دیدار زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی عصر روز گذشته‌ پس‌ از ورود به‌ شهر مقدس‌ مشهد در اجتماع‌ جمع‌ زیادی از مردم‌ این‌ شهر و زائران‌ مزار شریف‌ حضرت‌ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع‌) که‌ در صحن‌ مطهر امام‌ خمینی رضوان‌ الله‌ تعالی علیه‌ برگزار شد، در سخنان‌ مهمی علل‌ خصومت‌ دشمنان‌ اسلام‌ را با جمهوری اسلامی ایران‌ تشریح‌ کردند و طی آن‌ ضرورت‌ حفظ هوشیاری و اتحاد مردم‌ ایران‌ را در برابر کید و توطئه‌ قدرتهای استکباری مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری با استناد به‌ آیات‌ قرآنی فرمودند: در قرآن‌ کریم‌ که‌ برای مسلمانان‌ کتاب‌ زندگی، حکومت‌، سیاست‌ و عرفان‌ محسوب‌ میشود بارها ماجرای شیطان‌ تکرار شده‌ است‌ و هدف‌ خداوند از این‌ مساله‌ دقیق‌ روانی، هشدار به‌ انسانها در مورد مواجه‌ بودن‌ با شیطان‌ در مسیر حرکت‌ زندگی است‌ زیرا انسان‌ هرگز بدون‌ دشمن‌ نیست‌ و جامعه‌ اسلامی در راه‌ تکامل‌ خود هیچگاه‌ نباید از شیطان‌ بعنوان‌ دشمن‌ در کمین‌ نشسته‌ و قوای شرآفرین‌ غافل‌ بماند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای، انقلاب‌ اسلامی را حرکتی عظیم‌، مردمی و دشمن‌ستیز توصیف‌ کردند و در توضیح‌ پیرامون‌ دشمن‌ساز بودن‌ جمهوری اسلامی ایران‌ فرمودند: مستکبران‌ و دشمنان‌ به‌ کمین‌ نشسته‌ از اینکه‌ ملت‌ ایران‌ دست‌ آنها را از سرزمین‌ خود کوتاه‌ کرده‌ است‌ خشمیگین‌ و عصبانی هستند. ابرقدرتها میخواهند ما مصالح‌ ملی خود را قربانی منافع‌ آنها کنیم‌، مستشاران‌ آمریکایی را بر ارتش‌ و نیروهای مسلح‌ کشور مسلط کرده‌ و نفت‌ را که‌ سرمایه‌ اساسی کشور ماست‌ به‌ رایگان‌ در اختیار مصرف‌ کنندگان‌ و صنایع‌ غرب‌ قرار دهیم‌ و اگر چنین‌ شود جمهوری اسلامی دشمن‌ نخواهد داشت‌ اما وجدان‌ بشری و عقل‌ سالم‌ هیچگاه‌ به‌ یک ملت‌ اجازه‌ نمیدهد که‌ منافع‌، سرنوشت‌، آزادی، استقلال‌، نفت‌، منابع‌ زیرزمینی، حکومت‌ و همه‌ چیز خود را به‌ این‌ بهانه‌ که‌ دشمنی ایجاد نشود در اختیار چپاولگران‌ مهاجم‌ قرار دهد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی دشمنی آمریکا و قدرتهای بزرگ‌ و استکباری را با امام‌ راحل‌، جوانان‌ رزمنده‌ و برخوردار از احساسات‌ انقلابی امری طبیعی خواندند و فرمودند: ما دشمن‌تراشی نکرده‌ایم‌ بلکه‌ حق‌ خود را خواسته‌ایم‌. ملت‌ ایران‌ اراده‌ کرده‌ است‌ بر خانه‌، سرزمین‌، منافع‌، ثروت‌، منابع‌ ملی، زندگی و سرنوشت‌ خود مسلط باشد و این‌ امر لازمه‌ یک ملت‌ زنده‌ و پابرجاست‌. انقلاب‌ ایران‌ به‌ سبب‌ کوتاه‌ کردن‌ دست‌ غارتگران‌ بین‌المللی و ترجیح‌ منافع‌ و مصالح‌ ملت‌ ایران‌ برخواست‌ بیگانگان‌ دشمن‌ساز است‌. جمهوری اسلامی ایران‌ در برابر مطامع‌ آمریکا، اروپا، قدرتهای سلطه‌گر و صاحبان‌ کمپانیهای بزرگ‌ چند ملیتی، قهرمانانه‌ ایستاده‌ است‌ و به‌ هیچکس‌ اجازه‌ زورگویی، دخالت‌ و نفوذ در ایران‌ اسلامی را نخواهد داد.
