دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار هزاران تن از فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی از نیروهای مسلح به عنوان یک عنصر تعیین‌‌کننده در دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی یاد کردند و آن را یکی از علل خشم دستگاه استکبار از جمهوری اسلامی ایران دانستند.

فرمانده کل قوا در این دیدار که به مناسبت نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی انجام شد از نقش عناصر مؤمن و انقلابی در پدید آوردن وضعیتی مطلوب و رضایت‌‌بخش در ارتش تجلیل کردند و فرمودند: در این کشور مجموعه نیروهای مسلح ارکان و استوانه‌‌های نظام ارزشی جمهوری اسلامی محسوب می‌‌شوند زیرا نیروهای مسلح به شدت پایبند به سرنوشت کشور و ارزشهای اخلاقی و انقلابی هستند و در حال آماده کردن خود برای دفاع از این ارزشها بسر می‌‌برند.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای تبلیغات دروغین و بهتانهای دشمنان اسلام علیه ایران را نشانه روشنی از خشم آنان نسبت به ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: ایران بیشترین ساحل را در خلیج فارس دارد و از امنیت آن نیز بیش از دیگران استفاده خواهد کرد و اگر خلیج فارس محلی برای حضور بیگانگان نباشد بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشور دیگری برای امنیت آن تلاش خواهد کرد بنا بر این تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر تهدیدآمیز بودن ایران برای امنیت کشورهای همسایه دروغ و بهتان است و ایران اسلامی به حفظ امنیت منطقه خلیج فارس کاملا پایبند است.

فرمانده کل قوا در تبیین اهداف قدرتهای استکباری از ناامن جلوه دادن خلیج فارس فرمودند: کسانی که خلیج فارس را ناامن وانمود می‌‌کنند، در تلاش هستند تا از این طریق سلاح بیشتری را بفروشند، در منطقه حضور نظامی پیدا کنند و در کشورهای جنوبی خلیج فارس نفوذ سیاسی به دست بیاورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای ضمن تمجید از نقش نیروی هوایی در ارتقاء توانایی نیروهای مسلح برای دفاع از حیثیت، ارزشها و موجودیت ایران اسلامی فرمودند: نیروی هوایی در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب فداکاریهای زیادی کرده است و از عناصر مؤمن، خوب و کارامد در سطوح بالای آن برخوردار بوده است و سابقه و پرونده آن مجموعه‌‌ای از افتخارات، فداکاریها، پروازهای موفق، انجام کارهای دقیق فنی، دفاع و حمله به هنگام، کاراییهای برجسته و نوسازیهای درخشان را شامل می‌‌شود و این اصالت و ارزش را هیچکس نمی‌‌تواند انکار کند.

فرمانده کل قوا نقش آینده نیروی هوایی را به احتمال قوی از نقش گذشته آن حائز اهمیت بیشتری دانستند و فرمودند: نیروی هوایی نباید به وضعیت امروز خود اکتفا کند زیرا در بسیاری از مواقع نقش آن تعیین‌‌کننده است. وظیفه اصلی نیروی هوایی حراست از آسمان کشور و فعالیتهای پشتیبانی و نیز بر عهده گرفتن نقش دفاعی و تهاجمی است بنا بر این برای پیشرفت بی‌‌نهایت نیروی هوایی باید برنامه‌‌ریزی شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با وضعیت آن در سالهای گذشته، بهتر و پیشرفته‌‌تر خواندند و فرمودند: پیشرفت نیروی هوایی مرهون عناصر مؤمن، با شوق و انگیزه و با همت است و چنین عناصری در هر جا که باشند محیط خود را ماندگار و مستحکم و غیر قابل تصرف می‌‌سازند و برای ملت خود افتخار به ارمغان می‌‌آورند.

فرمانده کل قوا، فرماندهی و مدیریتهای مختلف در نیروی هوایی را به تعمیق احساس وظیفه در کار خود سفارش کردند و فرمودند: تمامی بخشهای نیروی هوایی باید در تربیت نیروی انسانی، به پرواز درآوردن وسایل پرنده، حفظ و حراست از آسمان کشور، انجام امور فنی و نیز در سازندگی، ابتکار و نوآوری، سازماندهی، آموزش، تربیت علمی و انضباط نظامی احساس مسؤولیت کنند و پیشرفت هر چه بیشتر را به وجود آورند.

مقام معظم رهبری ضرورت تلاش مضاعف نیروی هوایی را برای استمرار روند مبارک ایجاد شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان اهمیت پشتکار و هوشمندی و ابتکار و احساس مسؤولیت ملت ایران را برای ساختن آینده‌‌ای درخشان خاطرنشان کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی گزارشی از روند پیشرفتها و موفقیتهای این نیرو را ارائه کرد و طی آن ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، آمادگی کامل پرسنل نیروی هوایی را برای مقابله با هرگونه تهدید دشمنان اسلام مورد تأکید قرار داد.