دیدار زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که از شب گذشته جهت زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) وارد شهر مقدس مشهد شده اند عصر امروز(یکشنبه) با شرکت در اجتماع بزرگ مردم این شهر و زائران بقعه ی مقدس رضوی که در صحن امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تشکیل شد طی بیاناتی از ابرقدرتها بعنوان مجسمه ی شر و فساد و شرور واقعی نام بردند و ناتوانی دشمنان اسلام علی‌رغم برخورداری از تمامی تجهیزات و امکانات مادی، تبلیغاتی،اطلاعاتی و جاسوسی در برابر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را یک حجت الهی و نشانه ی حقانیت ملت انقلابی و مسلمان ایران دانستند.

پیش از سخنان حضرت آیةالله خامنه ای هزاران تن از مشتاقان دیدار با ولی امر مسلمین جهان احساسات پرشور و علاقه ی وافر خود را نسبت به مقام معظم رهبری ابراز داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتشان به دلایل روشنی که مبین حقانیت انقلاب اسلامی است استناد کردند و با تأکید بر این مطلب که خداوند در مورد این انقلاب حجت را بر تمامی مردم جهان تمام کرده است فرمودند:دلایل شناسائی انقلاب اسلامی آنقدر روشن است که هیچکس در دنیا برای پی بردن به حقانیت آن دچار تردید نخواهد شد و قضاوت در این خصوص بسیار واضح و روشن است. ایشان دشمنی اشرار عالم با انقلاب اسلامی را شاخص حقانیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند و فرمودند:ابرقدرتها شریر واقعی هستند و هیچکس در اینکه دولتی مانند دولت آمریکا مظهر شر و فساد است شک نمی کند. هیچ عمل شرارت باری را در دنیا نمیتوان سراغ گرفت که آنها انجام نداده باشند. آمریکائیها در طول سالهای متمادی در آفریقا، آسیا،آمریکای لاتین،خاور میانه،دریا و صحرا و هر جائی که احساس کردند منافع آنها متوقف برگشتن عده ای انسان است دریغ نکردند.

حضرت آیةالله خامنه ای بی اعتقادی آمریکا به مسأله حقوق بشر را مورد تأکید قرار دادند و ضمن استهزاء ادعای دروغین این کشور مبنی بر طرفداری از حقوق بشر اظهار داشتند: طرح قضیه ی حقوق بشر از طرف سردمداران آمریکا همواره یک دکان و وسیله ای برای استفاده بیشتر بوده است. آنها حتی حاضر نیستند بطور لفظی رژیم صهیونیستی را که در فلسطین اشغالی مردم این کشور را به بدترین وجه زیر فشار،شکنجه و اختناق قرار داده اند محکوم کنند و یا به دولتهای مرتجع و مستبدی که حکومتهای مطلق فردی را تشکیل داده اند بخاطر بی اعتنایی به حقوق بشر یک یادداشت اعتراض ارسال نمایند.

آمریکا و بسیاری ازقدرتهای بزرگ دروغ میگویند و اصلاً به حقوق بشر اعتقاد ندارند. رهبر انقلاب اسلامی قدرتهای مدعی طرفداری از حقوق بشر را بخاطر سکوت در برابر جنایات ضد انسانی رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی علیه مردم سیاه پوست این کشور مورد سؤال قراردادند و افزودند: آمریکا با استفاده از دستگاه جاسوسی خود در آفریقا،آمریکایلاتین،خاور میانه و آسیا برای سرنگون کردن حکومتهایی که با او موافق نیستند توطئه چینی کرده و به غارت و حمله به ملتها، توسعه ی فساد در عالم و تحمیق قشرهای مردم دنیا به ویژه ملت آمریکا پرداخته است.دشمنی چنین دولتها و دستگاه های مستبدی با انقلاب اسلامی برای کسانی که در دنیا دارای بصیرت و دقت هستند،حجت مبرهنی ازحقانیت نظام جمهوری اسلامی است و از مخالفت همین عناصر شرور و فاسد میتوان به حقانیت ملت بزرگ ایران پی برد و دشمنی آشتی ناپذیر دستگاههای شیطان صفت عالم با حکومت اسلامی ایران بیانگر این واقعیت است که این نظام،کشور و انقلاب حق است و دشمنِ خلاف کاریهای آنهاست. حضرت آیةالله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان مدعیان فهم و شعور سیاسی و روشنفکر نماهایی که علی‌رغم دلایل روشن حقانیت انقلاب و نظام با جمهوری اسلامی مخالفت میکنند را شدیداً مورد انتقاد قرار دادند وفرمودند: هر انسانی که با شیطان ضدیت دارد باید با مشاهده ی عداوت ورزی و صف آرایی شیاطین،شرورها،قلدرها و دستگاههای منفور عالم در برابر جمهوری اسلامی ایران از آن دفاع کنند. آنهایی که ادعای شم سیاسی دارند و از اظهار مخالفت با این نظام بر حق خجالت نمیکشند،وجدانشان مرده و چشم دلشان کور شده است.

