برگزاری مراسم صبحگاه پایگاه نیروی دریایی بوشهر در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا در دومین روز ازسفرشان به استان بوشهر صبح امروز در پایگاه هوا دریای منطقه دوم دریایی بوشهر حضور یافتند و طی سخنانی که در جمع یگانهای نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیروی هوایی ونیروی انتظامی ایراد کردند ضرورت حفظ آمادگی، افزایش روز افزون، همکاری، هماهنگی و همکاری میان نیروهای مسلح و همچنین توجه به امر بازسازی و تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در بیاناتشان با استناد به تجربه های تاریخی، اهمیت و حساسیت منطقه خلیج فارس را خاطر نشان ساختند و فرمودند: امروز نیروهای مسلح ما تنها به نیروی ذاتی، قدرت ملی و پشتوانه ایمانی خود متکی هستند و به آن افتخار می کنند. نیروهای مسلح مدافعان از حریم حیثیت و عزت و نمایشگر قدرت ملت ایران هستند و باید برای حفظ آمادگی، انسجام، هماهنگی و همکاری میان خود اهمیت زیادی قائل شوند.

فرمانده کل قوا کشورهای حوزه خلیج فارس را مسئول حفظ امنیت این منطقه توصیف کردند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران که دارای سواحل طولانی در خلیج فارس است بدون تردید نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت خلیج فارس است بدون تردید نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت خلیج فارس بر عهده دارد و مصمم است به این تکلیف الهی و وظیفه جغرافیایی خود عمل کند.

رهبر انقلاب اسلامی توجه نیروهای مسلح را به اهمیت تعمیر و نگهداری و بازسازی امکانات و تجهیزات نظامی جلب کردند و فرمودند: نیروهای مسلح ما به عنوان انسانهای مصمم، با اراده و انقلابی باید همواره درس بازسازی و تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی را بیاد داشته باشند و با تکیه بر مغزهای متفکر و فعال و ابتکار و امکانات، نیازهای رزمی ودفاعی خود را تأمین کنند.

فرمانده کل قوا نیروهای مسلح را به نمایش قدرت خود در دوران بازسازی توصیه کردند و فرمودند: سازندگی درونی به شکل جهادی و نیز سهیم شدن در سازندگی عمومی کشور جزو وظایف نیروهای مسلح است و انجام این امر مهم با تشریک مساعی، علاقمندی و خلاقیت ممکن خواهد بود. نیروهای مسلح ما باید همانند جنگ تحمیلی در دروان بازسازی نیز پیشگام باشند و ملت ایران آن را احساس کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان پرسنل ارتش و سپاه را به تقویت روحیه معنوی وارتباط با منبع لایزال قدرت الهی برای در امان ماندن از آسیب دشمنان سفار ش کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرود جمهوری اسلامی درمیدان صبحگاه پایگاه هوا دریای منطقه دوم دریایی بوشهر نواخته شد و رهبر معظم انقلاب از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

رهبر انقلاب همچنین در برابر یادواره شهدای این پایگاه از مقام رفیع شهدای اسلام و انقلاب اسلامی تجلیل کردند و آنگاه دریادار شمخانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سپاه به فرمانده کل قوا خیرمقدم گفت و گزارشی از فعالیت های این نیرو را ارائه کرد.

در پایان این مراسم که رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس مشاوران نظامی فرمانده کل قوا، نمایندگان ولی فقیه در ارتش و سپاه و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش نیز حضور داشتند، یگانهای مستقر درمیدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند.

این گزارش حاکیست حضرت آیت‌الله خامنه ای سپس از نمایشگاه جهاد خودکفایی نیروی دریایی که در آن یازده هزار قطعه از تجهیزات بازسازی شده ناوچه های نیروی دریایی به نمایش گذاشته شده بود بازدید کردند که در هر قسمت مسئولان ذیربط توضیحاتی را به استحضارفرمانده کل قوا رساندند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان این بازدید دفتر یادبودنمایشگاه را امضاء کردند و آن بهره گیری نیروهای مسلح از استعدادها، خلاقیت ها وظرفیتهای خود در جهت بازسازی را یکی از اساسی ترین وظایف آنان دانستند و مراتب خشنودی خود را از تلاش مبتکرانه پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.