دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

رؤسای قوه مجریه، مقننه و قضائیه همراه با مسئولان و مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری پیش از ظهر امروز در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و مقام معظم رهبری طی سخنان مهمی که خطاب به حاضران ایراد فرمودند ضرورت رعایت تقوی، طهارت، انس با خدا و تدبر در قرآن کریم را به عنوان لازمه حفظ نظام دینی و ارزشی مورد تأکید قرار دادند و در باب مسائل مردم و حکومت، مباحث سیاسی و تهاجم سازماندهی شده فرهنگی علیه ارزشهای انقلاب اسلامی رهنمودهائی را به آنان ارائه کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربیاناتشان با استناد به آیات قرآن کریم فرمودند: بزرگترین عذاب خدا برای یک ملت و بدترین درد برای یک جامعه، غفلت از خدا به هنگام انجام فعالیتهای روزمره سیاسی،نظامی، اقتصادی و قضایی و قانونگذاری است.حرکت و موفقیت نظام الهی فقط با تقوا امکان پذیر است و تنها در این صورت است که جبهه حق می تواند با جبهه باطل به مقابله برخیزد و به اهداف خود دست یابد. رهبر انقلاب اسلامی توجه حاضران را به لزوم هوشیاری در برابر وسوسه های نفسانی جلب کردند و با تأکید بر این نکته که در نظام اسلامی هدف از مسئولیت پذیری خدمت به مردم بویژه مردم محروم و مستضعف جامعه است فرمودند: اسم ها، عناوین و القاب افتخار آفرین نیستند بلکه خدمتگزاری به مردم افتخار است و براساس همین اعتقاد بود که امام امت (قدس سره الشریف) می فرمودند به من خدمتگزار بگویند بهتر است تا رهبر. در نظر ما مردم عمدتاً همان طبقه محروم هستند که باید مورد توجه خاص قرار گیرند. سرمایه داران و مرفهین بی درد جامعه و آنهائی که هشت سال جنگ تحمیلی را اصلاً احساس نکردند و نفهمیدند که بر این کشور چه گذشت، آنها مردمی نیستند که هدف نظام و دولت اسلامی خدمت به آنان باشد. خدمت ما باید متوجه کسانی باشد که جنگ، بمبارانها، محاصره اقتصادی، کم آبی، کبود برق و مشکلات ناشی از گرانی را با همه وجود احساس کردند و به خاطر اهداف عالی اسلام و انقلاب پذیرای این مشکلات شدند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان لزوم اجتناب دستگاههای مختلف نظام از اسراف، تجمل گرایی و تحمیل مخارج و هزینه های اضافی بر بودجه دولت را بطور مؤکد به حاضران گوشزد کردند و افزدند: لذتها،بهره مندیها و منافع مادی را تحقیر کنید و آنها را کوچک بشمارید. ما با تقوا، ورع و بی اعتنایی به دنیا در چشم مردم محبوب شدیم و با حفظ اینهاست که می توان محبوب دلها باقی ماند. با بی اعتنایی به جاذبه های زندگی و بیان صادقانه و صحیح واقعیتهاست که محبت و اعتماد مردم حاصل می شود. ما همان طلبه، معلم و دانشجوی پیش از انقلاب هستیم و همانطور که امام فرمودند: مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه ی وجودی ما جز خدمت به مردم چیز دیگری نیست.

