انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

جضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه را منصوب کردند. متن حکم به این شرح است:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم
نظر به پایان یافتن دوره‌ی شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه و با عنایت به تجارب مغتنم آقایان در امر برگزاری این فریضه‌ی بزرگ الهی، مجدداً حضرات حجج الاسلام والمسلمین آقایان: حاج سید عباس خاتم، حاج سید هاشم رسولی، حاج شیخ حسن صانعی، حاج شیخ اسماعیل فردوسی‌پور، حاج سید رضا تقوی، حاج سیّد علی قاضی عسکر، حاج شیخ عبدالحسین معزی، حاج سید محمّد مدنی و حاج سیّد علی شاهچراغی را به عنوان شورای سیاستگذاری امور ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر کشور، و جناب حجj الاسلام والمسلمین آقای رسولی محلاتی را به عنوان رئیس شورای مذکور و مدیر امور اجرایی مربوط به ائمه جمعه سراسر کشور برای مدت سه سال منصوب می‌کنم و لازم است ایشان فردی را از میان اعضاء به عنوان قائم مقام خود در کلیه‌ی امور اجرایی مذکور با اختیارات لازم معین نمایند.

شورای مزبور همچنین مرجع تصویب نصب و عزل ائمه‌ی جمعه و داوری در باب شکایات خواهد بود. ضمناً بر طبق پیشنهاد اعضاء محترم شورا، موافقت می‌شود که از این پس احکام نصب ائمه‌ی جمعه بر حسب مقتضیات زمان و مکان از سه سال تا پنج سال تعیین گردد.

از خداوند متعال توفیق و قبول حضرتش را در باب این خدمت بزرگی که آقایان بدون هیچ انتظار و توقع بر عهده گرفته‌اند، مسألت می‌نمایم و امیدوارم که با سعی و ابتکار آن را بهتر از گذشته به پیش برده، موجبات رضای حضرت بقیةاللَّه (روحی‌فداه) را فراهم آورند.

 

سیّد علی خامنه‌ای
20/2/75