حضور رهبر انقلاب در مراسم ویژه هفته بسیج

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز در اجتماع‌ بزرگ‌ فرماندهان‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ از سراسر کشور طی‌ سخنانی‌ از نقش‌ بسیج‌ در کسب‌ افتخارات‌ بزرگ‌ و جاودانه‌ برای‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ به‌ عظمت‌ یاد کردند و ارتباط توده‌ عظیم‌ مردم‌ با مرکزیت‌ ایمانی‌ و الهی‌ رهبریت‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را عامل‌ اساسی‌ موفقیت‌ها و پیروزیهای‌ بدست‌ آمده‌ دانستند.

در این‌ مراسم‌ که‌ در دومین‌ روز از هفته‌ بسیج‌ و در ورزشگاه‌ تختی‌ برگزار شده‌ بود فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ خدمات‌ بزرگ‌ بسیج‌ مردمی‌ در مقاطع‌ مختلف‌ تاریخ‌ ۱۵ ساله‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ توده‌ عظیم‌ مردم‌ با مسئولین‌ کشور که‌ نقطه‌ مرکزی‌ آن‌ شخص‌ امام‌ بزرگوار و رهبر است‌ یک پیوند دائمی‌ دارند و این‌ مهم‌ همواره‌ عامل‌ پیروزیهای‌ نظام‌ اسلامی‌ و ملت‌ مقتدر و مسلمان‌ ایران‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ بوده‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از بیاناتشان‌ وجود قدرت‌ تحلیل‌ سیاسی‌ را در مردم‌ موجب‌ ناکامی‌ و شکست‌ توطئه‌ها و ترفندهای‌ مختلف‌ دشمن‌ دانستند و افزودند: نظام‌ و مسئولینی‌ که‌ کشور بزرگ‌ ایران‌ را اداره‌ می‌کنند به‌ مردم‌ و جوانان‌ پرنشاطی‌ که‌ خطر را در مقابل‌ هدفهای‌ خود به‌ هیچ‌ می‌انگارند متکی‌ هستند، لذا ایستادگی‌ قدرتمندانه‌ نظام‌ در برابر استکبار از اعتماد و اطمینان‌ به‌ مقاومت‌ نیروی‌ عظیم‌ مردم‌ ناشی‌ می‌شود و تحکیم‌ پیوند و ارتباط مردم‌ با رهبری‌ و مرکزیت‌ اداره‌ کشور پیوسته‌ سبب‌ شده‌ است‌ که‌ روحیه‌ و قدرت‌ مقابله‌ دولتمردان‌ در برابر تحمیل‌ها و فشارهای‌ خارجی‌ افزایش‌ یابد.

فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ فشارهای‌ مختلف‌ آمریکا و قدرتهای‌ فاسد و ظالم‌ جهانی‌ علیه‌ بسیاری‌ از دولتها اشاره‌ کردند و فرمودند: اراده‌ مردم‌ مسلمان‌ و با ایمان‌ ما بر استقلال، آزادزیستن‌ و آبادکردن‌ کشور استوار است‌ و اجازه‌ نمی‌دهند که‌ هیچ‌ قدرتی‌ او را ابزار دست‌ و خواست‌ خود قرار دهد. و این‌ امر بزرگترین‌ عزت‌ و افتخار برای‌ ملت‌ ما محسوب‌ می‌شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ و دولت‌ ایران‌ در مقابل‌ مستکبرین‌ و زورمندان‌ دنیا این‌ قدرت‌ را دارند که‌ مانع‌ از دخالت‌ استکبار جهانی‌ در امور خود شود و امروز دولتها، ملتها و دستگاههای‌ اداره‌ کننده‌ دنیا با صراحت‌ و قدرت‌ باید بر دهان‌ آمریکا بکوبند و از دخالتهای‌ وقیحانه‌ او در مسائل‌ داخلی‌ خود جلوگیری‌ کنند.