مقام معظم رهبری از خدمت به مردم و جلب محبت و اعتماد آنان به عنوان دو وظیفه اساسی مسئولان و کارگزاران نظام در دستگاههای مختلف کشور یاد کردند و افزودند: برنامه و راه درست و صحیحی که خیر عامه مردم در آن باشد ملاک دستگاههای اجرائی، قانونگذاری و قضائی است. کارشناسان باید وظایف خود را با پدید آوردن وضعیتی که برای مردم مفید و نافع باشد انجام دهند و این اصل باید برای آنها توجیه و تفهیم شود. هدف ما خارج ساختن محروم، از محرومیت است و باید در این راه تمامی توان خود را بکار گیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان شکلهای مختلف حکومتی در دنیا پرداختند و فرمودند: برخی از نظامهای دنیا بصورت دیکتاتوری و پلیسی و با استفاده از زور و داغ و درفش اداره می شوند که سیستم های استبدادی سلطنتی و شبه سلطنتی و کمونیستی از آن جمله هستند و همچنین نظامهای دموکراسی غربی حکومتهایی هستند که با تزور و تبلیغات اداره می شوند. در چنین نظامهائی، دستگاههای عظیم تبلیغاتی تمام زندگی مردم را محاصره کرده و آنان در شرایطی قرار داده می شوند که قادر به درک حقایق و واقعیتها نیستند و هر جا که حصار تزویر فرو می ریزد، زور و استبداد نمایان می شود. اما در نظام اسلامی اعتماد و محبت اساس رابطه مردم با مسئولان نظام محسوب می شود و همین عاطفه و محبت مردم به مسئولان عامل اساسی در پشت سر گذاشتن بزرگترین بحرانها پس از انقلاب بوده است.رهبر انقلاب اسلامی در باب جلب اعتماد و علاقه مردم به حاضران تذکراتی دادند و افزودند: جناحهای مختلف سیاسی باید با همفکری و تبادل نظر بر نقاط مشترک تکیه کنند و به یکدیگر نزدیک شوند. در محافل و تریبونهای سیاسی تظاهر به اختلاف بیش از اصل اختلاف موجود و شکاف واقعی است. لذا نیروها و جناحهای دلسوز انقلاب و رسانه ها نباید با اظهار نظرات نادرست، در مردم و مخاطبان عمومی جامعه، تشویش فکری بوجود آورند و به آمریکا و سرسپردگان او فرصت طمعکاری بدهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وجود یک تهاجم همه جانبه و سازماندهی شده علیه ارزشهای فرهنگی انقلاب که توسط عناصر فرصت طلب و در قالب کارهای هنری و روشنکفری و با هدف در اختیارگرفتن پشت جبهه انقلاب صورت گرفته است اشاره کردند و در پایان سخنانشان فرمودند:روزنامه نگاران، رادیو تلویزیون، دستگاههای تبلیغاتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش باید با این توطئه مقابله کنند و همزمان با آن به انجام کار صحیح فرهنگی بپردازند. مطبوعات، گویندگان و وعاظ باید در مورد برکتها، قدرت و ارزشهای انقلاب و لزوم پایبندی به این ارزشها بنویسند و سخن بگویند و مردم را از خطرات تهاجم دشمن حفظ کنند.

بر اساس همین گزارش پیش ازسخنان مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری طی سخنان کوتاهی میلاد مبارک امام محمد باقر علیه السلام را به محضر رهبر انقلاب و ملت مسلمان ایران تبریک گفتند و افزودند: ما مرحله اساسی و مشکل پس از جنگ را پشت سر گذاشته ایم. گزارش اقتصادی بانک مرکزی، درستی سیاست ها و واقع بینانه بودن برنامه ها را نشان می دهد. ما با اداره صحیح کشور و پرهیز از مشکل آفرینی برای مردم می توانیم پول، ابزار و نیروی کارآمد را که سه نیاز عمده محسوب می شوند بدست آوریم و بواسطه حسن نیت شخصیت ها ی انقلاب تردیدی در امکان ادامه این راه نداریم.رئیس جمهوری به ضدیت مراکز تصمیم گیری دنیا با منافع ملت مسلمان و انقلابی ایران اشاره کردند و با استثنائی خواندن موقعیت خاص ایران اسلامی در جهان سوم به لحاظ برخورداری از مجموعه امکانات طبیعی و داشتن یک ملت سرفراز، مقاوم و مبارز گفتند:با اتحاد، اتفاق و همدلی می توانیم کشور را خوب بسازیم و از خود در منطقه و جهان اثر بگذاریم.

جامعه انقلابی ما، اکثریت مسئولان، مدیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت های علمی ما صادق هستند و در مسیر دوست قرار دارند لذا ما راه متحد خود را در مسیر امام و ارشادات رهبر عزیز انقلاب با موفقیت طی خواهیم کرد و به اهداف و آرزوهای امام و امت جامعه عمل خواهیم پوشاند.

این گزارش حاکیست در این دیدار رئیس جمهور، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان، رئیس مجلس شورای اسلامی،رئیس قوه قضائیه. حجةالاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، اعضای شورای نگهبان،اعضاء مجمع تشخیص مصلحت، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران، اعضای دولت و مسئولین اجرائی، قضائی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، نمایندگان ولی فقیه در ارگانها و نهادهای انقلابی و ائمه جمعه مراکز استانها و استانداران سراسر کشور، مدیران صدا و سیما، خبرگزاری جمهوری اسلامی و جرائد کثیرالانتشار کشور حضور داشتند.