دیدار جمعی از خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازخانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و دیگر قشرهای مردم با ایشان، طی سخنانی به تلاش دشمنان اسلام برای منحرف کردن افکار عمومی و از بین بردن ایمان پرجوش اسلامی جوانان اشاره کردند و دفاع از استقلالِ کشور و انقلابِ عظیم اسلامی را تنها در سایه ی ایمان و معرفت عمیق مردم ممکن دانستد. در این دیدار که با ابراز احساست پرشور حاضرین و شعارهایی در پیروی از مقام معظم رهبری توأم بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت حفظ روحیات و احساسات انقلابی و رشد تفکرات اسلامی و در آحاد مردم را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: در یک جامعه اسلامی و انقلابی شور و حماسه انقلابی و ایمانِ اسلامی مردم همیشه زنده و کارساز است و این عاملِ مهم پیروزی همچنین باید در سازندگی کشور، که در جای خود دوره ای از مبارزاتِ انقلابی محسوب میشود، مورد توجه قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اهدافِ تبلیغاتِ سوء دشمنانِ اسلام علیه نظام اسلامی و ملتِ مسلمان ایران فرمودند: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند تا با رشد دادن به عناصرِ خائن و مزدور، افکار عمومی را منحرف کنند و ایمانِ اسلامی را از جوانان ما بگیرند. این تصور که استبداد جهانی از دشمنی با اسلام، نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران دست برداشته است، نشانه ای از کوته فکری است و تنها با حفظ و تقویت ایمان و معرفت عمیق است که دفاع از استقلالِ کشور و انقلاب عظیم اسلامی ممکن خواهد بود.

مقام معظم رهبری ضرورت هوشیاری ملت ایران در برابر زمزمه های خام کننده شیاطین را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به برخورداری مردم و مسئولین از روحیه انقلابی فرمودند: رئیس جمهور این کشور یک حزب اللهیِ پرشور و امتحان داده است و دیگر مسئولین نیز از عناصر خط مقدم حزب الله هستند. مردم و مسئولین باید با حفظ و تقویت غیرت و انگیزه دینی و شور و احساس انقلابی، قوام مملکت و نظام اسلامی و استقلال کشور را تصمین کنند و به آن تحکیم بخشند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان لزوم حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را از آمر به معروف و ناهی از منکر خاطر نشان ساختند و افزودند:مسئولین، قانونگذاران و مجریان باید راه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را که یک واجب الهی است فراهم کنند و من اگر اطمینان یابم که در جایی آمر به معروف وناهی از منکر، مورد جفای مأمور و یا مسئولی قرار گرفته است خود مستقیماً در آن دخالت خواهم کرد. زیرا آنچه که تا امروز به حفظ قوام و استقلال کشور در برابردشمنان طمعکارِ ایرانِ اسلامی انجامیده، همین احساس وظیفه و حضور نیروهای حزب اللهی در صحنه بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری ضرورت استفاده از بیان و زبان در انجام امر به معروف و نهی از منکر فرمودند: تکرار بیان بهترین حربه در مقابل گناهکار است و نهی از منکر، اراده، تصمیم، قدرت و شجاعت لازم دارد.لذا آحاد مردم باید با شجاعت و قوتِ نفس از عملی شدن خلاف های سیاسی، اقتصادی، اداری و فرهنگی در جامعه ممانعت کنند و باز نهی از منکر به کسی اجازه غیبت،دروغگویی، شایعه پراکنی، توطئه، کم کاری و ناراضی تراشی، دزدیِ مال مردم و بر باد دادنِ آبروی دیگران را ندهند. دولت ، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مؤظف به حمایت از ناهیِ از منکر هستند و دلسوزان انقلاب و روشنفکرانِ علاقمند به مفاهیم اسلامی و انقلابی و جوانان رزمنده، خانواده های شهید داده و ایثارگر باید در صحنه حضور داشته باشند و ضمن عمل به واجبِ الهیِ نهی از منکر، با هوشیاری مانع از پرده دری،آبروریزی، تعرض به نوامیس و مال مردم شودند.

مقام معظم رهبری به حکمرانی و قدرت نمایی آمریکا و انگلیس درکشورهای جهان سوم اشاره کردند و فرمودند: قدرتهایی که امروز در کشورهای آفریقایی و آسیایی و حتی اروپایی با یک اشاره خواست خود را عملی میکنند هیچ امیدی به امکان نفوذ در ملت ایران و حکمرانی بر این کشور ندارند و ازملتِ انقلابی ایران واهمه دارند و میترسند. لذا گاهی از راه فریب و دروغ وارد میشوند و ادعای دوستی با ملت ایران و برقراری روابط را مطرح میکنند اما تجربه نشان داده است که آنها خنجری در پشت مخفی کرده اند و دستی را برای چپاول آماده دارند. ملت ایران آنها را بخوبی شناخته است و دروغ آنها را هرگز باور نخواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست سلطه استکبار و استبداد جهانی بر ملت ها درنتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را یادآور شدند و در پایان سخنانشان فرمودند: ما وظیفه داریم از ملت هایی که به مقابل با سلطه استبدادی حاکم بر جهانِ امروز برخاسته اند حمایت کنیم. من وظیفه شرعی خود میدانم از ملت بوسنی و هرزگوین دفاع کنم و تا آنجا هم که بتوانیم از این ملت مظلوم پشتیبانی خواهیم کرد. تصمیم جهانی بر این است که صربها از راههای گوناگون و حتی از سوی اسرائیل غاصب روز بروز مجهزتر شوند و ملت مظلوم بوسنی و هرزگوین در همین وضع باقی بمانند ولی ما این تصمیم را قبول نداریم و کمک به مردم آن کشور را یک تکلیف اسلامی میدانیم.

برپایه همین گزارش در این دیدار گروهی از جانبازان انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا و برادران رزمنده استان اصفهان، قشرهای مختلف مردم شهرهای فارسان، سروستان ونورآباد، خانواده شهدای منطقه وحیدیه تهران، شورای اسلامی مسجد الوند، اعضایدارالتبلیغ مسجد حسین بن علی(ع)، اعضای ستاد نماز جمعه اهواز، خانواده شهدا و رزمندگان تیپ چهار انصار الرسول پاوه، جهادگران ارومیه، آزادگان استان خراسان،کارکنان بهزیستی استان اصفهان و خانواده شهدای مشهد حضور داشتند.