شماره ۵۳

مثبت ۱۰۰ ثانیه | در انتظار شهادت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خردادماه امسال در دیدار شهید هنیه: «ما صبر شما در قبال شهادت فرزندانتان را قلباً و زباناً تمجید کردیم‌؛ ان‌شاءالله که مشمول این آیه‌ی شریفه باشید: اُولٰئِکَ‌ عَلَیهِم صَلَواتٌ‌ مِن رَبِّهِم وَ رَحمَة‌.» ۱۴۰۳/۰۳/۰۲

پنجاه و سومین شماره «مثبت۱۰۰ثانیه» گزارشی از مبارزات مجاهد بزرگ فلسطینی، شهید اسماعیل هنیه از انتفاضه اول تا شهادت به دست جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی است.

تبعید، زندان، ترور...

اسماعیل هنیه هرچند در ۶۳ سالگی توسط جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی به شهادت رسید اما پیش از شهادت هم انواع و اقسام ظلم و شکنجه‌های جسمی و روانی صهیونیست‌ها را تجربه کرده بود.

پدر و مادرش اهل عسقلان بودند و پس از تأسیس رژیم اسرائیل آواره شده و در اردوگاه مخیم الشاطی زندگی را از سر گرفتند. اسماعیل همانجا به دنیا آمد؛ ۱۵ سال پس از روز نکبت و دور از خانه پدری.

تحصیلش در رشته ادبیات عرب در دانشگاه اسلامی غزّه، مصادف شد با انتفاضه اول. اسماعیل جوان به صف مبارزین پیوست. دستگیر شد و محکوم به سه سال زندان.

بعد از آزادی از زندان هم به‌همراه جمعی دیگر از مبارزان فلسطینی اخراج و به لبنان تبعید شد.

بعد از این تبعید بود که اولین سوءقصد به جان خود را تجربه کرد. ۱۵ شهریور ۱۳۸۲ زمانی که به همراه شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس هدف ترور قرار گرفت. تروری که البته ناموفق ماند.

تهدید و ترور فقط متوجه شخص هنیه نبود. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ سه پسر و چهار نوه‌ی هنیه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. خرداد ماه همین سال هم خواهر هنیه به همراه خانواده‌اش هدف صهیونیست‌ها قرار گرفتند. پاییز ۱۴۰۲ هم ۱۴ نفر از بستگانش در حمله هوایی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده بود.

او انتظار چیزی جز شهادت را نمی‌کشید.

هنیئاً لک یا هنیه...