دیدار کاروان عزاداران امام(ره) از رفسنجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار کاروان عزاداران رحلت جانسوز حضرت امام خمینی قدس سره از شهرستان رفسنجان با ایشان اظهار داشتند:اگر معنویت امام نبود، این حصار پولادین مردمی در مقابل استکبار جهانی و ابرقدرتها بوجود نمی آمد.

در این مراسم که در حسینیه ی امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه برگزار شد هیئتهای عزادار شهرستان رفسنجان ضمن نوحه سرائی در مدح امام راحل امت اسلام عمیق ترین احساسات خود را نسبت به مقام شامخ رهبر فقید جهان اسلام ابراز داشتند و در حالی که بر سر و سینه ی خود می کوفتند فریاد می زدند: عزا، عزا است امروز، روز عزاست امروز، خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز.

آنگاه رهبر انقلاب اسلامی طی بیانات کوتاهی ضمن بزرگداشت خاطره حضرت امام خمینی رحمه‌الله اظهار امیدواری فرمودند که همه ی ما بتوانیم در یادبود مصیبت بزرگ فقدان آن عبد صالح خدا همچنان او، خود را بسازیم و تربیت کنیم. ایشان همچنین اظهار داشتند: اگر معنویت امام نبود این حرکت عظیم مردمی و ظهور انقلاب اسلامی و حصار پولادین در مقابل استکبار جهانی و ابرقدرتها بوجود نمی آمد و در رحلت آن بزرگوار نیز این طوفان عظیم مردمی بوقوع نمی پیوست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با درگذشت حضرت امام خمینی(ره) در سطح جهان میلیونها نفر منقلب، میلیونها دل شکسته،میلیونها چشم گریان و میلیونها انسان عزادار گشتند و همه ی این قدرشناسی ها به پاس آن بود که آن بنده ی صالح خدا در زندگی اش به خدا متصل شده بود و اطاعت خدا را کرده بود خود را از هواهای نفسانی دور نگه داشته بود و لذا خدا او را در ردیف اولیاء قرار داد و آنچنان اثری به بیان و نفس گرم و ارشاد و عمل او بخشید که دنیائی را تکان داد و به حرکت وا داشت و هنوز که هنوز است دنیا در پرتو رهنمودهای آن امام بزرگوار حرکت می کند و در آینده نیز حرکت خواهد کرد.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان امام جمعه رفسنجان طی سخنان کوتاهی ضمن معرفی حاضرین، رحلت جانسوز حضرت امام خمینی  رحمه‌الله را به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت و اظهار داشت: ما خدا را شکرگزاریم که اگر خدا امام راحل ما را از میان ما برد ولی شاگرد و فرزند برومند او و عصاره ی ولایت و امامت حضرت آیت ا... خامنه ای را رهبر ما قرار داد.

این گزارش حاکیست در این دیدار خانواده های معظم شهدا. مسئولین و کارکنان آموزش و پرورش، جهاد، بسیج،بنیاد شهید و جامعه روحانیت، جامعه ی دانشگاهیان، اصناف و بازار و هیئتهای عزاداری بخشهای مختلف رفسنجان حضور داشتند.