دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر دانش آموز و دانشجو با ایشان طی سخنانی از آمریکا به عنوان دیکتاتور بین المللی و مظهر کامل استکبار در سطح جهان یاد کردند و هر روز را برای ملت ایران و بویژه جوانان روز مبارزه با استکبار و همه جا را سنگر مستحکم این مبارزه دانستند.
مقام معظم رهبری مبارزه با آمریکا و عدم ارتباط با رژیم این کشور را یک مسأله اساسی، متکی بر پایه های منطقی و منطبق بر مصالح ملی ایران اسلامی برشمردند و فرمودند: رژیم آمریکا مظهر کاملی از استکبار، دیکتاتوری و فرعونیت در سطح بین المللی است و مبارزه دولت و ملت ایران با آمریکا بیان کننده یک مسأله ملی و تاریخی است که به سرنوشت این کشور و نسل جوان و آینده آن مربوط می شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دخالت آمریکا در سرنوشت ملتها را یادآور شدند و فرمودند: دخالت آمریکا در مسایل گوناگون جهانی براساس منافع کارتلها، تراستها، سرمایه داران بزرگ و سازمانهای مؤثر در دولت آمریکا انجام می شود و هدف این دیکتاتور بین المللی از حل و فصل مسایل خلیج فارس، عراق، دریاهای آزاد، آسیای میانه و خاورمیانه، چیزی جز تأمین منافع و مصالح شرکتها و سازمانهای عمده آمریکایی و صهیونیستها نیست .
رهبر معظم انقلاب اسلامی هراس همیشگی آمریکا را از انعکاس فریاد ملت ایران در دنیا خاطر نشان کردند و فرمودند: اگر انقلاب اسلامی و اجتماعات عظیم ملت ایران و نیز فریاد همیشه رسای امام بزرگوار در دنیا طنین انداز نمی شد امروز حکومت دیکتاتوری مطلق ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین مستکبر جهانی و حکومتی بی رقیب، بلامنازع و بدون مناقشه خود نمایی می کرد و همه رژیمها نیز تملق او را می گفتند.
مقام معظم رهبری تبلیغات رژیم آمریکا برای شستشوی مغزی ملت این کشور بر ضد جمهوری اسلامی ایران را گوشزد کردند و فرمودند: ایران کشوری است که دریکی از حساس ترین مراکز جغرافیایی جهان قرار دارد، از لحاظ تاریخی و فرهنگی منابع طبیعی موقعیت همسایگان و ارتباطات میان شرق و غرب بسیار با اهمیت و حساس است و ملت آن نیز از جهت هوشمندی، فرزانگی و استعداد سرآمد ملتهاست و در چنین شرایطی بود که انقلاب اسلامی، این مجموعه بسیار حساس را یکجا از دست آمریکا خارج کرد و بزرگترین ضربه را به دولت آمریکا وارد ساخت، بنا بر این مسأله ما، رژیم آمریکاست و با ملت این کشور و هیچ ملت دیگری دشمنی نداریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حادثه 13 آبان 1358 و حضور قوی و تعیین کننده امام خمینی را موجب بی نتیجه ماندن توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: تصرف لانه جاسوسی آمریکا و ایستادگی حضرت امام خمینی (رض) ضربه محکمی به نقشه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی زد و نه فقط انقلاب به رنگ آمریکایی در نیامد، بلکه روح استقلال طلبی نیز در مردم تقویت شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تشویق عراق به راه اندازی یک جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی، محاصره اقتصادی و نیز مقابله برنامه ریزی شده با پیشرفت ایران در زمینه های مختلف را در زمره توطئه های آمریکا برشمردند و فرمودند: به توفیق پروردگار و لطف خدای متعال به این ملت، اکثر قریب به اتفاق توطئه های آمریکا که علیه این ملت طراحی شده بود، به صورتی آشکار و قابل فهم برای همه محکوم به شکست شد و همه کسانی که مسایل ایران را دنبال می کنند، اذعان دارند که پیشرفت ایران اسلامی در دوران انقلاب، حیرت آور و چشمگیر بوده است.
