دیدار فرماندهان‌ ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا، پیش‌ از ظهر امروز، در دیدار فرماندهان‌ و مسؤولان‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، طی‌ سخنانی‌، ارتش‌ امروز ایران‌ اسلامی‌ را نیرومند، مستحکم‌، منسجم‌ و کارامد دانستند و از آن‌ به‌ عنوان‌ (کلمه‌ طیبه‌) و یک‌ حقیقت‌ بزرگ‌ و پایدار یاد کردند.

در این‌ دیدار که‌ شماری‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و نیز جانبازان‌ ارتش‌ حضور داشتند، فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ نقش‌ نیروهای‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ در دوران‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: در هفده‌ سالی‌ که‌ از آغاز پیروزی‌ انقلاب‌ می‌گذرد، از جمله‌ در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، ارتش‌ صادقانه‌ وارد میدان‌ مجاهدت‌ و فداکاری‌ شد و وظایف‌ دشوار و بزرگی‌ را به‌ انجام‌ رساند. ارتش‌ ایران‌، آمریکا، رژیم‌ طاغوت‌ و تبلیغات‌ خصمانه‌ دشمن‌ را با شکست‌ مواجه‌ کرد و نشان‌ داد که‌ ارتش‌، متعلق‌ به‌ اسلام‌ و ملت‌ ایران‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ حماسه‌آفرینیها و مجاهدتهای‌ ارتش‌ را در صحنه‌های‌ دفاع‌ مقدس‌ یادآور شدند و فرمودند: ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، ارتش‌ خدا و مدافع‌ دین‌، معنویت‌ و ارزشهای‌ درخشان‌ انسانی‌ است‌. ارتش‌ اسلام‌، کلمه‌ طیبه‌ است‌ و رشد آن‌، پایان‌ و تمامی‌ ندارد. بنا بر این‌ به‌ هر میزان‌ که‌ تلاش‌ و همت‌ وجود داشته‌ باشد، امکان‌ پیشرفت‌ و رشد این‌ شجره‌ طیبه‌ نیز فراهم‌ خواهد شد و امروز ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با برخورداری‌ از تجربه‌های‌ سالیان‌ دراز جنگ‌ و نیز آموزشهای‌ گوناگون‌، به‌ مجموعه‌ای‌ نیرومند، مستحکم‌، منسجم‌ و کارامد تبدیل‌ شده‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ ایمان‌، تقوا و دیانت‌ در ارتش‌ فرمودند: دین‌، تقوا و روحیه‌ انقلابی‌ در ارتش‌ به‌ مفهوم‌ تلاش‌ مؤمنانه‌ و انجام‌ کار به‌ مقتضای‌ نیاز است‌ که‌ این‌ مهم‌ در میدان‌ سازندگی‌، سازماندهی‌، ساخت‌ ابزار و تجهیزات‌، انجام‌ مانور و نشان‌ دادن‌ قدرت‌ رزمی‌، تأثیر خود را آشکار می‌سازد. روح‌ ایمان‌، پشتیبان‌ و تضمین‌کننده‌ تمامی‌ موفقیتهاست‌ و یک‌ فرد بی‌ایمان‌، حتی‌ در حد اعلای‌ تخصص‌ هم‌ که‌ باشد، سودمند و قابل‌ اعتماد نیست‌.

فرمانده‌ کل‌ قوا، پرسنل‌ و فرماندهان‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را، مدافعان‌ سنگر حقیقت‌ و ارزشهای‌ معنوی‌ توصیف‌ کردند و خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: حتی‌ یک‌ لحظه‌ را برای‌ کار و تلاش‌ نباید از دست‌ بدهید. استحکام‌ سازمانی‌ در هر نیرو و نیز در کل‌ ارتش‌، کارهای‌ آموزشی‌ و سازندگی‌، ابتکار و نوآوری‌ در زمینه‌ ساخت‌ ادوات‌ زرهی‌، ضد زره‌ و انواع‌ وسایل‌ دفاعی‌ و نیز یافتن‌ راههای‌ میان‌ بر، اساس‌ کار در ارتش‌ است‌ و باید مورد اهتمام‌ و جدیت‌ تمامی‌ پرسنل‌ ارتش‌ باشد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیشرفتهای‌ به‌ دست‌ آمده‌ در زمینه‌ صنایع‌ دفاعی‌ را برای‌ دشمن‌، باورنکردنی‌ خواندند و فرمودند: در بخش‌ سازندگی‌، عناصر مؤمن‌، توان‌ و کارامدی‌ خود را نشان‌ داده‌اند، در بخش‌ نگهداری‌ نیز که‌ از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار است‌ ، باید حفظ و حراست‌ از وسایل‌ موجود، مورد توجه‌ جدی‌ قرار گیرد. اسراف‌ و تفریط در سرمایه‌های‌ ارتش‌، ممنوع‌ و حرام‌ شرعی‌ است‌ و هیچ‌ کس‌ حق‌ تفریط ندارد و بر همین‌ اساس‌ باید از عناصر کارامد و شایسته‌ نیز در حد توان‌ آنان‌، بهره‌ لازم‌ کسب‌ شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خطاب‌ به‌ فرماندهان‌ ارتش‌، ضرورت‌ تقویت‌ روح‌ ایمان‌ در پرسنل‌ تحت‌ امر خود را یادآور شدند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ اتحاد و همدلی‌ میان‌ ارتش‌ و سپاه‌، هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را به‌ تمامی‌ نیروهای‌ مسلح‌، اعم‌ از ارتش‌، سپاه‌، بسیج‌ و نیروهای‌ با ایمان‌ و مخلص‌ مردمی‌ تبریک‌ گفتند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌، پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا، سرلشکر علی‌ شهبازی‌، رئیس‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌، گزارش‌ کوتاهی‌ در مورد وظایف‌ ارتش‌ در زمینه‌ تعمیر و نگهداری‌ و ساخت‌ تجهیزات‌ دفاعی‌ از جمله‌ تانک‌، نفربر، هواپیما، پدافند هوایی‌، ناوچه‌ رزمی‌ و لجستیکی‌ ارائه‌ کرد.