برگزاری مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب قم در حضور رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه ی سفرشان به شهر مقدس قم، در سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)در مراسم جشن عمامه گذاری 110 نفر از طلاب حوزه علمیه قم که در حضور ایشان برگزار شد، آنها را ملبس به لباس مقدس روحانیت کردند.

در این مراسم که در مدرسه فیضیه و در فضایی ملکوتی و روحانی انجام گرفت، مقام معظم رهبری طی سخنانی با بیان مسئولیت های یک عالم دینی مبنی بر ارائه احکام و حقایق دینی برای مردم، پاسخ صحیح به اعتماد و اطمینان مردم به روحانیت و حساس بودن وظیفه ی روحانیت در قبال نظام اسلامی، فرمودند: شما اگر معمم هم نبودید مسئولیت داشتید ولی مسئولیت کسی که این لباس مقدس را به تن دارد، مسئولیتی مضاعف است. شغل مقدس روحانیت، التزاماتی داردکه شما باید به آنها، پایبند باشید. مقام معظم رهبری ضمن اشاره به توطئه های دشمنان اسلام علیه روحانیت و حوزه های علمیه در طول تاریخ و عدم فتح این دژ مستحکم توسط آنها، فرمودند: امروز بحمدالله مدرسه فیضیه، مظهر شوکت حوزه علمیه است و نام او در همه جای دنیا بعنوان یک پرچم سربلند و رمز انقلاب اسلامی شناخته میشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان به نقش بارز حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در تحولات جهانی اشاره کردند و افزودند: سختی ها و فشارهاو مقاومت علماء و حوزه های علمیه دربرابر آنها،‌شخصیتی چون حضرت امام خمینی رابوجود آورد که دنیا را متحول کرد . تحولی که ایشان ایجاد کرد محصور به ایران نیست بلکه طوفانی در سطح جهانی را به همراه داشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپایان بیاناتشان به رسالتهای اصلی روحانیون و طلاب اشاره کردند و فرمودند: یک روحانی باید درس بخواند، علم و تقوا داشته باشد و از مسائل زمان خود آگاه و مطلع باشد. اگر زمان خودتان را نشناسید، آسیب پذیر و کم فایده خواهید بود. آگاهی سلاحی است که در اختیار شماست. باید با سه خصوصیت علم، تقوا و آگاهی، سربازان خط مقدم اسلام و انقلاب باشید.

دراین مراسم حضرت آیت الله خامنه ای به 16 نفر از طلاب حوزه علمیه قم که در امتحانات حوزه واجد رتبه ی ممتاز شده اند، جوایزی را اهداکردند.