ولی امرمسلمین به بیان شرایط مشابه انقلاب اسلامی ایران با صدر اسلام پرداختند و با تأکید بر این مطلب که مخالفت زورگوها،اشراف فاسد،ستمگران و منافقان با جمهوری اسلامی ایران بخاطر ادامه راه پیامبران توسط این نظام الهی است،فرمودند:با وجودتمامی مخالفتها، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران تاکنون بر دشمنان گوناگون خود فائق آمده و آنها را شکست داده است و این خود یک جهت الهی است که قدرتمندان رذل،پلید و خبیث دنیا که به پول،سلاح،تبلیغات،رادیو، روزنامه،مزدور،دستگاههای جاسوسی و اطلاعات مجهز هستند تاکنون علی‌رغم تمامی مخالفتها نتوانسته اند این انقلاب وجمهوری اسلامی را تضعیف کنند و ما را شکست دهند.

رهبر انقلاب اسلامی عدول دشمنان اسلام از ادعاهای خود را ناشی از قدرت ملت بزرگ ایران دانستند و فرمودند:انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران روز بروز مستحکم تر و ملت ایران در ادامه ی راه خود راسخ تر میشود.دشمن قادر به شکست این انقلاب و ملت نیست و مادامی که مردم ما با تمسک روزافزون خود به اسلام و قرآن،حفظ وحدت کلمه و احساس مسئولیت در صحنه حضور دارند دشمنان اسلام جز ناکامی و یأس سرانجامی نخواهند داشت.

حضرت آیةالله خامنه ای دولت جمهوری اسلامی ایران را مردمی ترین دولت جهان خواندند و با اشاره به برخورداری نظام و مسئولان آن از آراء حقیقی مردم و محبت و عواطف ملت افزودند:جهان روزبروز به اسلام نزدیکتر میشود و به برکت حرکت اسلامی ملت ایران مسلمانان دنیا امروز نسبت به اسلام خود احساس عزت میکنند و پیشرفت جمهوری اسلامی در مسائل مادی و معنوی دشمنان را بیش از پیش ناامید و مأیوس خواهد کرد.ما هر چه داریم به برکت اسلام ناب محمدی و انقلابی است اسلامی که به فکر طبقات مستضعف و محروم است و رسول اکرم و اولیاء الهی در راه آن جان داده اند و حسین بن علی(ع) خون خود را برای آن نثار کرد و امام بزرگوارمان عمر خود را در دعوت به آن سپری ساخت.

اسلام ما،اسلام ضعفا و پابرهنه هاست که به پائین دستهای جامعه آقایی و منزلت میدهد و زورمندان ظالم را از سریر قدرت به زیر میکشد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان ملت مسلمان ایران به ویژه جوانان با ایمان را به خودسازی،عبادت،توجه و اتصال بخدا فرا خواندند.

این گزارش حاکیست پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی طی سخنان کوتاهی حضور ولی امر مسلمین در مشهد مقدس را گرامی داشت و گفت:ما شعارهای اصولی انقلاب و خطوطی را که امام عزیزمان ترسیم فرموده اند از مقام معظم رهبری سرمشق گرفته و بر تعهد و تعبد خود به مقام ولایت امر تأکید میکنیم.