پیام به چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در پیام مهمی که بمناسبت افتتاح چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی فرستادند به تبیین نقش تعیین کننده و وظایف خطیر نمایندگان مجلس دربرهه ی کنونی کشور و انقلاب پرداختند و طی آن بر لزوم رعایت اولویت ها و توجه به تقدم مسائل مهم تر و فوری تر کشور در ارائه و تصوب لوایح و طرح ها تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این پیام ده ماده ای که توسط حجةالاسلام و المسلمین آقای محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری قرائت گردید، مجلس را مظهر اراده و حاکمیت مردم و برخوردار از نقشی حقیقی در اداره و هدایت کشور توصیف کردند و ضرورت انطباق تصمیم گیری ها و جهت گیریهای کلی مجلس برطبق اراده ی مردم از طریق شناخت نیازها و خواسته های به حق توده های مردم و رعایتآن در مصوبات مجلس را مورد تأکید قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشروعیت مجلس را منوط به رعایت احکام الهی دانستند و برای این منظور نمایندگان مجلس را به بهره گرفتن از نظرات شورای محترم نگهبان و آگاهی های علمای دین در مراحل تصویب لوایح و طرح ها توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی رفع فقر و محرومیت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنگان را اصلی ترین مسأله در تنظیم برنامه های کشور ذکر کردند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا وظیفه کمک به محرومان را سرلوحه ی مسئولیتهای نمایندگی خود قرار دهند و در همه حال منادی شعارهای اصولی انقلاب و پاسدار راه و خط ترسیم شده معمار و بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی اعلی الله مقامه باشند.

مقام معظم رهبری با اشاره به تبلیغات زهرآگین و خدعه های جنجالی رسانه های استکباری علیه مجلس چهارم تصریح کردند که این مجلس موظف است در هر فرصت و موقعیتی سر سپردگی خود را به امام همیشه فریادگر و پایبندی خود رابه راه و خط امام و بیزاری خود را از سلطه ی آمریکا به زبان و عمل آشکار سازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان اهمیت حمایت از دولت و تعاون و یکرنگی با آن پرداختند و ضمن مردود دانستن کارشکنی، فتنه گری و اغراء به جهل، بر ضرورت حفظ حریت، صراحت، حق گرایی و استقلال مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی لزوم در اولویت قرار گرفتن مسائل مهم تر و فوری تر در برنامه های مجلس چهارم را گوشزد کردند و از گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد و وضع قوانینی درجهت رشد فرهنگی و سالم سازی فضای فرهنگی و اخلاقی جامعه به عنوان مسائلی که دراولویت کار مجلس قرار دارند، نام بردند.

مقام معظم رهبری پخش مستقیم مذاکرات مجلس را یکی از افتخارات نظام اسلامی و نشانه ی بارزی از آزادی اندیشه و بیان خواندند و انعکاس سخنان خلاف واقع از تریبون مجلس که موجب اضطراب و تشویش اذهان عمومی و مایه ی یأس و سرخوردگی مردم شود و یا متضمن اهانت و افتراء به دیگران و یا همراه با افشای اسرار کشور باشد به عنوان گناهی نابخشودنی ذکر کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزایش دقت و سنجیدگی و بکار گرفتن دانش و اطلاعات در کار قانونگذاری را موجب پیشرفت و موفقیت و گره گشایی هر چه بیشتر در کارهای اجرائی دانستند و نمایندگان مجلس را برای قانونگذاری صحیح و حکیمانه، به حضور فعال درجلسات عمومی و کمیسیون های تخصصی مجلس و نیز به مطالعه و تفکر و مشورت با کارشناسان توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان این پیام نمایندگان مجلس را به رعایت تقوا، توکل به خداوند، توجه به معنویت و اخلاق و عبادت، بی اعتناییبه تشریفات زائد و تجملات اسراف آمیز، اجتناب از گروه گرایی و مقدم داشتن مصالح کشور و مردم بر مصالح شخصی و گروهی، انقیاد در برابر حق، پرهیز از توصیه های خصوصی و شخصی، دوری ازصرف نابجای بیت المال، دوستی و مهربانی با رقبای دوران انتخابات و برحذر بودن از وسوسه های شیطان و اغوای نفس اماره دعوت کردند.