کتاب خاطرات عربی رهبر انقلاب منتشر شد

رونمایی از «ان مع الصبر نصرا» در بیروت

آیین رونمایی از کتاب «انّ مع الصبر نصرا» که شامل خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی است و  توسط خود ایشان به زبان عربی گفته شده، عصر پنجشنبه (۱۸ بهمن ۱۳۹۷) طی مراسمی در جریان نمایشگاه «چهل بهار» در مجتمع سیدالشهدا علیه‌السلام بیروت برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمدعلی آذرشب، استاد دانشگاه تهران که مسئولیت گردآوری این کتاب را بر عهده داشت، در سخنانی با اشاره به اهمیت انتشار این کتاب گفت: «انّ مع الصبر نصرا» شامل مقدمات رویدادهایی است که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و پیام‌های بسیار زیادی به‌ویژه برای جوانان دارد و آن‌ها را به ایستادگی، مقاومت و صبر دعوت می‌کند.

از سوی دیگر، محمدعلی شریعتمداری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به تصویری که از شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای که در کتاب منعکس شده است، تأکید کرد: راوی کتاب یعنی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای همچون یک فرد عادی و مبارز به بیان خاطراتش در این کتاب پرداخته است، چراکه ایشان به تجربه‌ی خود در مراحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره نکرده‌‌‌اند و با ادبیات یک رهبر سخن نگفته‌اند.

در بخش دیگری از این مراسم، خانم آلاء موسی، پیام جوانان عرب خطاب به رهبر انقلاب اسلامی را قرائت کرد که در آن بابت توجه و اهتمام ویژه‌ی ایشان، قدردانی به عمل آمده است. وی گفت: سخنان و رهنمودهای آیت‌الله خامنه‌ای همواره در ذهن و قلب ماست و هرگاه که دستان ظلم، عرصه را بر ما تنگ کنند، با سخنان ایشان خود را قوی می‌سازیم.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/41620/C/13971118_0941620.jpghttps://farsi.khamenei.ir/ndata/news/41624/khaterat-arabi.jpg
همچنین شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز در بخش دیگری از مراسم رونمایی کتاب، با تأکید بر لزوم معرفی شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای برای جهانیان، گفت: مسئولیت ما اقتضا می‌کند که شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای را به امت اسلامی و جهان عرب و همچنین نسل‌های دیگر معرفی کنیم و بشناسانیم. حکمت، صبر و شجاعت ایشان همواره سرمنشأ تحقق دستاوردهای زیادی به‌ویژه در مرحله‌ای که امت ما با چالش‌ها و فشارهای فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، بوده است.

در بخش دیگری از آیین رونمایی از کتاب خاطرات رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی بر اهمیت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کردند.

چهارشنبه شب نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله در آئین گشایش نمایشگاه «چهل بهار» در ضاحیه‌ی جنوبی بیروت، به معرفی کتاب خاطرات مبارزات رهبر انقلاب پرداخت.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif فیلم | معرفی کتاب خاطرات رهبر انقلاب توسط سیدحسن نصرالله

نمایشگاه «چهل بهار» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از چهارشنبه شب (۱۷ بهمن ۱۳۹۷) با حضور شماری از شخصیت‌های دینی، فرهنگی و رسانه‌ای در مجتمع سیدالشهدا علیه‌السلام بیروت برپا شده است تا روز شنبه ادامه خواهد یافت و بخش عربی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی نیز در این نمایشگاه حضور دارد.