دیدار مهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت دهه فجر با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز میلاد مسعود تنها نجاتبخش انسانها از ظلم و جور استبداد جهانی حضرت بقیةالله ، حجةابن‌الحسن‌المهدی، امام زمان(عج)، میهمانان خارجی شرکت کننده در جشنهای پیروزی انقلاب به همراه جمع زیادی از امت حزب‌الله صبح امروز در حسینیه امام خمینی(رض) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و این عید بزرگ را به ایشان تبریک گفتند.

مقام معظم رهبری در این دیدار، میلاد مبارک مهدی موعود(عج) را متقابلاً به عموم مسلمانان، حق‌طلبان و مظلومان جهان بویژه ملت سرفراز ایران تبریک گفتند و طی سخنانی از آن حضرت به عنوان رمز عدالت و مظهر قسط الهی در روی زمین یاد کردند و افزودند:

انتظار برای حرکت تاریخ بشر به سوی صلاح و رستگاری نقطه امیدبخشی برای انسانها و ملتهای جهان است. لذا هر حرکت عدالت خواهانه بشریت اقدامی درجهت قانون و گردش طبیعی عالم محسوب می شود و بر همین اساس ملت بزرگ ایران از هنگامی که پا در عرصه ی مبارزه و انقلاب گذاشت بخوبی واقف بود کهدر جهت پیشرفت به سمت آرمان بشریت یعنی استقرار عدالت حرکت می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران موجب احیای امید در دل ملتهای مسلمان و خنثی شدن تبلیغات و تلاشهای دنیای کفر و الحاد علیه اسلام و مطلق دیندانستند و فرمودند: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اکثر نیروهای انقلابی و مبارز جهان با الهام از تفکر و مکتب مارکسیسم علیه ظلم دست به قیام میزدند و این باور به آنان تفهیم شده بود که بدون اتصال با این مکتب نمی توان مبارزه ای را سازماندهی کرد و به پیروزی رساند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی درایران حرکتهای انقلابی و غیورانه در اقصی نقاط جهان رنگ مذهبی به خود گرفت و حتی درمبارزاتی که گرایشهای مارکسیستی داشتند عنصر مذهب وارد آن شد که بدون تردید این مسأله بطور مستقیم ناشی از تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی احیای هویت اسلامی در میان مسلمانان،‌ بیداری ملتها و ایجاد نشاط و امیددر نیروهای مبارز و انقلابی جهان را ثمره انکارناپذیر و مسلم انقلاب اسلامی ایران توصیف کردند و فرمودند: جبهه به هم پیوسته استکبار شامل آمریکا، قدرتهای مرتجع،ضد مردمی و متجاوز و نیز قدرتهایی که دنیا را متعلق به خود می دانند و ملتهای ضعیف را تحت اراده و خواست خود می خواهند، امروز در برابر اسلام و انقلاب اسلامیبه صف ایستاده اند. ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان امروز باید به این نکته ی مهم توجه کنند که پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران، مبارزه و مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی، درخشش رهبریهای خردمندانه امام درمیدانهای مختلف و بروزابعاد گوناگون پیوند اسلامی امام و امت، دشمن بیدار و هوشیار شده و بتدریج تجربه پیدا کرده و روشهای جدیدی را علیه مسلمانان بکار می گیرد.