مقام معظم رهبری پیشرفتهای بزرگ ایران اسلامی را حاکی از ناموفق بودن توطئه های آمریکا و به معنای قدرت ملت ایران و عظمت جهاد به عمل آمده دانستند و فرمودند: درست در نقطه مقابل ایران اسلامی که فقط با رژیم آمریکا و نه با ملت این کشور مواجه است، رژیم آمریکا خود را نه فقط با دولت، بلکه با ملت ایران مواجه می داند و از ملت ایران به دلیل استکبارستیزی، میل به استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خویش خشمگین و ناراحت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملت ایران را ملتی بیدار، هوشیار و آگاه به مسائل سیاسی توصیف کردند و فرمودند: آمریکا به عنوان مظهر استکبار، سیاست روشن و واضحی را در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند. رژیم آمریکا در صدد بی ریشه کردن ملت ایران و گرفتن فرهنگی است که این ملت را وادار به ایستادگی و مقاومت کرده است. بنا بر این آمریکا برای از بین بردن اسلام و قوانین نورانی آن که موجب تقویت روحیه استقلال طلبی، مبارزه جویی و تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر زور شده است، تلاش می کند و خواسته حقیقی و جدی او این است که جمهوری اسلامی ایران، اولا از مواضع خود در قضیه فلسطین عقب نشینی کند و اسرائیل را مثل دیگران به رسمیت بشناسد و ثانیا حضور آمریکا را در مناطق گوناگون دنیا و بدتر از همه حضور و نفوذ آن را در ایران بپذیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پذیرش ظلم و تن دادن به زور را برای جمهوری اسلامی ایران غیر ممکن دانستند و فرمودند: ملتی که به اسلام اعتقاد داشته باشد، ممکن نیست ظلم و زور دیگران بویژه رژیمی مثل آمریکا را که دشمن دیرینه اوست قبول کند و اینجاست که آمریکا با همه وجود به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی می ورزد.
مقام معظم رهبری خیانت آمریکاییها به دولتهایی که بیشترین ارتباطات دوستانه را با آنها داشتند یادآور شدند و فرمودند: رابطه و مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را از ملتی که می خواهد تسلیم آمریکا نشود حل نمی کند و علاج افزون طلبی، دیکتاتورمابی و زیاده خواهی آمریکا و هر دولت مستکبر دیگری، در ایستادگی ملتها با تکیه بر قدرت روحی، شجاعت در برخورد و جدیت در کار کردن هر چه بیشتر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فشار آوردن بر ملت ایران به عنوان یک تجربه ناموفق و شکست خورده یاد کردند و فرمودند: راه نجات ملتهای دنیا در این است که از ملت ایران درس بگیرند و در مقابل زورگویی و قدرت طلبی دولت آمریکا بایستند، زیرا حال و روز ملتهای تسلیم شده در برابر آمریکا به مراتب بدتر از کسانی است که به مقاومت و ایستادگی روی آورده اند . تسلیم شدگان در برابر قدرت طلبی آمریکا کشورهایی هستند که اقتصادشان بدتر، وضع اجتماعیشان عقب افتاده تر و وضع فرهنگیشان منحطتر از دیگران است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به نقش جوانان در مبارزه ملی با استکبار جهانی اشاره کردند و فرمودند: سیزدهم آبان، مسأله ای است که به صورت تاریخی به جوانان مربوط می شود زیرا از ابتدا این موضوع با حضور جوانان شکل گرفت و با حضور آنان تداوم پیدا کرد و امروز هم مسأله مبارزه با استکبار جهانی وابسته به جوانان است.
مقام معظم رهبری جوانان را از منظر دینی یک نقطه امید و شکوفایی توصیف کردند و فرمودند: هر آنچه که در جامعه به جوانان متکی باشد، به صورتی ماندگار، باطراوت و تازه باقی خواهد ماند و طراوت و تازگی مسأله مبارزه با استکبار نیز به خاطر اتکا آن به جوانان است. جوان گوهر شور و عشق و صفا و معنویت فروزان است و اولین استفاده از این شور و صفا و معنویت این است که جوانان نفس خویش را معنا و تعالی بخشند و خود را به ذات مقدس باری‌تعالی‌ یعنی زیبایی و حقیقت مطلق متصل کنند.