دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار گروه کثیری از آزادگان جنگ تحمیلی با ایشان طی سخنانی از آزادگان به عنوان بهترین سربازان انقلاب و آزموده ترین فرزندان ملت مسلمان ایران در شرایط سخت و دشوار نام بردند و رهایی آنان را از چنگ رژیم خشن و خودکامه ی بعث عراق، نشانه ای از قدرت نمایی استثنایی خداوند توصیف کردند.

در این دیدار که به مناسبت سومین سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان جنگ تحمیلی به میهن اسلامی انجام شد، مقام معظم رهبری در بیاناتشان پیروزی بر قدرتهای استکباری و ریشه کن شدن رژیم صهیونیستی از منطقه اسلامی خاور میانه را امری حتمی دانستند و افزودند: امروز مسلمانان در اروپا، آسیا، آفریقا و در قلب اروپا هدف ظلم و بی رحمی واقع می شوند و انسانیت و ارزشها و معیارهای انسانی درمورد مسلمانان رعایت نمی شود. اما در عین حال ما به فرارسیدن روزی امید بسته ایم که مسلمانان مظلوم از وضعی که امروز گرفتار آن هستند نجات یابند و از عزت و شوکت برخوردار شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان فساد دستگاه حکومتی در رژیم ستمشاهی پرداختند و با اشاره به سلامت نهادهای حکومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند: در نظام اسلامی، مسئولین در زمره ی افراد پاک و مطهر و خدمتگزار به اسلام و مردم هستند. رئیس جمهور انسانی والا، مؤمن، عالم، مجاهد فی سبیل الله، زجر کشیده، مردمی و امتحان داده است و مسئولینی که با رئیس جمهور همکاری میکنند، افرادی شایسته و برجسته هستند که با مردم روابط صمیمانه ای دارند و همانگونه که بارها شاهد بوده ایم، مردم اقصی نقاط ایران هنگامی که رئیس جمهور را در میان خودمی بینند، علائق معنوی و احساسات پاک خود را به او ابراز میدارند و این مسأله گویای اعتماد و ایمان مردم به صحت و سلامت نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم حرکت در جهت رسیدن به نظام اسلامی کامل تأکید کردند و فرمودند:

ما اعتقاد راسخ داریم که قادر به اجرای عدالتِ حقیقی اسلامی در نظام جمهوری اسلامی هستیم و تلاش خود را برای اصلاح دستگاه اداری کشور و فراهم آوردن شرایطی بکارگرفته ایم تا صاحب حق، اگرچه ضعیف باشد، بتواند بدون دغدغه ی خاطر و با تکیه برنظام اسلامی به حقوق خود دست یابد.

مقام معظم رهبری در ادامه ی سخنانشان از دوران سخت اسارت بعنوان ذخیره ی بزرگ معنوی برای آزادگان نام بردند و فرمودند:مرارتها و سختیهای دوران اسارت ، روحیه و اراده ی آزادگان را برای پیشرفت به سمت اهداف انقلاب آماده و قوی کرده است. آزادگان در زمره ی بهترین سربازان انقلاب،آزموده ترین فرزندان این ملت و شایسته ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مورد امید و اعتماد نظام محسوب میشوند. زیرا در راه حفظ این نظام در روزهای سخت خود را تجربه کرده و آزمایش دشواری را با سربلندی به انجام رسانده اند، لذا در میدان سازندگی کشور و دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی باید بطور جدی آزادگان مورد توجه قرار گیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این تصور را که با دور شدن از مبدأ‌ انقلاب، روحیه انقلابی نیز ضعیف خواهد شد نادرست خواندند و فرمودند: انقلاب اسلامی مربوط به زمان خاصی نیست. انقلاب ما ناشی از ایمان،اعتقاد و دین یک ملت است و فاصله انسان با دین به حسب زمان کم و زیاد نمیشود. لذااین تصور که با دور شدن از مبدأ پیروزی انقلاب، انقلابی گریِ ما نیز ضعیف خواهد شد برداشتی اشتباه است و آزادگان باید با نشاط، اتکاء به خدا و ثابت قدمیِ خود درصحنه های انقلاب در برابر این تفکر بایستند .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از یأس و ناامیدی به عنوان بزرگترین دشمن برای انسانهای آرمانخواه یاد کردند و فرمودند: آزادگان به عنوان عناصر خودی، اصلی، حقیقی و وابسته به اسلام و انقلاب باید با امیدو خوشبینی نسبت به آینده همواره در صحنه های مختلف انقلاب حضور داشته باشند و با بهره گرفتن از ذخیره ی بزرگ معنوی که در دوران اسارت اندوخته اند به مجاهدت خود در راه خدا ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان برای رهایی آن دسته از رزمندگان دلاوری که هنوز در اسارت رژیم عراق بسر می برند دعا کردند و افزودند: از خداوند متعال می خواهیم که صبر و پایداری و استقامت و بینش روشنی نسبت به تکالیفمان به ما عنایت فرماید و مرگ ما را جز در شهادت قرار ندهد و عاقبت ما را به سرنوشت شهدای اسلام متصل فرماید.

بنا بر همین گزارش در این دیدار که آزادگان استانهای تهران و سمنان و راهپیمایان آزاده ی استان سمنان حضور داشتند،پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجةالاسلام والمسلمین ابوترابی نماینده ی ولی فقیهدر امور آزادگان طی سخنان کوتاهی به بیان مقاومت ها و پایمردی های آزادگان اسلام در دوران اسارت پرداخت و گفت: پیروزیهای بزرگ انقلاب اسلامی محصول وفاداری و حق شناسی آحاد ملت مسلمان ایران به اهداف و آرمانهای اسلام و انقلاب است و آزادگان نیز در ایام اسارت با استقامت بی نظیر خود موجب عزت و سربلندی ملت ایران و ذلت و زبونی دشمن شدند.