دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

در سالروز بعثت خجسته و مبارک پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمدبن‌عبدالله(ص) کارگزاران نظام و مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری صبح امروز در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و این عید بزرگ اسلامی را به محضر ایشان تبریک و تهنیت گفتند.

دراین مراسم مقام معظم رهبری طی سخنانی عید سعید مبعث را به مسلمانان جهان و ملت ایران تبریک و تهنیت گفتند و به تبیین عظمت و اهمیت بعثت خاتم الانبیاء و پیام مبعث پرداختند و فرمودند: تزکیه وآموختن کتاب و حکمت، نجات انسانها از ناپاکیها و نادانیهاو نیز کامل کردن ارزشهای معنوی و اخلاقی هدف بعثت نبی اکرم(ص) در قلمرو وجود فردی و تحول درونی انسان است و تأمین عدالت اجتماعی که بشریت امروز تشنه ی آن است هدف تعیین شده بعثت رسول گرامی اسلامی محسوب می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش گسترده دستگاههای استعماری دنیا علیه معنویت، اسلام و حرکتهای اسلامی فرمودند: امروز صدها زبان، ‌ حنجره و قلم در سطح دنیا تلاش خود را بر حفظ نظام مادی و استبدادی حاکم بر جهان متمرکز کرده اند. اما بشریت امروز که به تزکیه، اخلاق انسانی و آرمانگرایی نیازمند است نمی تواند در سایه بی عدالتی، رفتار ظالمانه، ‌ تجاوز و تعرض زندگی کند و برای اصلاح بی نظمی بین المللی و مقابله با حاکمیت قانون جنگل بر بخش مهمی ازدنیا، باید برخیزد و تحول اساسی در زندگی خود بوجود آورد.

رهبر انقلاب اسلامی حوادث تلخ و دردناک بوسنی و هرزگوین را نشانه ی بارزی از حاکمیت توحش در نظام بین‌المللی دانستند و فرمودند: در شرایطی که عرض و ناموس یک ملت چندمیلیونی مورد تجاوز صربهای جنایتکار قرارگرفته و خانه هایشان ویران می شود و دارو، غذا، آسایش وامنیت از آنان سلب شده است و زن و مرد و کوچک و بزرگ قتل عام می شوند، هیچ تحرکیبه معنای واقعی کلمه در دنیا صورت نمی گیرد. به اعتقاد ما، ‌ این وضعیت بوضوح نشانگر توحش و حکومت قانون جنگل است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان جنایت آمریکا و همدستانش علیه ملت عراق را نوع دیگری از وحشیگری حاکم بر جهان امروز دانستند و فرمودند: عراق کشوری ریشه دار است و سابقه ی تاریخی، ‌ فرهنگی وعظمت آن ده برابر متجاوزینی است که امروز از هر طرف مردم بیگناهِ کشور عراق راهدف بمبارانهای خود قرارداده اند و آثار فرهنگی و مقدسات این کشور مسلمان رانابود می کنند. عراق کشور با فرهنگی است و حاکمیت یک گروه انسانِ ناشایست و شروربر این ملت نمی تواند مجوزی برای تجاوز و تعرض قدرتها به کشور و ملت عراق باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و نیز چشم پوشی مدعیان استکباری دنیا از این جنایات را دلیل دیگری برتوحش، جاهلیت و زورگوییِ حاکم بر نظام بین المللی دانستند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران با اتکال به خدا و ایمانِ مردم و مسئولین به اسلام عزیز، در برابراستبدادِ قدرتهای مهارگسیخته ایستاده است و هیچ عاملی جز دین نمی تواند در برابرجنون قدرتمندان دنیا ایستادگی کند لذا بشریت امروز نیازمند بعثت است و آحاد انسان باید از درون متحول و تزکیه شوند و قسط و عدالت جایگزین ظلم و ستم حاکم بر نظام اجتماعی جوامع بشری شود.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت ایستادگی در برابر قدرتهای متکی به زور را مورد تأکید قراردادند و خطاب به مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: راه مستقیم اسلام را تنها با ایمان و تبعیت کامل از معارف و احکام نجاتبخش اسلام می توان طی کرد و امام عظیم الشأن با عمل و منشِ خود درس ایستادگی در برابر دشمنان را به ما آموختند. از این رو قدرتهای استکباری با امام، ‌ملتِ شجاع ایران و برافراشته شدن پرچم اسلام به دست جمهوری اسلامی مخالفت می کنند ودشمنی و کینه ی خود را نسبت به دولت، رئیس جمهور، مجلس، مسئولین قضایی و احکام وشعارهای اسلامی پنهان نمی دارند.

مقام معظم رهبری پای بندی به اصول و عملی شدن شعار امر به معروف و نهی از منکر و حرکتهای حزب‌اللهی را موجب ایستادگی در برابر انحرافها و خطاهای فاحشِ دنیای امروز توصیف کردند و در پایان سخنانشان فرمودند:اگر دولتهای اسلامی به اسلام تمسک جویند ملتها با همه ی وجود از آنها حمایت خواهندکرد. راهِ عظمتِ دنیای اسلام بازگشت به پیامِ بعثت است و امروز مسلمینِ جهان به برکتِ اسلام می توانند حرکتِ دوباره ای را آغاز کنند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیاناتِ مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور، بعثتِ مبارکِ حضرت خاتم النبیین(ص) را به محضر رهبر انقلاب اسلامی وامت اسلام تبریک گفت و طی سخنان کوتاهی ضمن تأکید بر لزوم تمسک به تربیت و تعالیم الهی، ‌ از تبعیض، ظلم، تجاوز، تعدی، خودخواهی و عوامفریبی به عنوان نشانه هایی ازحاکمیتِ جاهلیت در دنیای امروز نام برد.

رئیس جمهور در پایان سخنانش افزود: بشریت هیچگاه نمی تواند خود را از بعثت بی نیاز بداند و خوشبختانه امروز در ایران اسلامی پیروی از ولایت به عنوان جوهره رسالت و اساس بعثت همه ی انبیاء، محور کار مسئولان نظام است و ما با تمسک به اصل مسلم ولایت وظایف خود را انجام میدهیم.

بنابرهمین گزارش، دراین دیدار رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، حجةالاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قوه قضائیه، مشاورین و معاونین رئیس جمهور، وزراء، مشاورین و معاونین رئیس قوه قضائیه، مشاورین نظامی فرماندهی کل قوا، مسئولان ستاد فرماندهی کل قوا، فرمانده کل سپاهپاسداران، ‌فرماندهان و معاونین نیروهای مسلح، رؤسای سازمانهای وابسته به نهادریاست جمهوری، معاونین وزراء و رؤسای سازمانهای وابسته به وزارتخانه ها، استانداران، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه درمراکز استانها و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رؤسا و اساتید دانشگاهها، نمایندگان ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، رؤسا و مسئولان بنیاد شهید، نمایندگان ولی فقیه در نهادها و ارگانهای انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام، بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حج و اوقاف، بنیادمسکن، ‌ بنیاد ۱۵ خرداد، نهضت سوادآموزی و هیئت عالی گزینش، مسئولان سازمان صداوسیما، اعضای جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران، حجةالاسلام و المسلمین حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، نمایندگان سیاسی کشورهای اسلامی در تهران، ‌اعضای شرکت کننده در سمینار سراسری مدیران وزارت ارشاد اسلامی، حجةالاسلام والمسلمین فلسفی، جامعه وعاظ تهران، مسئولان روزنامه های کثیرالانتشار، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و ستاد نمازجمعه تهران حضور داشتند.