فرمانده‌ کل‌ قوا هر تلاشی‌ را که‌ در جهت‌ خدشه‌دار کردن‌ وحدت‌ ملت‌ ایران‌ و یکپارچگی‌ مردم‌ و مسئولین‌ بعمل‌ آید حرکتی‌ به‌ سود دشمن‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: کسانی‌ که‌ در گفته‌ها و نوشته‌های‌ خود در تلاش‌ هستند تا دلهای‌ مردم‌ را نسبت‌ به‌ حرکت‌ مرکزیت‌ نظام‌ متزلزل‌ و دچار تردید کنند، قطعا خود را در خدمت‌ اهداف‌ دشمن‌ قرار داده‌اند زیرا ملت‌ ما در سایه‌ همین‌ اعتماد و اطمینان‌ یکپارچگی‌ بود که‌ توانست‌ دشمن‌ را به‌ زانو درآورد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آینده‌ای‌ امید بخش‌ را برای‌ ملت‌ ایران‌ نوید دادند و فرمودند: نیروی‌ عظیمی‌ مانند ملت‌ ایران‌ که‌ دل‌ خود را با عشق‌ الهی‌ و ایمان‌ و اعتقاد به‌ خدا و مکتب‌ حیاتبخش‌ اسلام‌ منور کرده‌ است، این‌ قدرت‌ را دارد که‌ کشور خود را به‌ همان‌ ترتیبی‌ که‌ شایسته‌ یک ملت‌ اسلامی‌ بسازد و امروز ملت‌ ایران‌ با کارهای‌ بزرگی‌ که‌ انجام‌ داده‌ در دنیا عزیز است‌ و بعنوان‌ یک ملت‌ بزرگ‌ شناخته‌ می‌شود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ لزوم‌ پرهیز از مبالغه‌آمیز خواندن‌ قدرت‌ دشمن‌ را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: دستگاههای‌ تبلیغاتی‌ صهیونیست‌ها و مستکبرین‌ تلاش‌ می‌کنند تا از آمریکا و دیگر قدرتها یک غول‌ درست‌ کنند اما واقعیت‌ نشان‌ می‌دهد که‌ آنها اگر قدرت‌ می‌داشتند نهضت‌ اسلامی‌ روز به‌ روز تا این‌ حد در دنیا ریشه‌دار و نیرومند نمی‌شد لذا بر این‌ اساس‌ نباید قدرت‌ استکبار را مورد مبالغه‌ قرار داد.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ قدرت‌ واقعی‌ یک ملت‌ را تجلی‌ یافته‌ در ایمان‌ مردم‌ به‌ خدا و آشنایی‌ آنان‌ با احکام‌ الهی‌ دانستند و فرمودند: امروز در ایران‌ اسلامی‌ اراده‌ خود مردم‌ حکومت‌ می‌کند و دشمنان‌ بر ما هیچ‌ تسلط و نفوذی‌ ندارند و نخواهند داشت‌ و تردیدی‌ نیست‌ که‌ آنها در تلاشهای‌ خود برای‌ ضربه‌ زدن‌ به‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ناکام‌ خواهند ماند و شکست‌ خواهند خورد. فرمانده‌ کل‌ قوا از بسیج‌ بعنوان‌ یک نعمت‌ بزرگ‌ الهی‌ برای‌ مردم‌ انقلابی‌ ایران‌ یاد کردند و فرمودند: بسیج‌ یک مسأله‌ بسیار مهم‌ در انقلاب‌ ما و برای‌ مردم‌ ماست‌ زیرا این‌ نیروی‌ عظیم‌ مردمی‌ هنگامی‌ که‌ در جنگ‌ طولانی‌ تحمیلی‌ وارد میدان‌ نبرد شد تمامی‌ محاسبات‌ را بر هم‌ زد و به‌ حق‌ باید گفت‌ عزیمت‌ نیروهای‌ بسیجی‌ از خانه‌ها، مدارس، کارخانه‌ها، ادارات، شهرها و روستاها به‌ سوی‌ جبهه‌ها پیروزی‌ را برای‌ ملت‌ ایران‌ به‌ ارمغان‌ آورد و قدرت‌ ملی‌ و پایداری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ تمام‌ دنیا اثبات‌ شد.

