جلالی:رهبر معظم انقلاب اسلامی به جد به دنبال وحدت امت اسلامی هستند/ گفت وگو

جلالی:
رهبر معظم انقلاب اسلامی به جد به دنبال وحدت امت اسلامی هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با پخش اذان اهل سنت از سیمای استان کردستان، گفت: این نشانگر دیدگاه وسیع رهبر معظم انقلاب است و ثابت می‌کند که ایشان به جد به دنبال وحدت امت اسلام هستند.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: این طبیعی است که اختلاف میان شیعه و سنی در عرصه مسائل مختلف وجود داشته باشد اما مهم این است که نباید به این اختلافات دامن زد.

وی تصریح کرد: با اینکه نمی‌توان اساس اختلاف‌های میان شیعه و سنی را نادیده گرفت اما جامعه ما می‌تواند یک جامعه واحد تکثرگرا باشد، یعنی ضمن اینکه وحدت در میان امت اسلامی وجود دارد همه قومیت‌ها و مذاهب هم در کنار هم زندگی کنند.

جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال وحدت حقیقی دنیای اسلام است نه وحدت صوری، گفت: همه باید نوع نگاهشان به موضوع اختلافات شیعه و سنی از جنس همین نگاه باشد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به فرمان مقام معظم رهبری برای پخش اذان اهل سنت اشاره کرد و گفت: این یک فرمان حکیمانه است و نشان می‌دهد نظام اسلامی ما از وسعت نظر برخوردار است و تمامی مذاهب آزادند که مناسک خودشان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه مذاهب و پاره فرهنگ‌ها در اجرای دستورات و تعالیم خود آزاد هستند، تصریح کرد: گاهی نادیده گرفتن همین اختلافات است باعث ایجاد تفرقه می‌شود.