همدلی و مقاومت؛ راه ناکام‌کردن تحرکات و توطئه‌ی دشمنان

دیدار میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (پنجشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور لبنان، این کشور را دارای اهمیت و حساسیتی ویژه در منطقه خواندند و افزودند: برخی بیگانگان سعی می‌کنند مشکلات بعضی کشورهای منطقه را به لبنان سرایت دهند که همکاری و همدلی گروه‌ها و طوایف لبنانی و تکیه بر ارزش مهم مقاومت می‌تواند این تحرکات را ناکام بگذارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، لبنان را کشوری مهم و حساس در منطقه دانستند و افزودند: رهبران و شخصیت‌های لبنانی توانسته‌اند تجربه‌ی خوبی از خود نشان دهند و با پایداری در برابر اختلاف‌افکنی مذهبی و طائفه‌ای و حمایت از مقاومت، بسیاری از مشکلات را حل کنند.
ایشان گفتگوهای میهنی در لبنان را سیاست صحیحی برشمردند و افزودند: برخی در داخل و خارج لبنان، نقشه‌هایی در سر می‌پرورانند، اما شما نخست‌وزیر و رئیس مجلس مسائل را به‌خوبی اداره می‌کنید که این هم‌جهتی را باید حفظ کرد.
ایشان ضمن تأکید بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه افزودند: تنها راه حل مسئله‌ی سوریه، جلوگیری از ارسال سلاح برای گروه‌های بی‌مسئولیت است.

در این دیدار آقای میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان ضمن قدردانی از برگزاری بسیار خوب و قوی اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تأکید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط ایران و لبنان، اظهار امیدواری کرد که این نشست و ریاست‌ِ کشور جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد نتایج عملی مثبتی در موضوعات مختلف از جمله فلسطین داشته باشد.
رئیس‌جمهور لبنان همچنین با بیان توضیحاتی در خصوص اوضاع لبنان و گفت‌وگوهای راهبردی دفاعی گفت: ما معتقدیم لبنان همچنان به مقاومت نیاز دارد و دولت لبنان مصمم است با ایجاد زمینه‌ی گفت‌وگو و مفاهمه و همکاری، از سرایت هرگونه تنش خارجی به داخل لبنان جلوگیری کند.
آقای میشل سلیمان همچنین با اشاره به مسائل سوریه افزود: لبنان مخالف هرگونه مداخله‌ی خارجی در سوریه است و تأکید دارد مسائل سوریه باید از طریق گفت‌وگو حل شود.