، روند کسب رأی اعتماد دولت از مجلس شورای اسلامی را نشاندهنده آزادگی، مسئولیت شناسی و خیرخواهی نمایندگان مجلس خواند و با تجلیل از زحمات آقای هاشمی رفسنجانی و هیأت دولت ایشان تأکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اهتمام شدید به حفظ ارزشهای والای اسلام و انقلاب همواره مورد توجه کامل دولت خواهد بود. آقای خاتمی ادامه روند سازندگی به موازات توجه کامل به عدالت اجتماعی و فقر زدایی،توجه به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام، اهتمام به استقلال کشور و عزت ملت و ایستادگی در برابر هرگونه فزون‌خواهی، زیاده‌طلبی قدرتهای استکباری بخصوص در زمینه تهاجم فرهنگی را از دیگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خواند که عمل به آن در کانون توجه دولت قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: با تکیه بر رهنمودهای حضرتعالی همراهی و مشارکت مردم، استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی کشور و استعدادهای سرشار انسانی و به یاری پروردگار در جهت پیشبرد اهداف نظامی اسلامی حرکت خواهیم کرد.