دیدار جمعی از پرستاران با رهبر انقلاب در سالروز میلاد حضرت زینب(س)

همزمان با ولادت پر برکت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها و مصادف بودن آن با روز پرستار، صبح امروز جمع زیادی از پرستاران سراسر کشور در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ملاقات کردند.

مقام معظم رهبری دراین دیدار میلاد باسعادت دخت گرامی علی بیابی‌طالب (ع) را به ملت مسلمان ایران بویژه پرستاران تبریک گفتند و طی سخنانی ضمن تجلیل از نقش ارزشمند و انسانی پرستاران در حمایت و مراقبت از بیماران فرمودند:پرستاری حرفه ای انسانی و اسلامی است که در آن انسانهای فداکار،‌ پرعاطفه و دلسوز در مراحل دشوار بیماریها به مراقبت و حفاظت از بیماران می پردازند و کاری بسیار با ارزش محسوب می شود.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در تبیین عظمت شخصیت زینب کبری علیها سلام فرمودند: ارزش و مقام والای حضرت زینب از حرکت عظیم انسانی و اسلامی او براساس تکلیف الهی و تصمیم گیری بر مبنای شناخت دقیق و صحیح موقعیتها ناشی می شود لذا زنانی که فاطمه زهرا و زینب کبری علیهما سلام را الگوی خود قرارداده باشند باید زندگی خویش را براساس فهم درست، هوشیاری در درک موقعیتها، انتخاب بهترین کارها در حد فداکاری و پایداری در راه انجام تکلیف الهی بنا نهند.

حضرت آیت الله خامنه ای حرکت و نقش زنان مسلمان ایران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را الگو گرفته از زینب کبری (س) توصیف کردند و فرمودند: سکینه کبری، شاگرد حضرت زینب یکی از مشعل های معرفت و دانش در تاریخ اسلام محسوب می شود و این خود نشاندهنده آن است که پیروی زنان مسلمان از آن حضرت به معنای قرین شدن با دانش، معرفت،‌بینش جهانی،روشنفکری و فرهنگ است. زن اسلامی شخصیتی است که راه و هدف را به درستی تشخیص میدهد و برای آن فداکاری می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربخش دیگری از سخنانشان پیوستن زنان مسلمان ایران به صفوف انقلاب را عامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کردند و فرمودند: تاکنون زنان عالمه بزرگی در دامان اسلام پرورش یافته اند وامروز در جامعه ما زنان متخصص، دانشمند،‌ پزشک،‌ محقق و هنرمند به وفور یافت می شوند که بسیاری از آنها انسانهای ارزش آفرین و صاحب فکر و اندیشه هستند و در صحنه ی سیاسی،‌ اجرایی و قانونگذاری حضوری فعال دارند.

مقام معظم رهبری از فرهنگ غرب بخاطر آنکه زن را وسیله ای برای التذاذ مردان قرارداده است بعنوان فرهنگ جاهلیت یاد کردند و با تأکید بر خصومت غربی ها با حجاب صحیح و متقن زنان مسلمان فرمودند:محیطهای اسلامی واقعی و مظهر آن جامعه بزرگ اسلامی ایران تنها جایی است که غربی ها در ترویج زندگی زنان به سبک فرهنگ منحط غرب با شکست مواجه شده اند. زنان مسلمان ما باید بدانند که امروز سنگربان ارزشهای اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب هستند و باید با پرورش اسلامی و پیشتاز شدن در میدان علم، فرهنگ، سیاست و اقتصاد از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کنند. رهبر انقلاب اسلامی گرایش به سمت مدگرایی،‌ تجمل گرایی،‌ تازه طلبی و افراط در آرایش و نمایش زنان در برابر مردان را یکی از بزرگترین عوامل انحراف در هر جامعه ای توصیف کردند و ضمن فراخواندن زنان مسلمان به مقاومت در برابر این گونه تهدیدات ضد اخلاقی فرمودند:‌غربی ها مایل نیستند زنان در جوامع جهان سوم آرمانخواه و دارای فکر روشن و هدفهای بزرگ باشند.لذا زنان جوان در جامعه ما باید مراقب این کمند ناپیدا و بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غربی باشند و از آن پرهیز کنند. صلاح زنان در جامعه،‌ صلاح مردان را بدنبال دارد و دراین ارتباط زنان نقش برجسته ای را برعهده دارند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان فرمودند: راهی که امروز امت اسلام و بویژه ملت بزرگ و شجاع ایران در آن قرار گرفته است راه نجات انسانها، تحقق آرمانهای اسلامی، دفع ظلم و شکستن بتهای زر و زور و قدرت در دنیاست و پاسداری و حراست از این راه تنها با اراده های نیرومند، دلهای محکم، ظرفیتهای بالا و تربیت الهی و اسلامی مردان و زنان مسلمان امکانپذیر خواهدبود.

این گزارش حاکیست در این دیدار وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بهمراه گروه کثیری از پرستاران این وزارتخانه، اعضای شرکت کننده در کنگره جوانان هلال احمر مربوط به وزارت آموزش و پرورش، اعضای شرکت کننده در سمینار ثبت و احوال کشور، گروهی از خواهران طلبه، اعضای جامعه زینب(س)، دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید قدوسی، خواهران پرستار بیمارستانهای بنیاد جانبازان، گروهی ازاعضای ستاد فرهنگی مسلمانان شوروی، اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر، خواهران پرستارنیروهای سه گانه ارتش و کادر درمانی و پرستاران بیمارستانهای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند.