کاندیداها نقاط قوت را هم بیان کنند / گفت‌وگو

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
کاندیداها نقاط قوت را هم بیان کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی می‌خواهد نقاط ضعفی را در سطوح مختلف اجرایی کشور مطرح کند، اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند که نقاط قوت را هم بیان کند.

کاظم جلالی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم سنندج، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مد نظر رهبری است و همه باید تلاش کنیم تا ملت ایران بار دیگر حضور جدی خود را پای صندوق‌های رأی به نمایش بگذارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات دیروز خود، آن‌چه شرط بلاغ بود مطرح کردند و حالا این وظیفه ماست که تلاش کنیم حرف ایشان زمین نماند.

جلالی به موضع مقام معظم رهبری در رابطه با اخلاق انتخاباتی اشاره کرد و گفت: این می‌تواند معیاری را به دست مردم بدهد تا به وسیله آن کاندیدای صالح‌تر را پیدا کنند و بدانند که چه کسانی در این حوزه بیشتر مقید به اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

وی تأکید کرد: نامزدها به خصوص در این مقطع حساس انتخاباتی، نباید همدیگر را تخریب کنند و به قیمت به دست آوردن چند برگ رأی بیشتر دستاوردهای سی ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال ببرند.

وی با بیان این‌که کاندیداها نباید زحمات مسئولان را نادیده بگیرند، افزود: اگر کسی می‌خواهد نقاط ضعفی را در سطوح مختلف اجرایی کشور مطرح کند، اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند که نقاط قوت را هم بیان کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با انتخاب کاندیدای اصلح، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند تمام کسانی که در شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند صالح هستند لکن باید به دنبال انتخاب صالح‌ترین بود و این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار قابل توجه است و از نگاه عمیق و کارشناسانه ایشان به موضوع حکایت می‌کند.

وی تصریح کرد: همه کسانی که دست‌اندرکار ارتباط با مردم هستند، مانند خطبا، ائمه جماعات، رسانه‌ها، مسئولان و... باید در تبیین این موضوعات تا انتخابات تلاش کنند.