میرتاج‌الدینی: بیانات رهبر انقلاب منشور وحدت روحانیت شیعه و سنی است / گفت و گو

میرتاج‌الدینی: بیانات رهبر انقلاب منشور وحدت روحانیت شیعه و سنی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در کردستان منشور وحدت روحانیت تشیع و اهل تسنن است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار صبح امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با علما و روحانیان سنندج، اظهار داشت: روحانیت به ویژه در استان کردستان نقش بسیار موثری در حفظ وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف و همچنین ارتقای سطح فرهنگ مردم و تبیین مسائل جامعه و تعمیق مسائل دینی در جامعه اسلامی دارند.

وی افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در کردستان، نقش مهمی در حفظ وحدت مردم کردستان خواهد داشت و امیدواریم با بیانات صبح امروز ایشان که می‌تواند منشور وحدت روحانیت شیعه و سنی قلمداد شود، شاهد تحکیم روابط شیعیان و اهل سنت در این استان باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ وحدت افزود: رویکرد رهبری در شرایط جهانی که صهیونیست‌ها در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند و توطئه‌های فراوانی را تدارک دیده‌اند رویکردی بسیار ارزشمند و اساسی و مورد نیاز دنیای اسلام است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی نقش رهبریت جهان اسلام در ایجاد وحدت میان مسلمانان را عهده‌دار شده‌اند و این در شرایطی است که مصر و بعضی کشورهای عربی بعد از شکست صهیونیست‌ها در جنگ لبنان و غزه رویکرد نفاق و تفرقه را میان مسلمانان اتخاذ کرده‌اند و می‌خواهند حزب‌الله لبنان را منزوی جلوه دهند.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: بسیاری از افراط گرایی‌ها و سلفی‌گری‌هایی که در افغانستان و پاکستان و عراق شاهد هستیم ناشی از همین نگاه تفرقه‌آمیز است که پرهیز از آن خواسته قلب رهبر معظم انقلاب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل بر مسائل جهان اسلام به روشنی و با نگرشی روشن بر آینده این مسائل را مطرح می‌کنند که باید مد نظر علمای شیعه و اهل تسنن قرار گیرد.