پیام تسلیت در پی درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ روز پنجشنبه‌ به‌ مناسبت‌ درگذشت‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ سید علی‌ اکبر ابوترابی‌ و پدر بزرگوارشان‌ پیام‌ تسلیتی‌ ارسال‌ کردند.
متن‌ کامل‌ پیام‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

با اندوه‌ و تأسف‌ فراوان‌ خبر درگذشت‌ عالم‌ مجاهد خستگی‌ناپذیر، حجت‌الاسلام‌ آقای‌ حاج‌ سید علی‌ اکبر ابوترابی‌ و پدر بزرگوارش‌ آیت‌الله‌ آقای‌ حاج‌ سید عباس‌ قزوینی‌ ابوترابی‌ را دریافت‌ کردم‌. این‌ پدر و پسر پارسا و پرهیزگار، در راه‌ ضیافت‌ بارگاه‌ حضرت‌ ابی‌الحسن‌الرضا (علیه‌آلاف‌التحیةوالاسلام‌) بودند که‌ به‌ لقاءالله‌ و با فضل‌ و کرم‌ او به‌ ضیافت‌ اولیاء مقرب‌ الهی‌ نائل‌ آمدند و ان‌شاءالله‌ در بهشت‌ رضای‌ خداوند که‌ پاداش‌ یک عمر مجاهدت‌ و صبر و استقامت‌ و پاکدامنی‌ آنان‌ است‌ مستقر گردیدند. پسر، پس‌ از سالها حضور در میدانهای‌ مبارزه‌یی‌ دشوار با نظام‌ طاغوتی‌، و پس‌ از مشارکت‌ شجاعانه‌ در صحنه‌ی‌ جنگ‌ تحمیلی‌، سالهای‌ درازی‌ محنت‌ اسارت‌ در دست‌ دشمن‌ نابکار و فرومایه‌ را چشید و مبارزه‌یی‌ دشوارتر از گذشته‌ را در اردوگاههایی‌ آغاز کرد که‌ او در آنها، همچون‌ خورشیدی‌ بر دلهای‌ اسیران‌ مظلوم‌ می‌تابید، و چون‌ ستاره‌ی‌ درخشانی‌، هدف‌ و راه‌ را به‌ آنان‌ نشان‌ می‌داد و چون‌ ابری‌ فیاض‌، امید و ایمان‌ را بر آنان‌ می‌بارید. و پدر، با صبر و متانت‌ یک فقیه‌ فیلسوف‌ و عارف‌ فقدان‌ و هجران‌ چنین‌ پسری‌ را تحمل‌ می‌کرد و آنچه‌ را در حوزه‌های‌ دانش‌ دین‌ آموخته‌ بود، در عمل‌ و منش‌ خویش‌ تجسم‌ می‌بخشید.

اینجانب‌ حادثه‌ تأسف‌بار این‌ پدر و پسر عزیز را به‌ همه‌ی‌ بازماندگان‌ و دوستان‌ و ارادتمندان‌ ایشان‌ و به‌ همه‌ی‌ آزادگان‌ گرامی‌ و به‌ عموم‌ اهالی‌ تهران‌ و قزوین‌ بخصوص‌ حوزه‌ی‌ علمیه‌ و علمای‌ اعلام‌ و بالاخص‌ به‌ جناب‌ حجت‌الاسلام‌ حاج‌ سید محمد ابوترابی‌ تسلیت‌ می‌گویم‌ و علو درجات‌ آنان‌ را از خداوند بزرگ‌ مسألت‌ می‌کنم‌.
سید علی‌ خامنه‌ای‌
۷۹/۳/۱۲