رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد»

شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در زنجان برگزار شد

همزمان با سالگرد سفر رهبر معظّم انقلاب به استان زنجان، مراسم «شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پاییز آمد» توسط مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی عصر امروز یکشنبه ۲۹ مهر ماه در مصلّی حضرت خاتم‌الانبیاء زنجان برگزار شد.

‌«پاییز آمد» روایت زندگی خانم فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی، فرمانده واحد مهندسی، رزمی سپاه ناحیه زنجان است که در ۲۴۰ صفحه به قلم خانم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، نخبگان و اندیشمندان، بسیجیان، چهره‌ها و فعالان فرهنگی، هنرمندان، طلّاب و دانشجویان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مهدی ابراهیم‌زاده، معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ابتدای مراسم با اشاره به اینکه هنر و ادبیات، تصویر آینده جامعه را میسازد، ظهور آثار ادبی جهاد و مقاومت را مرهون توجه ویژه رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه امروز پس از سال‌ها حمایت و هدایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ادبیات جهاد و مقاومت، ناشران و آثار و نویسندگان متعددی در این عرصه فرصت شکوفایی یافته‌اند.

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هنوز با همان اشتیاق روزهای بعد از جنگ ادبیات مقاومت و آثار این حوزه را دنبال می‌کنند و به تحسین و تقدیر آن اهتمام دارند و همین پشتوانه فرهنگی است که نسل‌های متعهد و مبارزی را پرورش می‌دهد که آینده جامعه اسلامی را می‌سازد و حتی سلاح‌های دشمن جلودار آن‌ها نیست‌.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» یادآور شد: این رونمایی در ایام سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان زنجان برگزار شده است و این کتاب یکی از شش کتابی است که معظم‌له بر آنها تقریظ نگاشته‌اند و اخیراً در هفته دفاع مقدس به‌عنوان تازه‌ترین کتب تقریظی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معرفی شده بودند.

در ادامه این برنامه پیام تصویری حاج حسین یکتا از فعالان عرصه مقاومت که از لبنان ارسال شده بود در مصلای زنجان پخش شد.

آقای یکتا که از روضةالحوراء زینب (سلام‌الله‌علیها) بیروت با حاضران سخن می‌گفت عنوان کرد:
با همین خاطرات شهدای ما است که امروز جبهه مقاومت شکل گرفته است و رزمندگان حزب‌الله در خط مقدم جبهه ایستادگی میکنند.

این یادگار دفاع مقدس گفت: در خاطرات شهید احمد یوسفی دیدم که ایشان برای کمک به جبهه‌ اقدامات زیادی را انجام دادند؛ علاوه بر اینکه در جبهه رزمنده بودند در ستاد پشتیبانی کمک‌های مردمی هم حضور داشتند و در شکل‌گیری آن نقش‌ به‌سزایی داشتند و این همان نقشی است که امروز مردم ما با شرکت در پویش ایران همدل می‌توانند ایفا کنند.

در این مراسم آقای علی‌رضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن اشاره به محورهای مقاله‌ای که متن کامل آن همزمان با این برنامه در رسانه KHAMENEI.IR منتشر شده است، به نویسندگان حوزه ادبیات جهاد و مقاومت توصیه کرد: به دلیل فاصله‌گیری چند دهه از موضوع و زمان رویدادها، انضمام پیوست‌های توضیحی درباره‌ی برخی اعلام، رویدادها، و شرایط و موقعیت موضوعات برای این نوع کتاب‌ها امری ضروری است که امید است نویسندگان و ناشران کتب خاطرات دفاع مقدس نسبت به رعایت آن اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان از دیگر سخنرانان این مراسم بود و سلام رهبر انقلاب به مردم زنجان را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان به بندگان خدا علاقه‌مند هستند و طبق دستور اولیای دین این محبت را اظهار می‌کنند، اظهار داشت: اگر نامه‌هایی که بین شهید یوسفی و همسر ایشان رد و بدل شده است بخوانید متوجه می‌شوید این دو زوج جوان در اظهار محبت به یکدیگر مهارت داشتند و از آن استفاده کرده‌اند.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه هنر عشق ورزیدن به همسر در «پاییز آمد» به نمایش گذاشته شده و عشقی از جنس نور، طهارت و قداست در این کتاب موج می‌زند، افزود: آنچه این شهیدان را ممتاز کرده این است که با وجود عشق و علاقه آتشینی که بین آنها و همسر و فرزندانشان قرار دارد وظیفه بندگی را فراموش نکرده‌اند.

در این مراسم استاد ولی‌الله کلامی زنجانی اشعاری را در وصف شهدا و انقلاب اسلامی قرائت و آقا مهدی رسولی به مداحی پرداخت.

شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از متن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پاییز آمد» و تقدیر از همسر و مادر شهید احمد یوسفی و سرکار خانم گلستان جعفریان نویسنده در مصلای شهر زنجان به پایان رسید.