دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، عطرآگین از رایحه‌ی آیات نورانی قرآن شد و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.
در این محفل معنوی و انس با قرآن که بیش از ۳/۵ ساعت به طول انجامید، گروه‌های جمع‌خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن، مدایح نبوی و ابتهال پرداختند.
بنابراین گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه‌ی معنوی و پر‌فیض، با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور، توجه به لحن، تجوید، نحوه‌ی اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین را مقدمه‌ی امر مهم دیگری، یعنی اُنس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می‌شود، سخن قرآن را در زمینه‌ی مسائل گوناگون زندگی و جامعه می‌خواهد و می‌شنود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: لحن و آهنگ خوب، قرآن را شیرین می‌کند و بر نفوذ قرآن در دل‌ها مؤثر است، اما قاریان -به‌ویژه جوانان- قرآن را به نحوی تلاوت کنند که دل را به یاد خدا بیندازد و خشوع ایجاد کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که خشوع در برابر آیات قرآن، زمینه‌ساز هدایت قرآنی است، افزودند: وقتی آیات شریفه‌ی قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل می‌شود، جذب و هضم دل می‌شود و قلب و دل متناسب با آیات الهی تحول پیدا می‌کند.
ایشان با اشاره به توصیه‌ی قرآن به وحدت و اعتصام به حبل‌الله خاطرنشان کردند: دل‌هایی که پیام مهم قرآن را درک کرده‌اند، به خاطر أغراض و مسائل شخصی وحدت عظیم ملی را بر هم نمی‌زنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پیام مهم دیگر قرآن، یعنی تعیین الگوی رفتاری مؤمنین در مواجهه با دشمنان و دوستان اشاره و خاطرنشان کردند: بر اساس مفاهیم قرآنی، باید با دشمنان سرسخت و غیر قابل نفوذ و در نقطه‌ی مقابل، با دوستان، مهربان و نرمخو بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر دل‌هایمان را ظرف پذیرنده‌ی باران رحمت الهی و هدایت قرآن قرار دهیم، پذیرش پیام‌های قرآن آسان می‌شود و منافع و اغراض شخصی، قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی مانع عمل به آیات الهی نمی‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی آیات قرآنی را مانند آب، حیات‌بخش دانستند و افزودند: قرآن همیشه مورد نیاز و تأثیر آن هم به‌تدریج و در طول زمان است. ضمن آن‌که مفاهیم قرآنی بی‌انتهاست و با انس قرآن می‌توان ابواب جدیدی را گشود و گره‌ها را باز کرد.

در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را همراه با رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.