دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدارجمع زیادی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان از مجاهدتها،فداکاریها، بروز ابتکارها، نوآوریها و توان فکری و علمی نیروی هوایی طی 14 سال گذشته تجلیل بعمل آوردند و پرسنل این نیرو را سپاهیان و سربازان امام زمان (عج)دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت 19بهمن روز نیروی هواییانجام شد در بیاناتشان موفقیت تلاش برای اهداف الهی و انسانی را قطعی و تثبیت شده در قانون آفرینش توصیف کردند و فرمودند: کار و تلاش برای اهداف عالی همیشه توأم با موفقیت است. لذا اگرهدف انسان از زندگی، تلاش درجهت آرمانهای الهی، مصلحت بشریت،استقرار عدالت و مبارزه با ظلم و جور باشد، انسان در پایان راه و سپری شدن ایام عمر احساس خواهدکرد که به هدف نزدیکتر شده است و تردیدی نیست که لذت واقعی از زندگی، برای آرمانها و اهداف والا بدست می آید.

رهبر انقلاب اسلامی از تلاش وحرکت به سمت اهداف الهی و انسانی به عنوان اساس مبارزه ملت ایران یاد کردند و ضمن انتقاد از اوضاع امروز حاکم بر جهان فرمودند: در دنیای کنونی، مجموعه ای بیگانه با هدفهای ارزشمند انسانی بر ابزارهای مدرن و ثروت جهانی تسلط پیداکرده و در چارچوب مقاصد شیطانی و اهداف ضد بشری خط مشی حکومتهای استکباری را طراحی می کنند. لذا وقوع کشتارهای ظالمانه و مکرر در طول تاریخ معاصر که با استفاده از ابزارهای مدرن صورت گرفته و نیز انفجارهای اتمی و شیمیایی علیه انسانهای مظلوم درجهت همین اهداف شیطانی بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش آمریکا را برای دست اندازی به منابع کشورهای مختلف و تسلط سیاسی و نظامی بر سراسر جهان مغایر با اهداف انسانی خواندند و فرمودند: امروز قدرتها برخلاف مصالح ملتها تصمیم گیری می کنند در دفاع از مظلوم و جلوگیری از متجاوز و ظالم هیچ اقدامی را بعمل نمی آورند. اما آنجایی که پای منافع خودشان در میان است واکنش نشان می دهند.

رهبر انقلاب اسلامی به تصفیه نژادی صربها علیه مسلمانان در منطقه بالکان و سکوت قدرتهای جهانی در برابر این جنایات اشاره کردند و فرمودند: قتل عام فجیع مردم بوسنی و تعرض و تجاوز به نوامیس آنان و بیگاری کشیدن از زندانیان در اردوگاهها، ظلم و جنایت بسیار بزرگی است که غرب هیچ اقدامی در دفاع از مظلوم بعمل نمی آورد و سکوت غربی ها ناشی از آن است کهاین امر هیچگونه منافع،‌ بازار فروش، منابع و معادن زیرزمینی برای آنها به همراه ندارد و ما حتی دولتهایی را می شناسیم که از ارائه کمکه به صربهای متجاوز دریغ نکرده اند.

مقام معظم رهبری به بیان وجود فشار قدرتهای جهانی بر دولتها برای خاموش کردن صدای اعتراض ملتها پرداختند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران این امتیاز بزرگ را دارد که ملت و دولتش در مقابله و معارضه با این ظلم همگانی همراه وهمزبان یکدیگرند و هیچ فشاری از خارج نمی تواند این ملت و دولت را تحت تأثیرقراردهد و صدای اعتراض آنها را خاموش کند. در ایران، انقلاب اسلامی اراده های مردم را محکم، فریادهای اعتراض به وضع نابسامان جهانی را رسا و مشتها را گره کرده است و دولت و ملت ایران یکپارچه با ظلم و تجاوز به مبارزه برخاسته اند.

حضرت آیتالله خامنه ای طرفداری مردم دنیا از حق و عدالت را موجب نفوذ جمهوری اسلامی ایراندر میان ملتها دانستند و در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به جنجال تبلیغاتی غرب درمورد تقویت بنیه دفاعی ایران فرمودند: قدرتهایی که در دوران جنگ سرد باهدف غارت ثروت کشورها و راه اندازی صنایع خود دنیا را از سلاحهای مدرن و فوق مدرنپر کرده اند. امروز نیز به شکل نامعقولی به صدور سلاح ادامه می دهند و برای توجیه این کار خود جنجال بپا کرده اند که جمهوری اسلامی ایران سلاح می خرد. ما در حالدفاع از خود هستیم و خود را تنها در حد امکانات دفاعی مسلح می کنیم و دراین مسیرقصد داریم متکی به خود باشیم و از اینکه پول این ملت جلب سلاح مختلف بشود بیزاری می جوییم. ما نظامی گری را برای دولت و کشور ایران نمی پسندیم و اما دفاع مشروع را که متکی بر ایمانهای مردم است حق خود می دانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تسلط بر ایران فرمودند: ایران اسلامی به لحاظ واقع شدن در یک منطقه حساس جغرافیایی از موقعیت مهمی برخوردار است لذا قدرتهای مستبد بین المللی که نمی توانند یک کشور نیرومند و تسلیم ناپذیر را تحمل کنند برفشارهای خود می افزایند اما این امر جمهوری اسلامی ایران را مقاوم تر، قوی تر وبیش از گذشته به خود متکی می کند و بدون تردید ما از آرمانهای والای اسلام و انقلاب حتی یک گام به عقب برنداشته ایم و از این پس نیز برنخواهیم داشت.

فرمانده کل قوا حماسه آفرینی های نیروی هوایی را ناشی از وجود ایمان، عشق و صداقت عناصرمؤمن در این نیرو توصیف کردند و ضمن تمجید از فعالیتها و خدماتِ انجام شده درنیروی هوایی فرمودند: ظرفیت انسانی این نیرو افزایش تلاشها و فعالیتهای نیروی هوایی را در میدانهای ابتکار و نوآوری، بخشهای علمیاتی، فنی، مدیریتی، سازماندهی و تحقیقات ایجانب می‌کند.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان برخوردار بودن نیروی هوایی را از محبت مردم و رضایت الهی ثمره تلاشها و زحمات پرسنل این نیرو ذکرکردند و ضرورت تربیت عناصر مؤمن و گسترش روحیه ایمان و تدین را در نیروی هوایی جهت شتاب بخشیدن به حرکت در مسیر آرمانهای الهی مورد تأکید قراردادند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، سرتیپ ستاری فرمانده نیروی هوایی طی گزارشی به بیان فعالیتهای پرسنل این نیرو در امر خودکفایی، بازسازی و راه اندازی تجهیزات نظامی پرداخت و آمادگی نیروی هوایی را برای اجرای اوامر فرمانده کل قوامورد تأکید قرارداد.

در این دیدار فرماندهان پایگاهها و جمعی از پرسنل نیروی هوایی، رئیس و جمعی از روحانیون سازمان عقیدتی ـ‌ سیاسی نیروی هوایی، شماری ازخانواده های شهدای نیروی هوایی و خلبانان آزاده این نیرو و جمعی از دانش آموزان ومعلمان مدرسه دخترانه « رفاه » تهران حضور داشتند.