فرمانده‌ کل‌ قوا از آحاد بسیج‌ بعنوان‌ شایسته‌ترین‌ افراد در بخش‌های‌ مختلف‌ کاری‌ خود نام‌ بردند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ هشدار نسبت‌ به‌ اغواگری‌ها و تبلیغات‌ مسموم، هوس‌انگیز و گمراه‌ کننده‌ دشمن، ضرورت‌ فراگیری‌ آموزشهای‌ فکری‌ و معنوی، انجام‌ مانورهای‌ لازم‌ نظامی‌ و نیز تشکل‌ مستحکم‌ و گسترده‌ را به‌ فرماندهان‌ و اعضای‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ مورد تأکید قرار دادند. بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ مراسم‌ ویژه‌ گردهمایی‌ سراسری‌ فرماندهان‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ صبح‌ امروز با تلاوت‌ آیاتی‌ چند از قرآن‌ کریم‌ و نواخته‌ شدن‌ سرود جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سرود نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ آغاز شد و پس‌ از برنامه‌ کار نمایش‌ گروهی‌ پنج‌ هزار تن‌ از نیروهای‌ بسیج‌ دانش‌آموزی‌ که‌ به‌ طرز باشکوهی‌ به‌ اجرا در آمد یگانهای‌ نمونه‌ بسیج‌ و مستقر در میدان‌ از مقابل‌ کلام‌الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند و همزمان‌ با آن‌ گروهی‌ از چتربازان‌ بسیجی‌ از جمله‌ یک خانواده‌ بسیجی‌ با عملیات‌ نمایشی در میدان‌ برگزاری‌ مراسم‌ فرود آمدند.

در این‌ مراسم‌ همچنین‌ چهارتن‌ از نیروهای‌ نمونه‌ بسیجی‌ به‌ افتخار دریافت‌ درجات‌ مجاهد، دریادل، رزمجو و رزمنده‌ از دست‌ فرمانده‌ کل‌ قوا نائل‌ شدند و به‌ یکی‌ از بسیجیان‌ که‌ حافظ کل‌ قرآن‌ است‌ هدیه‌ای‌ اعطا شد.

پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ سردار سرتیپ‌ افشار فرمانده‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ گزارشی‌ را از فعالیتهای‌ تربیتی‌ و آموزشی‌ بسیج‌ و نیز برنامه‌های‌ این‌ نیرو در مقابله‌ با مفساد اجتماعی‌ به‌ استحضار فرمانده‌ کل‌ قوا رساند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ صبح‌ امروز از نمایشگاه‌ شجره‌ طیبه‌ که‌ در آن‌ نموداری‌ از تشکیلات‌ اداری‌ و سازماندهی‌ و ارتباطات‌ نواحی‌ و پایگاههای‌ مقاومت‌ بسیج‌ همراه‌ با دست‌ آوردهای‌ بسیج‌ مردمی‌ در زمینه‌ مسائل‌ اطلاعاتی‌ و امنیتی‌ به‌ نمایش‌ در آمده‌ بود بازید کردند.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ در این‌ مراسم‌ رئیس‌ ستاد کل‌ نیروهای‌ مسلح، فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران، رؤسای‌ ستادهای‌ مشترک ارتش‌ و سپاه، نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه، فرمانده‌ نیروهای‌ زمینی‌ و دریایی‌ ارتش، فرمانده‌ نیروی‌ انتظامی، فرماندهان‌ نیروهای‌ پنج‌ گانه‌ سپاه‌ و جانشین‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ و رؤسای‌ سازمانهای‌ حفاظت‌ و اطلاعات‌ سپاه‌ و نیروی‌ انتظامی‌ حضور داشتند.