دیدار اعضای کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ مجلس‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی روز گذشته‌ در دیدار اعضای کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ مجلس‌ شورای اسلامی با ایشان‌، ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ نظارت‌ و ارزیابی کار دستگاههای مختلف‌ نظام‌ جمهوری اسلامی ایران‌، این‌ کمیسیون‌ را نقطه‌ امیدی برای حل‌ مسائل‌ و مشکلات‌ مردم‌ توصیف‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری در این‌ دیدار با اشاره‌ به‌ اینکه‌ فلسفه‌ وجودی انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی در گرو مردمی بودن‌ آن‌ میباشد و کارگزاران‌ نظام‌ نیز از متن‌ مردم‌ برخاسته‌اند، فرمودند: انقلاب‌ اسلامی ایران‌، انقلابی علیه‌ فرهنگ‌های نادرست‌ مرسوم‌ و حاکم‌ بر نظامهای جهانی است‌ لذا همه‌ کارگزاران‌ نظام‌ باید با انگیزه‌ اسلامی و با احساس‌ دلسوزی در برابر تکلیفی که‌ نظام‌ اسلامی ایران‌ بر دوش‌ آنان‌ گذاشته‌ است‌ کار کنند و همیشه‌ برای خدمت‌ به‌ مردم‌ و رفع‌ مشکلات‌ آنان‌ با تلاش‌ و جدیت‌ هر چه‌ تمامتر بکوشند و مراقب‌ باشند که‌ در این‌ راه‌ کوتاهی و سهل‌انگاری انجام‌ نپذیرد. بزرگترین‌ آفت‌ در راه‌ مأموریت‌ آنان‌ این‌ است‌ که‌ کار و مأموریت‌ انقلابیای را که‌ بر دوش‌ دارند، مهم‌ نشمارند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای مسئولیت‌ کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ مجلس‌ شورای اسلامی را در نظارت‌ و ارزیابی فعالیت‌ دستگاههای نظام‌ بسیار با اهمیت‌ توصیف‌ کردند و اظهار داشتند: این‌ کمیسیون‌ باید جدی، دلسوزانه‌، مصمم‌، صمیمی و قاطعانه‌ به‌ شکایات‌ مردم‌ در خصوص‌ دستگاههای نظام‌ بپردازد و آنها را پیگیری کند. چون‌ مردم‌ کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ را مرکز امیدی برای خود میدانند که‌ به‌ طرح‌ مسائل‌ خود با او میپردازند.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار حجه‌الاسلام‌ و المسلمین‌ شرعی رئیس‌ کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ مجلس‌ شورای اسلامی ضمن‌ ارائه‌ گزارشی از نحوه‌ عملکرد این‌ کمیسیون‌، نظارت‌ و ارزیابی را در نظام‌ جمهوری اسلامی ایران‌ که‌ بخشی از آن‌ بر عهده‌ کمیسیون‌ اصل‌ ۹۰ قرار داده‌ شده‌ است‌ را از اساسی‌ترین‌ ارکان‌ نظام‌ دانست‌ و اظهار امیدواری کرد که‌ این‌ کمیسیون‌ بتواند هر چه‌ بیشتر با استفاده‌ از رهنمودهای مقام‌ معظم‌ رهبری به‌ وظایف‌ خود عمل‌ نماید.