دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب در سالروز بعثت پیامبر(ص)

در خجسته سالروز پربرکت نزول وحی و بعثت خاتم المرسلین حضرت محمدبن عبدالله (ص)،مسئولان و کارگزاران دستگاههای اجرایی، قضایی، قانونگذاری، نظام و انتظامی نظام اسلامی و نمایندگان سیاسی کشورهای اسلامی صبح امروز به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و عید سعید و فرخنده مبعث را به ایشان تبریک گفتند.

در این دیدار که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید انجام شد مقام معظم رهبری نیز متقابلاً بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام را بعنوان یکی از بزرگترین اعیاد همه ی بشریت به مستضعفان جهان، ملتهای مسلمان و ملت بزرگ و با ایمان ایران تبریک گفتند و طی سخنان روشنگرانه ای که ایراد فرمودند بعثت خاتم الانبیاء‌حضرت محمدبن عبدالله(ص) را سرآغازی برای درمان دردهای اصلی و لاعلاج بشریت توصیف کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای از خودخواهی، طغیان، خود بزرگ بینی، ظلم، تبعیض.جهل و فقر و سرپیچی از اطاعت خدا بعنوان دردهایی که بشریت در طول تاریخ به آنهامبتلا بوده است یاد کردند و با اشاره به درمان این دردها با تکیه بر جهان بینی بعثت اسلامی، فرمودند: اگر بشریت، دین مبین اسلام و مجموعه ی سعادتبخش و زندگی آفرین آن را می فهمد و در برابر آن تسلیم میشد، امروز در این همه فلاکت ونابسامانی بسر نمی برد. بشریت علی‌رغم پیشرفت علم، امروز هم از همان ظلم و محنتی که در طول تاریخ توسط انسانهای ددمنش بر او رفته است رنج می‌برد و اسیر همان دامها و بدبختی های هلاکت بار گذشته و جهل نسبت به سعادت واقعی خود است. و مادام که دین خدا حاکم نشود، ناکامی های بشر بخاطر روی گرداندن از معنویت و تعالیم عالیه اسلامی همچنان باقی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تلاش برای حاکم ساختن نظام ارزشی اسلام را بعنوان بزرگترین وظیفه ی ملتهای مسلمان و اصلی ترین و مؤثرترین هدف آنان مورد تأکید قرار دادند و ضمن مردود دانستن ناسیوینالیزم جاهلانه وافراطی فرمودند: استکبار جهانی تلاش کرده است تا با طرح ناسیونالیزمهای گوناگون در مناطق اسلامی، مسلمانان را از یکدیگر جدا کند. اما انقلاب اسلامی توانست این نقشه استعمار را در بخشی از منطقه اسلامی خلیج فارس خنثی سازد و بدون تردید اگرملتی تحت حاکمیت یک نظام ارزشی و جهان بینی صحیح قرار داشته باشد به دام اینگونه تفکرات نخواهد افتاد لذا مسلمانان باید به نظام و تفکر اسلامی بازگردند تا خود رابه عزت و افتخار واقعی برسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای جنایات آمریکا در منطقه اسلامی خلیج فارس را از ضعف مسلمانان ناشی دانستند و با تأکید بر این مطلب که آمریکا در این جنگ پیروز نخواهد شد، فرمودند: آمریکا تاکنون در جنگ خلیج فارس شکست خورده است و برای او پیروزی وجود نخواهد داشت و سرنوشت قدرتهای پوشالی نظیرآمریکا جز این نیست.

مقام معظم رهبری به مظلومیت ملتهای منطقه در جنگ جاری خلیج فارس از جمله ملتهای عراق و کویت اشاره کردند و با تأکید بر وارد نشدن جمهوری اسلامی ایران در این جنگ فرمودند: این فاجعه و حادثه اسف بار بر اثر قدرت طلبی وتصورات غلط رهبران و رؤسای آمریکا و متحدان اروپایی او و عراق از قدرت و همچنین توهم آنان نسبت به دراختیار داشتن اراده ی ملتها بوجود آمده است. رؤسا و مسئولان کشورها حق ندارند برای تأمین منافع خود، ملتهایشان را به ورطه ی هلاکت و فنا بکشند. این فرهنگ در دنیا باید دگرگون گردد. استفاده ظالمانه و غاصبانه‌ی سردمداران آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از قدرت را نمیتوان سیاست مداری وزمامداری نامید بلکه باید آن را یک جنایت به حساب آورد. فرهنگ صحیح الهی، قدرتی را که آنها به آن متکی هستند غاصبانه و ظالمانه دانسته و آن را نفی میکند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان مراتب قدردانی خود از ملت بزرگ ایران بخاطربرگزاری راهپیمایی شکوهمند روز 22 بهمن را ابراز داشتند و فرمودند: ملت ایران بزرگترین پیروزی را با تمسک به اسلام بدست آورده است و ناظران شاهد بودند که این ملت با حرکت عظیم و درخشان خود در 22 بهمن چگونه در کمال عظمت توأم با نجابت ازانقلاب اسلامی پاسداری کرد و زحمات امام، رهبر و مرشد عالیقدر خود را ارج نهاد. اینجانب متواضعانه از آحاد ملت عزیز در سراسر کشور سپاسگزاری میکنم. مردم ما امتحان بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و ملتهای دیگر باید از صمیمیت، قاطعیت تصمیم و حضور مداوم ملت ما در صحنه های مختلف درس بگیرند.

بنا بر این گزارش در این دیدار رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی، جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی، اعضای شورای نگهبان ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از معاونین و مشاورین رئیس جمهور و رؤسای سازمانهای وابسته به نهاد ریاست جمهوری، وزراء و معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانها وابسته به وزارتخانه ها، مسئولین قوه قضائیه بهمراه مشاورین و معاونین رئیس قوه قضائیه، رئیس و معاونین و مشاورین ستاد فرماندهی کل قوا، رئیس گروه مشاوران و مشاوران فرماندهی کل قوا، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، جمعی ازعلماء، ائمه جمعه و روحانیون، حجةالاسلام والمسلمین فلسفی، جمعی از مسئولان دفاترنمایندگی ولی فقیه در ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و دانشگاهها، جمعی از نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان حضور داشتند.