دیدار مسئولان وزارت کشور و استانداران و فرمانداران سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان وزارت کشور، استانداران و معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریها و فرمانداران سراسر کشور با ایشان ضمن رهنمودهایی که در زمینه برگزاری انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی ایراد فرمودند از مجلس به عنوان جایگاهی رفیع برای انعکاس نظرات و اراده ی ملت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و لزوم حضور گسترده ی مردم در انتخابات و تأمین سلامت فضای برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در این دیدار اعتراف رسمی سازمانهای بین المللی به حقانیت ملت مظلوم و شجاع ایران را دلیلی بر لزوم جدیت، صمیمیت، خستگی ناپذیری و ثابت قدمی مردم و مسئولان ذکر کردند و فرمودند: سازمان ملل پس از یازده سال که روشن ترین حقایق را کتمان کرده بود سرانجام به رغم خواست ابرقدرتها و کسانیکه هنوز هم از اسلام و جمهوری اسلامی می ترسند، بطور صریح دشمنان ما را محکوم کرد و ما این پیروزی را مدیون بینش حکیمانه ی امام بزرگوارمان و از مصادیق روشن نصرت خداوند میدانیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت هوشیاری، توجه همه جانبه و تدبیر در انجام مسئولیت ها فرمودند: امروز ملت ها سربلند کرده و امپراطوریها در حال تجزیه شدن هستند و سیطره ی معنوی اسلام بر دل میلیونها انسان بیش از پیش آشکار می شود لذا در چنین شرایطی باید توأم کردن عمل و صلاح در راه کسب رضای الهی اساس کار ما باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ی سخنانشان از انتخابات عمومی به عنوان نقطه ی اساسی افکار و آراء مردم به بدنه ی نظام اجرایی کشور یادکردند و فرمودند: برگزاری انتخابات با حضور و اراده ی مردم و برخورداری آنان ازآزادی کامل همراه با انتخاب آگاهانه ی افراد شایسته، صالح و حائز شأن نمایندگی ازسوی مردم. نظام اسلامی را به حرکت در جهت آرزوها و اهداف خود مطمئن خواهدساخت.

مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی را جایگاه نمایندگانی از بطن توده‌های انقلابی مردم دانستند و با تأکید بر لزوم برگزاری هر چه بهتر انتخابات دوره ی چهارم مجلس فرمودند: انتخابات باید به معنای واقعی نمایشگر رأی مردم باشد لذا حفظ سلامت انتخابات برای برگزار کنندگان آن در درجه ی اول اهمیت قرار دارد. فضای انتخابات و تبلیغات مربوط به آن باید کاملاً سالم و با تبلیغات دروغین و فریبنده ی کشورهای به اصطلاح دموکراسی دنیای امروز که امکان انتخاب درست را از مردم سلب می کند متفاوت باشد. تبلیغات باید به معنای واقعی، حفظ حدود شرعی، بدور از فریب و کارهای دورغین و نمایشی و متهم کردن رقبای انتخاباتی صورت گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی تفاهم، هماهنگی و همکاری صمیمانه ی وزارت کشور، شورای نگهبان و نیروهای انتظامی را برای برگزاری انتخابات، مهم و ضروری خواندند و ضمن تأکید بر لزوم دقت نظر مسئولان بر صحت کار مأموران اجرایی انتخابات فرمودند: انتخابات کاری است که به مردم ارتباط پیدا می کند لذا نسبت به هیچ تخلفی نباید اغماض شود و مسئولین نباید اجازه دهند که برداشتهای خطی، جناحی و گرایش های گروهی در اجرای انتخابات تأثیر بگذارد. این کار باید سالم، خالص و بدون اندکی خدشه انجام شود و این همان چیزی است که مردم را دلگرم خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان به تأکیدات حضرت امام خمینی قدس سره الشریف مبنی بر لزوم حضور گسترده مردم درانتخابات عمومی کشور اشاره کردند و فرمودند: مجلس شورای اسلامی قاعده ی نظام است و اصل حضور مردم پشتوانه ی آن محسوب میشود و باید با این نگرش به انتخابات نگاه کنیم.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نوری وزیر کشور در سخنان کوتاهی گزارشی از اهداف برگزاری سمینار سه روزه ی استانداران، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ها و فرمانداران سراسر کشور را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن تلاش وزارت کشور برای برگزاری انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک جو مساعد و محیط آرام و پرهیز از هرگونه گرایش سیاسی را خاطر نشان ساخت.