دیدار اقشار مختلف مردم و گروهی از اعضای حزب‌اللَّه لبنان با رهبر انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز به هنگام دیدار جمعی از اقشار مختلف امت حزب الله با ایشان ضمن تأکید بر ضرورت آموزش، سازماندهی و ایجاد نظم در بسیج، نسبت به تلاش دشمنان اسلام جهت ایجاد شکاف و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمانان هشدار دادند.

در این دیدار که با شعارهای «دست خدا بر سر ماست - خامنه ای رهبر ماست » و « خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است » همراه بود، رهبر کشورمان طی بیانات مبسوطی دفاع از جامعه ی انقلابی و اسلامی ایران را به عنوان یک واجب ضروری و همیشگی مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: تهدیدها علیه جامعه ی انقلابی به صورت دائمی وجود دارد اما جنگ، دائمی نیست و اگر ملت مسلمان ایران و جوانان کشور با عضویت در بسیج و کار در میادین تمرین و آموزش نظامی، آمادگی خود را برای دفاع از شرف، حیثیت و هویت خویش حفظ کنند این تهدیدها عملی نخواهد شد و نیات سوء دشمنان تحقق نمی یابد.

حضرت آیةالله خامنه ای با بیان این مطلب که تهدیدات دشمن در هنگام ناتوانی و ضعف جامعه برای دفاع از خود، جدی و خطرناک خواهد بود فرمودند: به لطف رهبری های بزرگوارانه امام امت که سخن و کلام ایشان مفاد و مضمون قرآن و اسلام بود و به برکت ایمان مردم به اسلام و انقلاب، وحدت کلمه و آموزش قرآنی و اسلامی، ملت ما توانست طی ده سال گذشته در برابر دشمنان خود بایستد و مقاومت کند و دشمنان ما از شرق و غرب و آمریکای جهانخوار از تهاجمات و توطئه های خود طرفی نبستند.

ایشان به جایگاه بسیج پس از جنگ تحمیلی اشاره کردند و با تأکید بر لزوم تداوم حضور قدرتمندانه بسیج اظهار داشتند: بسیج یکی از نیروهای مسلح کشور نیست بلکه متن ملت است که در سایه ی آموزش می تواند سلاح به دست گرفته و از نیروهای مسلح خود دفاع و حمایت کند. بسیج را باید جدی گرفت و روحیه ی آمادگی را در تمامی دستگاه های کشور، مراکز نظامی، صنعتی، اجتماعی و دینی و آموزشی حکمفرما کرد.

ولی امر مسلمین با تأکید بر اهمیت وحدت کلمه در میان مسلمین فرمودند: ایجاد شکاف و اختلاف یکی از راه هائی است که استعمارگران برای نفوذ در جوامع اسلامی از آن استفاده می کنند و برای این منظور با دین های ساختگی خود برای سالیان سال پیکره ی عالم اسلام را جریحه دار کرده و با حربه ی مذاهب ساختگی نظیر وهابیت به ایجاد شکاف و نفاق بین مسلمانان می پردازند.

حضرت آیةالله خامنه ای بابیان این مطلب که امروز در جهان اسلام پرچم و صدای جمهوری اسلامی ایران تمامی مسلمانان محروم و مؤمن را به گرد خود جمع کرده است، فرمودند: امروز دل های همه ی مسلمین برای کشور و ملتی می‌تپد که شعارش اسلام است و قوانین الهی را دنبال می کند و به همین خاطر است که دشمنان اسلام ما را به کهنه پرستی، ‌واپسگرائی و فناتیک بودن متهم کرده و از تمام وسایل و امکانات خود برای خدشه دار کردن سیمای انقلاب و جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان فشارهای وارده بر جمهوری اسلامی ایران را به خاطر اسلامی بودن نظام توصیف کردند و فرمودند: آن روزی که دنیا احساس کند ما خدای ناخواسته نسبت به اسلام جدی نیستیم و حاضریم روی آن معامله کنیم این فشارها تمام خواهد شد. تمامی مسلمانان جهان، ایران را ام القراء اسلام و وطن حقیقی و اصلی اسلام می دانند و از همین روست که قلوب آنان برای نظام جمهوری اسلامی می‌تپد.

رهبر انقلاب اسلامی نسبت به تلاش دشمنان اسلام برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمین هشدار دادند و اظهار داشتند: ما باید مراقب باشیم زیرا پول نفت کشوری که به نوکری آمریکا شهرت داشته و به خاطر وابستگی به استعمار رو سیاه است صرف ایجاد اختلاف میان مسلمین می‌شود.

ایشان یکدل بودن مسلمانان را شرط اصلی اعتلاء کلمه اسلام خواندند و افزودند: طرفداران قرآن و اسلام اگر برای عزت و عظمت قرآن دل می سوزانند باید بدانند که هدف از بکارگیری قلم ها و زبان ها و نیز پول هائی که برای ایجاد اختلاف بین مسلمین صرف می شود ممانعت از اعتلاء کلمه ی اسلام است و تمامی علمای شیعه و سنی در داخل و خارج از کشور باید با جدیت این مطلب را مورد توجه قرار دهند و اگر ما با تقویت برادری میان خود، بر اختلافات فائق شویم حربه ی دشمن کند خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود به حضور مسؤولان گمرک کشور در این دیدار اشاره کردند و فرمودند: در گمرک مهرآباد که دروازه ی ورود برای اتباع خارجی است باید ادب، امانت، میهمان نوازی و رفتار اسلامی ما به خوبی نشان داده شود و فعالیت در گمرکات کشور به نحوه بهتر و مطلوبتری انجام پذیرد.

در این دیدار که جمعی از روحانیون و خانواده های شهداء منطقه شمال غرب تهران، اعضای بسیج پایگاه مقداد تهران، جمعی از مدرسین و طلاب استان خراسان، اقشار مختلف مردم اردستان به همراه نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان و کارکنان گمرک کشور و نیز تعدادی از برادران حزب الله لبنان حضور داشتند، حجةالاسلام سرفرازی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و پیروزی اسلام و مسلمین را از خداوند رحمان مسئلت کرد.