دیدار میهمانان خارجی شرکت‌‌کننده در کنفرانس بین‌‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با میهمانان خارجی شرکت‌کننده در دهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با ایشان، اجتناب جوامع اسلامی از تنازع و اهانت به مقدسات یکدیگر را ضروری دانستند و از روشنگری و آگاهی دادن به مسلمانان و تشریح مسائل فکری و اصولی آنان، به عنوان وظیفه درجه اول علماء، روشنفکران و صاحبان قلم و اندیشه در جهان اسلام یاد کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار به تلاش مضاعف دشمنان اسلام برای اثبات جدایی دین از سیاست اشاره کردند و فرمودند: هیچ دینی به قدر اسلام داعیه اداره کشور، حکومت و جوامع مردمی را ندارد و در قرآن کریم تصریح شده است که هدف دین مبین اسلام، اداره جوامع و تنظیم خطوط اصلی زندگی مردم است.

به همین دلیل دشمنان اسلام برای جدا کردن دین از سیاست و زندگی مسلمانان، بیشترین تلاش را انجام داده‌اند .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر گرایش روزافزون توده‌های مسلمان به حاکمیت عادلانه اسلامی تأکید کردند و فرمودند: امروز در کشورهای اسلامی، احساس و شوق به عزتی که اسلام به مردم بخشیده است، موج میزند و در این زمینه جوانان و روشنفکران جلوتر از دیگران هستند.

اکنون میتوان گفت که دوران عمل به نسخه‌های غربی و اروپایی در کشورهای اسلامی سپری شده است و در دنیای اسلام روشنفکران زیادی وجود دارند که نسخه غربی و اروپایی را ناموفق میدانند و برای اجرای نسخه حکومت عادلانه اسلامی تلاش کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روی آوردن ملتهای مسلمان در کشورهای آسیای میانه به سوی اسلام، مساجد، قرآن و علمای دینی را نشاندهنده شکست دهها سال مبارزه جدی با ایمان اسلامی آنان دانستند و فرمودند: در مقابل گرایش فزاینده ملتها به نسخه اسلامی، استعمار همچنان نسخه قدیمی جدایی دین از سیاست را دنبال میکند و برای آن نیز فلسفه‌ها، فکرها و پیشنهادهای جدیدی را ارائه میدهد تا بلکه از رهگذر آن بتواند قیام ملتهای مسلمان را به قسط اسلامی به تأخیر بیندازد.

مقام معظم رهبری حکومت همراه با عدل را پاکیزه‌ترین پدیده زندگی بشر توصیف کردند و فرمودند: حکومت اگر با استکبار همراه نباشد و حاکم خود را برتر از دیگران نداند و منطقه‌ای انحصاری و اختصاصی برای خود قائل نباشد، چنین حکومتی نه فقط آلوده وزشت نیست بلکه یکی از زیباترین پدیده‌های زندگی بشر محسوب میشود. به نظر ما حکومت براساس قانون اساسی یعنی حکومت ولایت فقیه، راقیترین نوع حکومتهاست. زیرا ولیفقیه عادل کسی است که دین اسلام و چگونگی حکومت بر مردم را به درستی میشناسد و نیروی تقوا نیز در ادامه راه او را یاری میدهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکومت احزاب و رقابتهای غلط و دموکراسیهای دروغین و به دور از حضور مردم را به مفهوم حکومت تبلیغات براق و فریبنده دانستند و فرمودند: آنچه امروز در غرب به نام دموکراسی و حکومت مردم خوانده میشود، در واقع حکومت زبدگان و شخصیتهای زرنگی است که با اتکاء به پول و مهارتهای انسانی بر مردم حکومت میکنند. در این حکومتها دموکراسی حقیقی وجود ندارد و آراء مردم به زور تبلیغات صید میشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم و تجلی معنویت، ارزشهای انسانی و تقوا در حکومت فقیه عادل و متقی را خاطر نشان کردند و فرمودند: با دخالت دین در سیاست، قداست دین نه تنها از بین نمیرود، بلکه بر قداست آن افزوده میشود و به نظر اینجانب روشنفکران و علمای جهان اسلام، هر چه بر روی مسأله عدم انفکاک دین از سیاست، زندگی و حکومت، کار کنند، زیاد نخواهد بود و این چیزی است که ملتها به آن احتیاج دارند.

مقام معظم رهبری کنار زدن علاقه‌مندان به دین اسلام از مسند قدرت به بهانه مخالفت آنان با نظام لائیسم را برای یک کشور اسلامی کمال انحطاط و نهایت انحراف برشمردند و فرمودند: علی‌رغم وجود کسانی که انگیزه‌ها و جهتگیریهای ضد مذهبی دارند، ملتها اسلام را دوست دارند و اگر مردم، آزاد و رها گذاشته شوند اسلام و نسخه حکومتی آن را بر خواهند گزید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت مسأله وحدت اسلامی فرمودند: مسأله اتحاد اسلامی یک نیاز حقیقی ملتهای مسلمان است و مقصود ما از وحدت، اجتناب فرق مختلف اسلامی از دعوا و تنازع و نیز اهانت نکردن به مقدسات یکدیگر است. بنا بر این مسلمانان باید نیروی خود را در مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین همسو کنند و آن را صرف معارضه‌با یکدیگر نکنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشرفتهای شگرف نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کردند و در پایان سخنانشان با تأکید بر اثبات قدرت برتر دین و ایمان دینی مردم برای غلبه بر انواع مشکلات فرمودند: از لحاظ سیاسی، ثبات و استقرار کاملی در ایران اسلامی وجود دارد و پس از گذشت 18 سال از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات شکوهمندی با حضور اکثریت قاطع مردم در این کشور انجام شد که حتی در کشورهای مدعی دموکراسی، انتخاباتی به خوبی، شیوایی و زیبایی انتخابات ما نمونه نداشته است و مردم ما عملا اثبات کردند که به اسلام و روحانیت و حکومت دینی وفادارند. بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین واعظزاده خراسانی دبیرکل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گزارشی را از چگونگی شرکت میهمانان خارجی در دهمین کنفرانس وحدت اسلامی به استحضار رساند و طی آن حاضران را به معظم‌له معرفی کرد.