مقام‌ معظم‌ رهبری در بخش‌ دیگری از بیاناتشان‌ معامله‌ و مذاکره‌ اعراب‌ با رژیم‌ صهیونیستی را صددرصد به‌ زیان‌ ملت‌ فلسطین‌ دانستند و فرمودند: مذاکرات‌ سازش‌ که‌ امروز درباره‌ فلسطین‌ جریان‌ دارد به‌ معنای آن‌ است‌ که‌ فلسطینیها از این‌ پس‌ هیچ‌ حقی را در مورد خانه‌ و زاده‌گاه‌ خود نداشته‌ باشند. فلسطینیها صاحب‌ خانه‌هایی هستند که‌ با زور، دغل‌کاری، تزویر و استفاده‌ از قدرت‌ جهانی و پشتیبانی قدرتهای بزرگ‌ از خانه‌ و کاشانه‌ خود بیرون‌ رانده‌ شده‌اند اما امروز جوانان‌ و کودکان‌ فلسطینی با الهام‌ از بیداری عمومی مسلمانان‌ و درس‌ گرفتن‌ از انقلاب‌ کبیر اسلامی در ایران‌ راه‌ مبارزه‌ را با استفاده‌ از سنگ‌ دنبال‌ میکنند. این‌ مبارزه‌ همیشه‌ با سنگ‌ نخواهد بود و آینده‌، روزه‌ سیاه‌ صهیونیستها را نوید میدهد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای به‌ استفاده‌ ابرقدرتها از حربه‌های تهدید، فریب‌ و تطمیع‌ برای انجام‌ مذاکره‌ و سازش‌ میان‌ اعراب‌ و رژیم‌ صهیونیستی اشاره‌ کردند و ضمن‌ سرزنش‌ رژیم‌های عربی مذاکره‌ کننده‌ با رژیم‌ صهیونیستی فرمودند: هدف‌ از این‌ مذاکرات‌ به‌ رسمیت‌ شناخته‌ شدن‌ رژیم‌ اشغالگر قدس‌ است‌ زیرا از نظر قدرتهای استکباری چنین‌ وضعیتی به‌ معنای پایان‌ مبارزه‌ فلسطینیهاست‌. دولتهای عربی ممکن‌ است‌ تحت‌ فشار تهدید، رشوه‌، بیدار نبودن‌ وجدانشان‌ و یا برخوردار نبودن‌ از پشتوانه‌ مقابله‌ با آمریکا، تن‌ به‌ انجام‌ چنین‌ مذاکراتی داده‌ باشند. اما سؤال‌ این‌ است‌ که‌ چرا مخالفت‌ جمهوری اسلامی و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ با این‌ مذاکرات‌ تا این‌ حد غرب‌ را حساس‌ کرده‌ است‌ .به‌ گونه‌ای که‌ دولتهای غربی در محافل‌ سیاسی پیوسته‌ ما را از ابراز مخالفت‌ سازش‌ برحذر میدارد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی با تأکید بر هوشیاری و بیداری نظام‌ اسلامی در برابر کید دشمنان‌ اسلام‌ فرمودند: ملت‌ آزاد و دولت‌ مستقل‌ ایران‌ اسلامی بدون‌ لشگرکشی و اعزام‌ نیرو به‌ فلسطین‌ در برابر مذاکرات‌ سازش‌ با رژیم‌ صهیونیستی فقط اعلام‌ موضع‌ کرده‌ است‌ و این‌ امر دشمنان‌ را به‌ صف‌ مقابله‌ با جمهوری اسلامی ایران‌ کشانده‌ است‌. آنها میخواهند ما در برابر یک ظلم‌ بزرگ‌ سکوت‌ کنیم‌ اما یک نظام‌ اسلامی مستقل‌ و آزاد و یک ملت‌ مبارز که‌ از هیچ‌ قدرتی نمیهراسد با الهام‌ از قرآن‌ کریم‌ در برابر دشمنان‌ خود هوشیار و بیدار است‌ و از آنان‌ غفلت‌ نخواهد کرد.
مقام‌ معظم‌ رهبری تلاش‌ قدرتهای استکباری را برای وارد آوردن‌ ضربه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بر جمهوری اسلامی ایران‌ یادآور شدند و فرمودند: هوشیاری، اتحاد و عمل‌ صحیح‌ به‌ وظیفه‌، مکر شیطان‌ را ضعیف‌ میکند و ملت‌ بزرگ‌ و مقاوم‌ ایران‌ طی چهارده‌سال‌ گذشته‌ به‌ رغم‌ تلاش‌ شیطان‌ توانسته‌ است‌ بارها بینی او را بر خاک ذلت‌ بمالد و او را در ضعف‌ و ترس‌ نگهدارد. تا هر گاه‌ که‌ متحد و حاضر در صحنه‌ و مرتبط با خداوند متعال‌ بوده‌ و آمر به‌ معروف‌ و ناهی از منکر باشیم‌ و تازمانی که‌ برکات‌ ماه‌ رمضان‌، حج‌ خانه‌ خدا، مسجد و نمازهای جماعت‌، جوانان‌ بسیجی، مؤمن‌ و مبارز در راه‌ خدا و رهنمودهای امام‌ بزرگوارانمان‌ استمرار داشته‌ باشد، ملت‌ ما از دشمنان‌ و قدرتهای بزرگ‌ و کوچک هرگز باک نخواهد داشت‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای در پایان‌ سخنانشان‌ شجاعت‌، دشمن‌شناسی و قدردانی مسئولین‌ کشور را نسبت‌ به‌ آحاد مردم‌ و نعمتهای الهی مورد تأکید قرار دادند و اهداف‌ والای انقلاب‌ اسلامی را در سایه‌ وحدت‌ و همدلی مردم‌ و مسئولین‌ و استفاده‌ از رهنمودهای الهی و قرآن‌ عزیز قابل‌ تأمین‌ و تحقق‌ دانستند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری،حجه‌الاسلام‌ والمسلمین‌ واعظ طبسی نماینده‌ ولی فقیه‌ و تولیت‌ آستان‌ قدس‌ رضوی در سخنان‌ کوتاهی مقدم‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی را به‌ شهر مقدس‌ مشهد گرامی داشت‌ و پیوند و ارتباط عمیق‌ عاطفی، فکری و اعتقادی میان‌ مردم‌ و امامت‌ جامعه‌ اسلامی را عامل‌ اساسی در تحقق‌ اهداف‌ انقلاب‌ اسلامی توصیف‌ کرد.