رویکرد رهبری به مساله تشیع و تسنن مبتنی بر باور وحدت است/ گفت وگو

رویکرد رهبری به مساله تشیع و تسنن مبتنی بر باور وحدت است

حجت الاسلام مهدی ماندگاری با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر پخش اذان اهالی تسنن و تشیع از سیمای مرکز استان کردستان گفت: رویکرد امام و رهبری به مساله تشیع و تسنن، مبتنی بر باور وحدت است نه شعار وحدت،لذا بر همین اساس است که رهبری تفرقه افکنی وهابیون و سلفی‌ها را محکوم می‌کنند و حکم شرعی می‌دهند که این افراد مزدور دشمن هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما منادی وحدت در بین تشیع و تسنن زیاد داریم. اما نکته‌ای که قابل تامل است بعضی‌ها اتحاد وحدت شیعه و سنی را فقط در شعار می‌بینند اما عده ای دیگر به این وحدت باور دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و باور به تقریب مذاهب دارند و این اعتقاد از آن جا سرچشمه می‌گیرد که برای جهان اسلام اهداف مشترک و دشمن مشترک متصور هستند.

ماندگاری ادامه داد: اگر کسی دشمن و اهداف مشترک را خوب بفهمد به حکم تعقل اختلافات جزئی را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب دستور پخش اذان اهالی تسنن و تشیع را از سیمای مرکز استان می‌دهند، بدان معناست که اهالی تشیع مسلمانی اهل تسنن را قبول کنند و اهل تسنن مسلمانی اهل تشیع را. نه آنها ما را تکفیر کنند و نه ما، آنها را.

ماندگاری تاکید کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در این سفر برای اهالی تشیع و تسنن این بود که شیعه و سنی هر دو، پاره تن اسلام هستند و دشمن و هدف مشترک دارند. هدف مشترکشان تعالی اسلام است و دشمن مشترکشان آمریکا و اسرائیل و لذا باید در تقویت یکدیگر بکوشند.