دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زنجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر سه‌شنبه در دومین روز از سفر به استان زنجان در جمع خانواده‌های معظم شهیدان و هزاران نفر از جانبازان آزادگان و ایثارگران این استان تأکید کردند: ملت ایران پرچمی را که شهیدان سرافراز این سرزمین در دفاع از اسلام انقلاب و ایران برافراشته‌اند همواره در اهتزاز نگه خواهد داشت.  
رهبر معظم انقلاب اسلامی برکات بی‌پایان خون پاک شهیدان و آثار عظیم صبر و استقامت حیرت‌انگیز پدران مادران و همسران شهدا را از آیات آشکار الهی و تجلی معجزه‌ی ایمان در ملت ایران خواندند و افزودند: ایثار شهیدان و جانبازان استقامت آزادگان فداکاری همه‌ی رزمندگان و ایثارگران و پایداری خانواده‌های این عزیزان و دیگر قشرهای ملت دشمنان این آب و خاک را به عجز کشانده است.  
ایشان صبر و استقامت ملت‌ها در برابر مشکلات را زمینه‌ساز عزت و عظمت آنان برشمرد و خاطرنشان کردند: خون شهیدان عزیز ما بوستان سرسبزی در جهان اسلام به‌وجود آورده و با بلندآوازه کردن نام ایران نگاه همه‌ی ملت‌ها را متوجه ملت ایران ساخته است که این عزت و عظمت از آثار ایمان و پایداری ملت ایران به ویژه خانواده‌های عزیز شهیدان و ایثارگران به شمار می آید.  
رهبر معظم انقلاب با اشاره به پیشرفت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی علمی و سازندگی افزودند: جریان حیات‌بخش مجاهدت شهیدان و دیگر ایثارگران آرامش و امنیت و پیشرفت را برای ملت ایران به ارمغان آورده است و یاد آن سرداران جبهه‌ی ایثار و استقامت هیچگاه از ذهن این ملت زدوده نخواهد شد.  
ایشان پایبندی به ارزش‌های مورد نظر شهیدان را زمینه‌ساز آبادانی دنیا و آخرت مردم ایران خواندند و افزودند: همچنان‌که شهیدان به ما آموخته‌اند با حفظ وحدت در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم و با تلاش و پیشرفت در همه‌ی زمینه‌ها راه پرافتخار آنان را ادامه خواهیم داد.  
در این دیدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب آقای علی‌اکبری رئیس بنیاد شهید استان زنجان در گزارشی اعلام کرد مردم این استان با تقدیم قریب به سه‌هزار شهید هشت هزار جانباز و ۶۰۰ آزاده در همه‌ی صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حضور جدی داشتند و بیش از ۱۰۰ خانواده زنجانی حداقل دو شهید تقدیم اسلام کردند.  
در این مراسم آقای کلامی یکی از شاعران زنجانی نیز به قرائت سروده‌ای در وصف ایمان و پایداری مردم این استان پرداخت. همچنین خانم مینا غیاثی فرزند یکی از شهیدان با قرائت متنی پراحساس وفاداری خانواده های شاهد را به آرمان‌های شهیدان سرافراز انقلاب بیان کرد.