مقام معظم رهبری ضرورت هوشیاری مسلمانان را در برابر ابتکارها و شیوه های برخورد دشمنان مورد تأکیدقراردادند و فرمودند: ما امروز در بوسنی و هرزگوین شاهد هستیم که آمریکا و اروپابا سکوت و بی اعتنایی و در عین حال تظاهر به با اهمیت بودن مسئله بوسنی و هرزگوین برای آنان، به نسل کشی در این کشور کمک می کنند و این یک سبک نو در حرکت دشمن محسوب می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش مداوم دشمنان اسلام برای برخورد با نهضتهای اسلامی، در الجزایر، تاجیکستان، هندوستان،‌ فلسطین و دیگر کشورها فرمودند: مسلمانان باید با افزایش آگاهی ها، مشورت، کمک و استفاده ازتجارب یکدیگر راهها و ابتکارات جدیدی را فراروی خود بیابند. دستورات اسلام،‌چراغ راهنمای ماست و مجموعه گفتار حضرت امام (رض) نیز میراثی گرانبها و دستاوردی عظیم برای مسلمانان محسوب می شود.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان باتأکید بر اینکه ایران اسلامی مرکز توجه خصمانه استکبار است فرمودند: نفوذ کلام امام به عنوان رهبر استثنایی و عظیم القدر اسلام، نقش تعیین کننده رهبری را درمیدانهای مختلف نشان داد و دشمن دریافت که برای مقابله با انقلاب اسلامی باید شخص امام امت (رض) و مطلق رهبری اسلامی را که در معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه شناخته شده است زیر سئوال ببرد، لذا بیشترین تبلیغات دشمن به شکل هدایت شده و دقیق علیه امام صورت می گرفت و امروز نیز با همان هدف، گذشته ی انقلاب را زیرسئوال می برند و قلمهای مزدور و غافل در داخل به عنوان ایادی دشمن در تلاش هستندتا رهبری اسلامی را هدف قراردهند.

مقام معظم رهبری در بیان مفهوم رهبری فقیه وحاکمیت دین شناسان فرمودند: فقیه،‌دین شناسی است که راه سعادت و خوشبختی دنیا وآخرت را که آئین الهی برای مردم ترسیم کرده است می شناسد و حاکمیت چنین انسانی ازیک منطق عقلانی و استدلال محکم برخوردار است. اما حاکمیت یک فرد نظامی، سرمایه دار یا سیاستمدار حزبی و حرفه ای چنین استدلالی را با خود ندارد و در عین حال خبرگزاری ها، مطبوعات، رادیوها، تلویزیونهای خارجی و گاهی مزدوران داخلی درمقالات و تبلیغات خود رهبری اسلامی را زیر سئوال می برند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آزادی مطبوعات و انتشار صدها روزنامه و مجله مختلف در ایران اشاره کردند وفرمودند: مزدوران قلم بدست در نوشته هایشان دشنام و ناسزا می دهند تا ما را به جنگ مطبوعات بکشانند و بعد فریاد بر می آورند که در جمهوری اسلامی آزادی وجود ندارد ولی ما فریب آنها را نمی خوریم. در بحبوحه جنگ که کشورها آزادی مطبوعات را سلب می کنند، ما در ایران آزادی مطبوعات داشتیم و امروز مطبوعات آزاد هستند تاهر‌آنچه که می خواهند،‌ بنویسند ولی انتشار مطالب بی اساس نمی تواند آزادی مطبوعات را متزلزل کند.

رهبر انقلاب اسلامی از جوانان بعنوان مسئله ای که دشمن، سرمایه گذاری فراوانی بر روی آنها انجام داده است یاد کردند و فرمودند: جوانان ما در کوره انقلاب پارسا و مبرا از آلودگیهای مختلف شده اند لذا دشمن که این امر را مخالف اهداف خود می داند ازطریق باندهای فساد در تلاش هستند تا جوانان ما را به سوی تباهی سوق دهند ولی ما با این مفسدان در هرجا که باشند با شدت برخورد می کنیم زیرا آنها را تباه کننده نسل جوان کشور می دانیم.

مقام معظم رهبری مردمی بودن دولت،مجلس و مسئولان کشور را موجب تشویش و نگرانی دشمنان اسلام دانستند و فرمودند: درکشورهایی که مدعی وجود دموکراسی هستند غالب دولتمردان را سرمایه داران یا وابستگان آنها تشکیل می دهند و عمومآ افراد متنفذ، ثروتمند و زورمدار در این کشورها به مجلس راه می یابند اما در ایران، مجلس شورای اسلامی متکی به عناصری است که از متنمردم برخاسته اند و کسانی که در رأس مسئولیتهای دولتی هستند عمر و جوانی خود رادر مبارزات و سختی ها گذرانده اند که رئیس جمهور عزیز ما به عنوان یک شخصیتبرجسته نمونه بارز آن است.

