نماینده مردم زابل: نگاه رهبری به قومیت‌ها نگاهی ایدئولوژیک است / گفت و گو

/نظام اسلامی و فرصت تنوع قومی/
نماینده مردم زابل:
نگاه رهبری به قومیت‌ها نگاهی ایدئولوژیک است

نماینده مردم زابل در مجلس با تاکید بر این‌که نگاه رهبری به قومیت‌ها نگاهی ایدئولوژیک و برخاسته از متن اسلام ناب است، خاطر نشان کرد: این نگاه برخاسته از احترامی است که نظام جمهوری اسلامی به قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی قائل است.

عباسعلی نورا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی تنوع اقوام در کشور را یک فرصت می‌داند، افزود: اسلام، قومیت قبایل را دلیل برتری آن‌ها نمی‌داند. قرآن هم صراحتا تاکید دارد دلیل برتری اقوام تقوای آن‌هاست و این نگاه خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی حاکم است.

وی با مقایسه‌ای بین نگاه نظام طاغوت به قبایل و قومیت‌ها و نگاه نظام جمهوری اسلامی به این تنوع قومس گفت: به عنوان نماینده یکی استان‌های محروم کشور، معتقدم پس از انقلاب نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم شده است، اگرچه هنوز با نقطه آرمانی فاصله داریم.

نماینده مردم زابل و زهک افزود: مردم مناطق محروم همین که ملاحظه می‌کنند نگاه دولتمردان به مناطق و استان‌ها نگاهی مساوی و فارغ از تبعیض است؛ به رفع محرومیت‌ها امید پیدا می‌کنند.

نورا ابراز امیدواری کرد که بیانات رهبر معظم انقلاب در کردستان درباره رفع تبعیض‌ها مورد توجه مسئولان سه قوه قرار بگیرد تا تمام منافذی که دشمن درصدد نفوذ از آن‌هاست، مسدود شود.

وی یادآور شد: نوع رفتار حاکمیت می‌تواند تاثیر بسزایی در اشتیاق مردم به حکومت مرکزی باشد. اگر حاکمیت بد عمل کند، بیگانگان از این فرصت استفاده کرده و با شروع حرکات ایذایی مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کنند.

نورا افزود: وقتی بلندپایه‌ترین مسئول نظام، از تنوع اقوام به عنوان یک فرصت یاد کرده و مردم را دعوت به وحدت می‌کنند، مردم نباید نسبت به تبلیغات منفی دشمن علیه نظام، اعتنایی داشته باشند.