پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR برای چهارمین سال پیاپی، به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا علیهالسلام، مجموعه صوتی «بعثت خون» را منتشر کرد.
بعثت خون از سال ۸۹ در هر سال با یک نگاه به یکی از ابعاد واقعه عاشورا پرداخته و امسال از دریچه نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه به واکاوای قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و آثار آن بر انقلاب اسلامی ملت ایران میپردازد.
به همین جهت، عنوان مجموعه صوتی بعثت خون در سال ۹۲، «ملت حماسه» است؛ آنجا که حضرت امام خمینی میفرمایند: «این مجالس عزای سیدالشهداست و مجالس دعا و دعای کمیل و سایر ادعیه است که میسازد این جمعیت را اینطور، و اساس را اسلام از اول بنا کرده است به طوری که با همین ایده و با همین برنامه به پیش برود. و چنانچه، واقعاً بفهمند و بفهمانند که مسئله چه هست و این عزاداری برای چه هست و این گریه برای چه اینقدر ارج پیدا کرده و اجر پیش خدا دارد، آن وقت ما را «ملت گریه» نمیگویند، ما را ملت حماسه میخوانند.» صحیفه امام رحمهالله ج۱۲ ص۳۴۶
دومین قسمت از این مجموعه «سرمشق خونین» نام دارد . شما میتوانید از همین صفحه آن را دریافت کنید.
اولین قسمت این مجموعه نیز با عنوان «برکت اشک» پیش از این متشر شده بود.
بیانات حضرت امام خمینی رحمهالله که در این قطعه صوتی میشنوید:
و شما آقایان که بسیاریتان در منابر و بسیاری در پایین منابر مردم را ارشاد میکنید، باید در این دو ماه مبارک ارشادتان را قوی بکنید و مسائل اسلامی را برای آنها بگویید، مسائل سیاسی را برای آنها بگویید، در عین حالی که مسئله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند به همان فرمی که بود، منتها الفاظ تغییر بکند.
مصیبتها همان است، مصیبتها تغییری ندارد، باید آن بعد سیاسی کربلا را برای مردم بیان کرد. سیدالشهدا به حسب روایات ما و به حسب عقاید ما از آنوقتی که از مدینه حرکت کرد میدانست که چی دارد میکند، میدانست شهید میشود، قبل از تولد او اطلاع داده بودند به حسب روایات ما. وقتی که آمد مکه و از مکه در آن حال بیرون رفت، یک حرکت سیاسی بزرگی بود که در یک وقتی که همه مردم دارند به مکه میروند، ایشان از مکه خارج بشود. این یک حرکت سیاسی بود، تمام حرکاتش، حرکات سیاسی بود؛ اسلامی - سیاسی، و این حرکت اسلامی سیاسی بود که بنی امیّه را از بین برد، و اگر این حرکت نبود، اسلام پایمال شده بود. آن روزی که افراد ادراک میکنند که - احتمال هم بدهند که - اسلام در خطر است، آن روز همان کاری که امام حسین کرد باید بکنند. آن روزی که احتمال ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همهمان فداکاری بکنیم، باید برویم دنبال کار. صحیفه امام رحمهالله ج۱۸ ص۱۷۸
بعثت خون از سال ۸۹ در هر سال با یک نگاه به یکی از ابعاد واقعه عاشورا پرداخته و امسال از دریچه نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه به واکاوای قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و آثار آن بر انقلاب اسلامی ملت ایران میپردازد.
به همین جهت، عنوان مجموعه صوتی بعثت خون در سال ۹۲، «ملت حماسه» است؛ آنجا که حضرت امام خمینی میفرمایند: «این مجالس عزای سیدالشهداست و مجالس دعا و دعای کمیل و سایر ادعیه است که میسازد این جمعیت را اینطور، و اساس را اسلام از اول بنا کرده است به طوری که با همین ایده و با همین برنامه به پیش برود. و چنانچه، واقعاً بفهمند و بفهمانند که مسئله چه هست و این عزاداری برای چه هست و این گریه برای چه اینقدر ارج پیدا کرده و اجر پیش خدا دارد، آن وقت ما را «ملت گریه» نمیگویند، ما را ملت حماسه میخوانند.» صحیفه امام رحمهالله ج۱۲ ص۳۴۶
دومین قسمت از این مجموعه «سرمشق خونین» نام دارد . شما میتوانید از همین صفحه آن را دریافت کنید.
اولین قسمت این مجموعه نیز با عنوان «برکت اشک» پیش از این متشر شده بود.
بیانات حضرت امام خمینی رحمهالله که در این قطعه صوتی میشنوید:
و شما آقایان که بسیاریتان در منابر و بسیاری در پایین منابر مردم را ارشاد میکنید، باید در این دو ماه مبارک ارشادتان را قوی بکنید و مسائل اسلامی را برای آنها بگویید، مسائل سیاسی را برای آنها بگویید، در عین حالی که مسئله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند به همان فرمی که بود، منتها الفاظ تغییر بکند.
مصیبتها همان است، مصیبتها تغییری ندارد، باید آن بعد سیاسی کربلا را برای مردم بیان کرد. سیدالشهدا به حسب روایات ما و به حسب عقاید ما از آنوقتی که از مدینه حرکت کرد میدانست که چی دارد میکند، میدانست شهید میشود، قبل از تولد او اطلاع داده بودند به حسب روایات ما. وقتی که آمد مکه و از مکه در آن حال بیرون رفت، یک حرکت سیاسی بزرگی بود که در یک وقتی که همه مردم دارند به مکه میروند، ایشان از مکه خارج بشود. این یک حرکت سیاسی بود، تمام حرکاتش، حرکات سیاسی بود؛ اسلامی - سیاسی، و این حرکت اسلامی سیاسی بود که بنی امیّه را از بین برد، و اگر این حرکت نبود، اسلام پایمال شده بود. آن روزی که افراد ادراک میکنند که - احتمال هم بدهند که - اسلام در خطر است، آن روز همان کاری که امام حسین کرد باید بکنند. آن روزی که احتمال ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همهمان فداکاری بکنیم، باید برویم دنبال کار. صحیفه امام رحمهالله ج۱۸ ص۱۷۸