مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برگزاری سریع کنفرانس کشورهای اسلامی ضروری است

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
برگزاری سریع کنفرانس کشورهای اسلامی ضروری است

» بازگشت به صفحه‌ی حج
مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: یکی از راهکارهای عملی برای حمایت از مردم غزه برگزاری سریع کنفرانس کشورهای اسلامی و ایجاد همگرایی بین کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به این فاجعه‌ی انسانی است.

کاظم جلالی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به رهبر انقلاب به کنگره حج، مسئله‌ی غزه را یک فاجعه بزرگ انسانی دانست و تصریح کرد: 1/5 میلیون انسان در شرایط بحرانی در محاصره قرار گرفتند و دنیا که مدعی تمدن و حقوق بشر است، ساکت نشسته که جای تاسف بسیار دارد.

جلالی با بیان اینکه  دولت های اسلامی در مورد غزه بسیار ضعیف عمل کردند و حتی می‌توانیم بگوییم که کاری انجام نداده‌اند، گفت: حداقل می‌توانستند معبرهایی مثل گذرگاه رفح را برای محاصره شوندگان باز کنند. به خصوص کشور مصر که کشوری با سابقه تمدنی بالا و دارای ملت بزرگ است، چطور می‌تواند هیچ کمکی به مظلومیت این مردمان ننماید؟

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی ما اقداماتی را از سران وشخصیت‌های دولت‌های عربی شاهد هستیم مثل ملاقات سران عربی و شیخ الازهر مصر با  سران رژیم صهیونیستی که نه تنها دردی از دنیای اسلام دوا نمی‌کند، بلکه به نوعی چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی آمادگی کامل برای کمک به دولت‌ها جهت مقابله با ظلم و ستم رژیم صهیونیستی را دارد، اذعان کرد: کشورهای اسلامی می توانند خصوصا با محوریت سازمان کنفرانس اسلامی حرکت کرده و حداقل جلسه وزرای خارجه کشورهای اسلامی را تشکیل بدهد که می‌تواند پیشنهاد آن از سوی ایران مطرح شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که زمینه‌های تحقق وعده‌ی الهی را امروزه می‌توانیم ببینیم، گفت: بی تردید ظلم، فساد و بی‌عدالتی فانی و نابود شدنی است و باز امروز ما می‌توانیم مشخصه‌های آن را به عنوان بحران مالی در دنیا ببینیم که نشان‌دهنده‌ی این است که زمینه‌های تحقق وعده‌ی الهی در حال فراهم شدن است واینکه بی‌عدالتی و ظلم ریشه نداشته و نابود شدنی است.

وی با تاکید براینکه تمدن نوین اسلامی مولفه‌هایی دارد، افزود: یکی از آن‌ها عبارت است از تولید علم و اینکه تمدن اسلامی همانند عصر قدیم که نقش بسیار مهمی در دنیای آن روز داشت امروز نیز زمینه‌های آن در حال فراهم شدن است. بحث دوم جدیت و پرکاری است که به عنوان مولفه تمدن نوین اسلامی دیده می‌شود.

نماینده‌ی مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به خودباوری و آنچه که انقلاب و امام راحل به ارمغان آورده است اشاره کرد و افزود: دنیای امروز اسلام به این نتیجه رسیده که توانمند است و می‌تواند در بازسازی تمدن اسلامی نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به تمدن اسلامی باید به رویکردها، شالوده و مبانی دین برگردیم، اظهار داشت: به نظر می‌‌رسد  دشمن‌شناسی و انسجام امت اسلامی از جمله بحث‌هایی است که امروزه ما شاهد زمینه‌های خوبی در جهت تحقق آن هستیم.
» بازگشت به صفحه‌ی حج