پیام به گردهمایی دفتر تحکیم وحدت‏

بسم‏اللَّه الرّحمن الرّحیم‏

گردهمایی دفتر تحکیم وحدت برای اینجانب خاطره‏انگیز است. آنچه در سالیان نخستین انقلاب در زیر این نام تحقق یافت، یکسره تأثیرگذار و در مواقعی تعیین کننده بود. این نام، فهرستی از ارزش‏های حقیقی انقلاب را در برابر چشم نگاه می‏دارد: پایبندی جوانانه و پرشور به مبانی نظری و عملی انقلاب، تشکیل صفوف مقدم در عملیاتی کردن آرزوهای امام بزرگوار درباره‏ی دانشجویان، تاباندن نور امید به افقهایی که بیگانگان برای تیره جلوه دادن آن می‏کوشیدند، افتخار و اعتزاز به مسلمانی و انقلابی بودن خویش و بالاخره سهیم شدن در تشکیل فهرست طولانی شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی. آنروز و امروز انگیزه‏های شناخته و ناشناخته‏ای همواره خواسته‏اند این عنصر فعال و مفید را از انقلاب و نظام اسلامی جدا کنند. مراکز قدرت استکباری نیز میل و اصرار خود را بر چنگ انداختن به ذهن و دل دانشجویان، امروزه آشکارتر از همیشه ابراز می‏دارد.

اکنون خط مقدم جبهه‏ی ظلم و استکبار در تهاجم به ملّت انقلابی ایران و نظام جمهوری اسلامی عمله‏ی تبلیغ و بوقهای فریب و نیرنگ است. این نیز امروزه دیگر حقیقتی آشکار است که همّت زورگویان و قلدران آمریکایی بر غارت منابع نظری و معنوی و تهیدست کردن ملّت ایران از این پشتوانه اقتدار خویش است. این منابع همان ایمان و امید و انگیزه‏ی ملّت ایران است و جوانان نخستین آماج این غارت فرهنگی هستند. نیت دشمن آن است که با اینکار هزینه‏ی تهاجم نظامی را از دوش خود بردارد و بدون آن به هدفهای پلید خود دست یابد. اگر آنان در غارت امید و ایمان و انگیزه‏ی جوانان ما موفق شوند سلطه‏ی دوباره‏ی آمریکا بر ایران حتمی و برای آنان بی‏هزینه است.

آنچه از روح جوانی و دانشجویی انتظار می‏رود، خنثی کردن جوانانه و شجاعانه‏ی این شبیخون فاجعه‏بار است. دفتر تحکیم وحدت و دیگر مجموعه‏های دانشجویی باید این مسؤولیت را به دوش خویش حس کنند. همّت و اراده‏ی شما و تصمیم قاطعتان بر خسته نشدن از خباثتها و حماقتها، مهمترین سرمایه‏ی شما است. از خدای متعال کمک بخواهید و ارواح طیبه اولیای خدا و شهدای راه حق را به مدد بطلبید و با استقامت در این راه به پیش روید و خدا با ما است. و َلَیَنْصُرَنّ اللّهُ مَنْ یَنْصُرُه

مقام معظم رهبری متن بالا را انشاء فرمودند.

والسلام علیکم و رحمةالله - سید علی خامنه‏ای - 27/05/1381