دولت ما مردمی است و بر همین اساس است که مردم،اعضای دولت، مجلس و نیز مسئولین را دوست می دارند و آنان را ازخود میدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای محبوبیت، نفوذ و شخصیت روحانیت نزد مردم وبرخوردار بودن روحانیون از اعتماد عمومی را از جمله مواردی که دشمن علیه آنان به سرمایه گذاری پرداخت است دانستند و فرمودند: روحانیت اسلام در داخل کشور ما متکی به مردم و صد درصد مردمی است و هیچگاه وابسته به قدرتها نبوده است. مردم روحاینت را مجموعه ای پاک، سالم و قابل اعتماد و با تقوا می دانند و برای روحانیون قداستخاصی را قائل هستند لذا دشمنان اسلام تلاش می کنند تا به اعتبار و حیثیت روحانیت نزد مردم خدشه وارد آورند و برای این منظور در تبلیغات خود دروغ می گویند، تهمتمی زنند، از بازگو کردن خوبیها، گذشتها و فداکاریهای آنان اجتناب می ورزند و علم و تقوای آنان را انکار می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر شجاعت ونهراسیدن ملت ایران از تهدیدهای دشمنان اسلام فرمودند: قدرتهای جهانی در عمل نشانداده اند که طالب دنیای پر از ظلم هستند و تأمین منافع خود را در اعمال ظلم و قلدری ممکن می دانند ولی ما برای استقرار قسط و عدل قیام و تلاش کرده ایم و باظلم و قلدری مخالفیم و تردید نداریم که این حرکت به پیروزی خواهدرسید زیرا دنیابه سمت عدل و قسط حرکت کند.

مقام معظم رهبری به قدرت نمایی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اشاره کردند و فرمودند: واقعیت قدرت آمریکا با آنچه که ادعا وتلقین می کند بسیار متفاوت است اگر آمریکا قدرت داشت امروز اثری از مبارزات فلسطین دیده نمی شد و دنیا شاهد است که مبارزات فلسطینی روز بروز گسترش می یابد.فلسطینیهای رانده شده از زادگاهشان امروز مشکل بزرگی را برای رژیم غاصب صهیونیستی بوجود آورده اند. و این امر نشان میدهد که فلسطینی ها قوی هستند و سرانجام در سایه ایمان و صبر و مقاومت بر دشمن پیروز خواهند شد. اسرائیلی های غاصب و خبیث با اینعمل اشتباه بزرگی را مرتکب شدند زیرا از هرطرف حرکت کنند ضربه خواهند خورد و باشکست مواجه می شوند. آنها اگر فلسطینی های اخراج شده را بازگردانند، یا در همانجا نگهدارند، زندانی کنند و یا اعدام کنند در هرصورت شکست نصیبشان خواهدشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان مردم ایران و مسلمانان جهان را به هوشیاریدر برابر توطئه های دشمن، حفظ وحدت کلمه و همدلی هرچه بیشتر با دولت و مسئولان سفارش کردند.

بنابراین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، دکتر لاریجانی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تبریک میلاد مسعود امام زمان (عج) گزارش کوتاهی را ازبرگزاری جشنهای پانزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور میهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم به استحضار رساند.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم جشنهای انقلاب، کارکنان وزارتخانه های پست و تلگراف و تلفن و نیرو، اعضای ستاد هماهنگی انجمنهای اسلامی وزارتخانه ها ومؤسسات دولتی، جمعی از خانواده های معظم شهدا، اعضای ستاد برگزاری مراسم دهه فجر،کارکنان سازمان برنامه و بودجه، جمعی از جانبازان انقلاب اسلامی و اعضای حراست وزارتخانه ها حضور داشتند.